sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Beëindiging abonnement bevestiging loopt niet goed

Beste moderators van Ziggo,

 

Hopelijk kunnen jullie mij even helpen met een beëindiging van een abonnement van een familielid.

Ze is helemaal in de stress, vandaar mijn vraag.

Als het goed is, is per half februari het complete abonnement beëindigd. Alleen daar is meerdere malen telefonisch contact over gehad, alleen nooit tot op heden een bevestiging via de mail gekregen. De eerste keer bij het bellen geregeld en daarna nog meerdere malen gebeld dat hier niks bekend over was dat alles was opgezegd. Verschillende antwoorden dus.

 

Vandaag ineens een mail gehad van jullie dat Netflix wordt beëindigd, terwijl de betaling niet via Ziggo loopt.

De stressgehalte werd hierdoor alleen maar hoger. Dat is ook een vreemd verhaal. Ook kan ze niet meer inloggen via Mijn Ziggo om daar facturen te bekijken.

 

Ook tot op heden nog geen retourdozen ontvangen, dus een verhaal waar meerdere dingen niet goed lopen.

Kunnen jullie mij hierbij helpen. Het klantnummer heb ik in mijn profiel gezet bij 'Omschrijvingen'.

Alvast bedankt voor de reactie.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @sebas14 , wat ontzettend lief dat je dit aan het uitzoeken bent voor je familielid. Uiteraard helpen wij jullie hier graag mee om de stress te voorkomen.
 

Het volledige abonnement van je familielid is opgezegd met ingang van 20 februari 2023. Dat kan ik gelijk bevestigen gelukkig.


Ik zie wel dat een andere provider alleen de vaste lijn heeft opgezegd, maar de overige diensten niet. Dat lijkt de reden geweest te zijn waardoor de administratieve opzegging niet (goed) doorliep. Na telefonisch contact met onze helpdesk is het volledige abonnement handmatig opgezegd. Deze opzegging moest handmatig verwerkt worden aangezien het pakket uit elkaar was getrokken door de eerdere opzegging van alleen telefonie. Dat is ook de reden waarom je familielid geen bevestiging van opzegging heeft ontvangen.

Omdat deze opzegging handmatig is verwerkt, heeft ze mogelijk een verkeerde opzegbevestiging ontvangen over Netflix. Dit lijkt op een menselijke fout en deze mag je negeren. Ze nam geen Netflix van ons af, dus deze wordt ook niet opgezegd.


Wanneer we een reguliere opzegging invoeren wordt er automatisch een retourdoos verzonden. Zeg je een pakket handmatig op, dan moet er altijd nog handmatig een retourdoos geregeld worden. Zo te zien is dat niet gebeurd, dus deze stuur ik sowieso op. De retourdozen ontvangt ze binnen een paar dagen van mij thuis.


Ik ga er vanuit dat ik jullie hiermee heb mogen geruststellen. Heb je toch nog aanvullende vragen? Stel ze gerust! 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @sebas14 

Een Ziggo-moderator komt binnen afzienbare tijd langs in dit topic om u verder te helpen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

tip : geen idee of moderator kunnen zien wat je bij het omschrijvings veld neerzet in je profiel

 

ikzelf zou postcode huisnummeer en klantnummer achter je eigen postcode zetten tussen ( )

 

voor de zekerheid

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @sebas14 , wat ontzettend lief dat je dit aan het uitzoeken bent voor je familielid. Uiteraard helpen wij jullie hier graag mee om de stress te voorkomen.
 

Het volledige abonnement van je familielid is opgezegd met ingang van 20 februari 2023. Dat kan ik gelijk bevestigen gelukkig.


Ik zie wel dat een andere provider alleen de vaste lijn heeft opgezegd, maar de overige diensten niet. Dat lijkt de reden geweest te zijn waardoor de administratieve opzegging niet (goed) doorliep. Na telefonisch contact met onze helpdesk is het volledige abonnement handmatig opgezegd. Deze opzegging moest handmatig verwerkt worden aangezien het pakket uit elkaar was getrokken door de eerdere opzegging van alleen telefonie. Dat is ook de reden waarom je familielid geen bevestiging van opzegging heeft ontvangen.

