henna2

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Automatische incassodatum veranderen

ik wil de datum van automatische incasso verschuiven naar  de 27ste van de maand.waar kan dat?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @henna2
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Je ziet niets over het hoofd! Dit is een handeling waarbij een medewerker te pas moet komen. Ik kan de datum van afschrijving niet voor je wijzigen naar een precieze datum, maar ik kan er wel voor zorgen dat dit iets later in de maand wordt afgeschreven. Dit zou dan rond en nabije de 29e van de maand zijn. Is dat prima? 
 

Houd wel rekening met het volgende. Je betaalt bij ons altijd de abonnementskosten 1 maand vooruit. Op het moment dat wij de opmaak van de factuur wijzigen naar een later moment (bijvoorbeeld einde van de maand), dan bestaat de mogelijkheid dat door deze wijziging je een factuur ontvangt voor een periode van 2 maanden. Dit in verband met de wijziging in de periode van de opmaak van de factuur i.c.m het 1 maand vooruit betalen van je abonnementskosten. Het is goed om dit vooraf te melden, zodat dit niet als een nare verrassing op jouw dak komt.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Matthew  schreef:

Graag de automatische incasso naar het einde van de maand aanpassen.
Maar geen dubbele maand vanuit de eerstkomende factuur mits mogelijk...

Merci!


@Matthew Als je nu voor dezelfde maand betaald als je de factuur krijgt en nog niet voor de volgende maand en het wordt gewijzigd naar het einde van de maand, dan ga je vooruit betalen, dus is de eerste factuur de factuur voor dezelfde maand en de volgende maand.

Betaal je nu al voor de volgende maand, dan wijzigt er niets.

In je factuur kun je zien voor welke maand je betaald.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dat kun je zelf niet doen, maar een Ziggo moderator kan dat wel voor je.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @henna2
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Je ziet niets over het hoofd! Dit is een handeling waarbij een medewerker te pas moet komen. Ik kan de datum van afschrijving niet voor je wijzigen naar een precieze datum, maar ik kan er wel voor zorgen dat dit iets later in de maand wordt afgeschreven. Dit zou dan rond en nabije de 29e van de maand zijn. Is dat prima? 
 

Houd wel rekening met het volgende. Je betaalt bij ons altijd de abonnementskosten 1 maand vooruit. Op het moment dat wij de opmaak van de factuur wijzigen naar een later moment (bijvoorbeeld einde van de maand), dan bestaat de mogelijkheid dat door deze wijziging je een factuur ontvangt voor een periode van 2 maanden. Dit in verband met de wijziging in de periode van de opmaak van de factuur i.c.m het 1 maand vooruit betalen van je abonnementskosten. Het is goed om dit vooraf te melden, zodat dit niet als een nare verrassing op jouw dak komt.

henna2
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank, de 29ste is prima.

 

Ik wil wel voorkomen dat ik 2 openstaande facturen krijg.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Is bij deze geregeld @henna2. Vanaf de eerstvolgende factuur zal de incasso iedere maand rond en nabije de 29e gaan plaatsvinden 🙂

HenrietteGN

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan je dit ook voor mij regelen? Wordt nu rond de 18e afgeschreven maar zouden graag achter in de maand willen qua datum.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@HenrietteGN Betaal je voor de maand waarin je betaald en je gaat nu naar achter in de maand, ga je ook vooruit betalen, dus de eerst volgende afschrijving is dan dubbel, de huidige maand en de volgende maand.

Betaal je in de huidige maand al voor de volgende maand, blijft de afschrijving hetzelfde.

Kijk even goed.

 

@HenrietteGN Heeft ook een eigen topic: Automatische incasso datum aanpassen - Ziggo Community

 
 
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @HenrietteGN

Ik zie dat je ook een eigen topic hierover bent gestart. Ik stel voor om in jouw eigen topic verder te gaan, zodat er geen zaken langs elkaar heen lopen! 🙂 

BiancaGerrits

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb 6 weken geleden telefonisch contact met Ziggo gehad om de incassodatum te verlaten naar de 25e. Was binnen 2 minuten geregeld......zei de mevrouw aan de telefoon. Toen het de 1e keer toch nog vroeger werd afgehouden, dacht ik: dat zal wel iets banktechnisch zijn, maar deze maand weer te vroeg afgehouden. Ik hoop dat iemand van ziggo community het wel voor mij kan regelen, want ik krijg mijn geld op de 23e. Dus 24 of 25 zou ideaal zijn. Alvast bedankt, groetjes Bianca

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @BiancaGerrits

Allereerst mijn excuses voor de late reactie op je bericht! Ik heb je gegevens erbij gepakt en er lijkt inderdaad iets niet goed te zijn gegaan, waardoor de facturen nu nog steeds in dezelfde periode worden afgeschreven. Bij deze heb ik het voor je in orde gemaakt. De facturen zullen nu rond en nabije de 29e iedere maand worden afgeschreven. 

BiancaGerrits

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Super, bedankt

Bertl86

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Graag zou ik ook de automatische incasso op de 29e willen. Kan dat ook voor ons Vodafone abonnement?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Bertl86! Welkom op de Ziggo Community! 

Ik heb de automatische incasso aangepast voor je 🙂 Voor Vodafone zou je contact kunnen opnemen met Vodafone zelf.

Bertl86

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

5 maand later, maar het is nog steeds niet doorgevoerd. Kan je nog eens kijken voor mij waarom het zolang duurt?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Bertl86,

Begrijpelijk dat je hier even op terugkomt! De omzetting lijkt inderdaad niet correct te zijn doorgevoerd. Excuus hiervoor!

Bij deze heb ik het alsnog op de juiste wijze in het systeem gezet. Dit komt net te vroeg voor de factuur die gister uitkwam, maar vanaf volgende maand wordt er zo laat mogelijk in de maand automatisch afgeschreven. 

Matthew

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Graag de automatische incasso naar het einde van de maand aanpassen.
Maar geen dubbele maand vanuit de eerstkomende factuur mits mogelijk...

Merci!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Matthew  schreef:

Graag de automatische incasso naar het einde van de maand aanpassen.
Maar geen dubbele maand vanuit de eerstkomende factuur mits mogelijk...

Merci!


@Matthew Als je nu voor dezelfde maand betaald als je de factuur krijgt en nog niet voor de volgende maand en het wordt gewijzigd naar het einde van de maand, dan ga je vooruit betalen, dus is de eerste factuur de factuur voor dezelfde maand en de volgende maand.

Betaal je nu al voor de volgende maand, dan wijzigt er niets.

In je factuur kun je zien voor welke maand je betaald.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

@Matthew

 

Wat @Bert al aangeeft klopt helemaal. Als je je betaaldatum wijzigt ga je bij ons vooruit betalen. Simpel gezegd, je zou dan eind mei betalen voor juni. Als dat nu niet het geval is, zou je door de wijziging bij de eerste nota voor 2 maanden betalen.

Als je alsnog wenst te wijzigen, mag je dit kenbaar maken.

rodneyrozenberg

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zou graag hetzelfde willen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@rodneyrozenberg Super dat jij dit topic ook gevonden hebt! Ik heb jouw gegevens er even bijgepakt en zorg ervoor dat het automatische incasso ook bij jou rond de 27e v.d. maand wordt uitgevoerd. 

Uitgelicht topic