Vraag
Reacties
Oplossing
jk2477
Level 1

Apparatuur in bruikleen

Ik ben al erg lang klant bij Ziggo. Aangezien er sinds kort glasvezel voorhanden is ga ik dat eens uitproberen, mede door de interessante korting.

Nu is het de bedoeling dat de apparatuur in bruikleen wordt teruggestuurd. Ik heb alleen welke aparatuur ik in bruikleen heb, welke ik heb gekocht, en welke ik heb gekregen.

Hoe kom ik daar achter?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
iMark
Level 16

Ik neem aan dat wanneer je het abonnement bij Ziggo opzegt je een lijstje krijgt van apparatuur in bruikleen. Soms is de apparatuur zo oud dat je de spullen naar de milieustraat mag brengen (zoals sommige modems).

Wanneer je al voor 2015 abonnee was bij Ziggo (en dus niet bij UPC) dan heb je mogelijk zelf apparatuur als een recorder of smartcards gekocht. Hou er dan rekening mee dat smartcards uit die tijd nooit meer opnieuw geactiveerd gaan worden als je ooit weer abonnee zou worden. De smartcards worden waardeloos op het moment dat je abonnement is stopgezet.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Jan F.
Level 20

Uw medeklanten hebben geen inzage in de administratieve Ziggo systemen. Bel de helpdesk, dan krijgt u daar de nodige informatie.

0 Kudos
iMark
Level 16

Ik neem aan dat wanneer je het abonnement bij Ziggo opzegt je een lijstje krijgt van apparatuur in bruikleen. Soms is de apparatuur zo oud dat je de spullen naar de milieustraat mag brengen (zoals sommige modems).

Wanneer je al voor 2015 abonnee was bij Ziggo (en dus niet bij UPC) dan heb je mogelijk zelf apparatuur als een recorder of smartcards gekocht. Hou er dan rekening mee dat smartcards uit die tijd nooit meer opnieuw geactiveerd gaan worden als je ooit weer abonnee zou worden. De smartcards worden waardeloos op het moment dat je abonnement is stopgezet.

0 Kudos
Ga naar reactie
jk2477
Level 1
Topicstarter
Jan F. wrote:

Uw medeklanten hebben geen inzage in de administratieve Ziggo systemen. Bel de helpdesk, dan krijgt u daar de nodige informatie.

Dat begrijp ik, maar wellicht is het ergens inzichtelijk in Mijn Ziggo of iets dergelijks. Ik heb het alleen zelf niet kunnen vinden.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Als je voor de fusie (2015) Ziggo klant was is de modem/router zeker bruikleen. Was je upc klant dan ook de Mediabox.

Wat al is aangegeven krijg je normaal gesproken een overzicht van wat terug moet.

0 Kudos
jk2477
Level 1
Topicstarter
iMark wrote:

Ik neem aan dat wanneer je het abonnement bij Ziggo opzegt je een lijstje krijgt van apparatuur in bruikleen. Soms is de apparatuur zo oud dat je de spullen naar de milieustraat mag brengen (zoals sommige modems).

Wanneer je al voor 2015 abonnee was bij Ziggo (en dus niet bij UPC) dan heb je mogelijk zelf apparatuur als een recorder of smartcards gekocht. Hou er dan rekening mee dat smartcards uit die nooit meer opnieuw geactiveerd gaan worden als je ooit weer abonnee zou worden. De smartcards worden waardeloos op het moment dat je abonnement is stopgezet.

Ik heb in het verleden in ieder geval 2x een Humax 5200C aangeschaft. Is wel zonde van de smartcards, maar het is niet anders.

0 Kudos
jk2477
Level 1
Topicstarter
RoWi. wrote:

Als je voor de fusie (2015) Ziggo klant was is de modem/router zeker bruikleen. Was je upc klant dan ook de Mediabox.

Wat al is aangegeven krijg je normaal gesproken een overzicht van wat terug moet.

Ik kreeg een mail, met onder andere de volgende tekst:

  • En denkt u eraan de Ziggo tv-box en het modem retour te sturen? Van de nieuwe provider krijgt u nieuwe boxen.
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @jk2477 . Welkom hier! 

Wat jammer dat je ons gaat verlaten! Maar goed. Even spieken aan de “overkant” mag natuurlijk altijd :-). Mag ik wel nog vragen of er zaken waren waar je bij ons ontevreden over was, waardoor je hiervoor kiest? 

Je ontvangt nog een opzegbevestiging van je abonnement. Hierin staat omschreven wat we van je retour verwachten. Ik verwacht dat je de bevestiging binnen nu en een week ontvangt :-). 

0 Kudos