Kelburgos

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Automatische incasso

Goedemorgen. Ik zie ik heb weer een openstaande factuur dat komt niet aan mijn bankrekening. Waarom werkt de automatische incasso niet? Kunnen jullie mijn automatische incasso werken maken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Kelburgos Super! Aan de hand van het klantnummer ben ik op jouw gegevens uitgekomen. De toevoeging is zelfs nog anders in ons systeem, namelijk -001. Zoals mijn collega eerder ook voorstelde lijkt het me goed om de betaalwijze eerst om te zetten naar handmatig. Dit heb ik bij deze dan ook gedaan. Een dag later passen we het aan naar automatische incasso. Dat moet de truc zijn om de automatische incasso weer in werking te laten gaan. 

Houd je ons op de hoogte of de nieuwe factuur automatisch geïncasseerd wordt? 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Kelburgos
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is gedaan, mijn postcode en huisnummer staan in mijn Ziggo-community profiel nu. Ik heb de openstaande factuur betaald, maar ik wil graag dat de automatische incasso werkt in de toekomst. Ik wacht voor jullie help.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Automatische incasso gaat pas werken als er geen andere facturen meer openstaan, heb ik hier ooit gelezen.

Gaat weleens fout als er vlak voor de automatische factuur betaald is, het systeem kan dat niet aan. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Kelburgos,

Ik zie dat je inmiddels ook contact hebt gehad met mijn collega van de klantenservice en via die weg afspraken hebt gemaakt om alsnog per automatische incasso te betalen in de toekomst 🙂 

Kelburgos
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oké, maar dit is niet mijn situatie.

Kelburgos
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, Rikst. Ja, ik heb met verschillende mensen van de klantenservice gespreek, en iedereen zegt me een nieuw ding te doen. De laatste keer, iemand heeft me gezegd dat ik moet de automatische incasso deactiveren en reactiveren zodat het werkt. Ik heb het geprobeerd, maar ik kan het niet deactiveren. Als iemand van de klantenservice kan dit proberen voor mij, ik denk dat misschien kan het eindelijk werken.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Kelburgos ik snap dat het op deze manier allemaal wat verwarrend is. Sorry daarvoor. 

Ik zou graag met je meekijken, maar op het door jou genoemde adres in je profiel vind ik geen diensten van Ziggo. Weet je zeker dat het adres klopt? Voeg anders achter het huisnummer, tussen haakjes, je Ziggo-klantnummer even toe, daarop kan ik ook zoeken! 

Kelburgos
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Jacob, en bedankt voor je antwoord. Het adres in mijn profiel is goed, maar mijn huisnummer kan 3 A of 3-1 zijn. Ik heb er ook mijn klantnummer geschrift, tussen haakjes. Ik hoop het helpt je!

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Kelburgos Super! Aan de hand van het klantnummer ben ik op jouw gegevens uitgekomen. De toevoeging is zelfs nog anders in ons systeem, namelijk -001. Zoals mijn collega eerder ook voorstelde lijkt het me goed om de betaalwijze eerst om te zetten naar handmatig. Dit heb ik bij deze dan ook gedaan. Een dag later passen we het aan naar automatische incasso. Dat moet de truc zijn om de automatische incasso weer in werking te laten gaan. 

Houd je ons op de hoogte of de nieuwe factuur automatisch geïncasseerd wordt? 

Kelburgos
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel, Vincent! Ik hoop dat het werkt! Natuurlijk, als het werkt niet, ik kom terug hier en we beginnen weer het debat. Fijn weekend!

Uitgelicht topic