Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes

Bedankje voor Alex@Ziggo

In een eerder (en helaas gesloten topic, zodat ik daar geen update meer kon doen)  een heel gedoe gehad met een klant/kennis van mij die wilde opzeggen vanwege wijzigingen bij Ziggo. Dus hier maar even een update :

@Alex Ziggo heeft een paar weken geleden e.e.a. opgepikt en geholpen met opzeggen. Daarna is mijn kennis overgestapt naar xs4all die 200 Mbit kon leveren.  Helaas is daar het verhaal niet mee geëindigd.  De nieuwe generatie Fritz boxen is nl niet meer zo goed als de oudere en de Fritzbox die XS nu levert heeft nogal wat problemen met vectoring/pairbonding. Het gevolg was dat er wel een soepele overstap plaatsvond, maar dat de nieuwe verbinding slechts 1,5 uur werkte, waarna de problemen begonnen. Fritzbox hield de verbinding vast voor een tijd die varieerde van 3 minuten tot 2 uur. Dit heeft meer dan een week geduurd waarin 2 monteurs zijn geweest, een poortwissel buiten had plaatsgevonden en ook een monitoring van de DSL lijn (die overigens wel stabiel bleef, alleen de dataverbinding bleef eruit vliegen)

Modem vervangen, zonder resultaat. Daarna ander model Fritzbox gekregen. Dit werkte wel, maar dit model ondersteunde geen pairbonding. Dus in plaats van 200 Mbit slechts 80 Mbit, waar ook nog eens 2 mediaboxen op moesten draaien.

Wederom contact gehad met XS en deze gaven aan dat er zeer waarschijnlijk een probleem is met de firmware van het modem icm met de wijkcentrale (Nokia) en dat er geen pairbonding op dit adres mogelijk was. Gelukkig maakt XS er in dat geval geen probleem van als het abbo wordt stopgezet. 

Dus maar weer terug naar Ziggo…   Helaas dacht het systeem daar natuurlijk anders over omdat het oude abonnement administratief nog niet was afgerond.

Uiteindelijk heeft @Alex Ziggo het voor elkaar gekregen om een nieuw abbo in te voeren en ook nog eens te zorgen dat alles nog net geleverd en geactiveerd was op de dag dat XS de stekker eruit zou trekken.

Eerst even signaal gemeten en dat was, zelfs met 2 splitters, prima, dus CB aangesloten. Die kwam binnen 30min online. Daarna CI+ boven geïnstalleerd  (na lang zoeken naar een plastic slede die ooit bij de tv geleverd was, maar nooit was gebruikt   )  en ook deze werkte in no time.

Next aangesloten en zelfs die was binnen 15 minuten online. Download498 Mb en Upload 40.4 Mb dus ook dat prima.

Administratief wordt het ongetwijfeld de komende maand een puinhoop met een oud abbo waarvan een laatste afrekening komt die weer deels gecrediteerd wordt, een nieuw abbo wat ingaat en ook geïncasseerd wordt en ongetwijfeld ook nog eens een eerste maand van XS waarvoor we weer aan de telefoon moeten hangen omdat er nooit een echt werkende verbinding is geweest. Maar ik heb goede hoop dat ook dat wel goed gaat komen.

Dus deze is voor Alex 

 

 

0 Reacties 0

Uitgelicht topic