Omdat deze opzegging handmatig is verwerkt, heeft ze mogelijk een verkeerde opzegbevestiging ontvangen over Netflix. Dit lijkt op een menselijke fout en deze mag je negeren. Ze nam geen Netflix van ons af, dus deze wordt ook niet opgezegd.


Wanneer we een reguliere opzegging invoeren wordt er automatisch een retourdoos verzonden. Zeg je een pakket handmatig op, dan moet er altijd nog handmatig een retourdoos geregeld worden. Zo te zien is dat niet gebeurd, dus deze stuur ik sowieso op. De retourdozen ontvangt ze binnen een paar dagen van mij thuis.


Ik ga er vanuit dat ik jullie hiermee heb mogen geruststellen. Heb je toch nog aanvullende vragen? Stel ze gerust! 

sebas14
Topicstarter
Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Bedankt @Meindert , hier zal ze zeker blij mee zijn met jouw antwoord. Hartelijk dank hiervoor.

 

Nog 1 kleine vraag:

 

De opzegging is gedaan met ingang van 20 februari. Dat houdt dus in dat ze per die datum geen gebruik meer kan maken van jullie diensten. Gemerkt inderdaad dat Ziggo Go en Safe online niet meer werken.

Modem en Mediabox zijn inmiddels niet meer aangesloten.

 

Ze gaf aan dat ze ook niet meer kon inloggen in 'Mijn Ziggo'. 

Dit zou neem ik aan gewoon nog moeten werken gedurende 6 maanden net als het e-mailadres? 

Zeker om facturen nog in te zien?

E-mailadres werkt wel gewoon nog.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

volgens mijn blijf de mail werken idd, mijn ziggo stopt bij een opzegging met werken, facturen zijn dan op te vragen via klantenservice

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Geen dank, @sebas14 .  Het belangrijkste is dat ik deze situatie heb mogen verhelderen en dat ze nu wat rust heeft hierover.
 

Per 20 februari is het pakket inderdaad stopgezet. Eventueel teveel in rekening gebrachte abonnementskosten worden automatisch verrekend op de eindnota. Wanneer ze niet meer kan inloggen in haar Mijn Ziggo account, kan deze nagestuurd worden via onze helpdesk. Precies zoals @MR_CHIP al terecht aangeeft.


We zorgen er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres. Het automatisch doorsturen van e-mails kun je zelf instellen. Volg hiervoor ons stappenplan.  


 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@MR_CHIP  schreef:

volgens mijn blijf de mail werken idd, mijn ziggo stopt bij een opzegging met werken…


Nee, dit is niet helemaal waar: als u opzegt of overstapt naar een andere provider dan heeft u na opzegging nog 6 maanden toegang tot uw e-mail. Op deze manier kunt u bijvoorbeeld de e-mails van uw oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres. Na 6 maanden stopt het.

@Meindert was me nét voor.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik zeg duidelijk dat de mails wel blijven werken , en mijn ziggo niet meer 

sebas14
Topicstarter
Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Okee, dit maakt het helemaal compleet. Situatie is helemaal helder! Dank allen!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ook Mijn Ziggo blijft nog minstens een jaar werken na opzegging, want je moet ook als nabestaande kunnen controleren of het abonnement goed wordt beëindigt met de juiste facturen, heb ik zelf mogen ervaren, mogelijk zelfs nog langer, omdat je je facturen nog minstens een jaar terug moet kunnen zien.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Meindert blijft mijn ziggo nu wel of niet werken na opzegging

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@MR_CHIP  schreef:

ik zeg duidelijk dat de mails wel blijven werken , en mijn ziggo niet meer 


Dat is prima en ik noem erbij voor hoe lang het blijft werken. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Ik durf  het niet met zekerheid te zeggen in deze specifieke situatie, @MR_CHIP . Bij een `normale" opzegging blijft het Mijn Ziggo account lang beschikbaar. Maar omdat dit account handmatig is opgezegd, durf ik nu niet te zeggen of het Mijn Ziggo account nu ook langer beschikbaar blijft. 

Uitgelicht topic