jk2477
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Apparatuur in bruikleen

Ik ben al erg lang klant bij Ziggo. Aangezien er sinds kort glasvezel voorhanden is ga ik dat eens uitproberen, mede door de interessante korting.

Nu is het de bedoeling dat de apparatuur in bruikleen wordt teruggestuurd. Ik heb alleen welke aparatuur ik in bruikleen heb, welke ik heb gekocht, en welke ik heb gekregen.

Hoe kom ik daar achter?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
iMark
Expert
Expert
  • 1699Reacties
  • 127Oplossingen
  • 588Likes

Ik neem aan dat wanneer je het abonnement bij Ziggo opzegt je een lijstje krijgt van apparatuur in bruikleen. Soms is de apparatuur zo oud dat je de spullen naar de milieustraat mag brengen (zoals sommige modems).

Wanneer je al voor 2015 abonnee was bij Ziggo (en dus niet bij UPC) dan heb je mogelijk zelf apparatuur als een recorder of smartcards gekocht. Hou er dan rekening mee dat smartcards uit die tijd nooit meer opnieuw geactiveerd gaan worden als je ooit weer abonnee zou worden. De smartcards worden waardeloos op het moment dat je abonnement is stopgezet.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16553Reacties
  • 1303Oplossingen
  • 2855Likes

Uw medeklanten hebben geen inzage in de administratieve Ziggo systemen. Bel de helpdesk, dan krijgt u daar de nodige informatie.

iMark
Expert
Expert
  • 1699Reacties
  • 127Oplossingen
  • 588Likes

Ik neem aan dat wanneer je het abonnement bij Ziggo opzegt je een lijstje krijgt van apparatuur in bruikleen. Soms is de apparatuur zo oud dat je de spullen naar de milieustraat mag brengen (zoals sommige modems).

Wanneer je al voor 2015 abonnee was bij Ziggo (en dus niet bij UPC) dan heb je mogelijk zelf apparatuur als een recorder of smartcards gekocht. Hou er dan rekening mee dat smartcards uit die tijd nooit meer opnieuw geactiveerd gaan worden als je ooit weer abonnee zou worden. De smartcards worden waardeloos op het moment dat je abonnement is stopgezet.

Bekijk in context

jk2477
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:

Uw medeklanten hebben geen inzage in de administratieve Ziggo systemen. Bel de helpdesk, dan krijgt u daar de nodige informatie.

Dat begrijp ik, maar wellicht is het ergens inzichtelijk in Mijn Ziggo of iets dergelijks. Ik heb het alleen zelf niet kunnen vinden.

RoWi.
Expert
Expert
  • 7042Reacties
  • 298Oplossingen
  • 1728Likes

Als je voor de fusie (2015) Ziggo klant was is de modem/router zeker bruikleen. Was je upc klant dan ook de Mediabox.

Wat al is aangegeven krijg je normaal gesproken een overzicht van wat terug moet.

jk2477
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
iMark wrote:

Ik neem aan dat wanneer je het abonnement bij Ziggo opzegt je een lijstje krijgt van apparatuur in bruikleen. Soms is de apparatuur zo oud dat je de spullen naar de milieustraat mag brengen (zoals sommige modems).

Wanneer je al voor 2015 abonnee was bij Ziggo (en dus niet bij UPC) dan heb je mogelijk zelf apparatuur als een recorder of smartcards gekocht. Hou er dan rekening mee dat smartcards uit die nooit meer opnieuw geactiveerd gaan worden als je ooit weer abonnee zou worden. De smartcards worden waardeloos op het moment dat je abonnement is stopgezet.

Ik heb in het verleden in ieder geval 2x een Humax 5200C aangeschaft. Is wel zonde van de smartcards, maar het is niet anders.

jk2477
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
RoWi. wrote:

Als je voor de fusie (2015) Ziggo klant was is de modem/router zeker bruikleen. Was je upc klant dan ook de Mediabox.

Wat al is aangegeven krijg je normaal gesproken een overzicht van wat terug moet.

Ik kreeg een mail, met onder andere de volgende tekst:

  • En denkt u eraan de Ziggo tv-box en het modem retour te sturen? Van de nieuwe provider krijgt u nieuwe boxen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Reacties
  • 870Oplossingen
  • 3962Likes

Hey @jk2477 . Welkom hier! 

Wat jammer dat je ons gaat verlaten! Maar goed. Even spieken aan de “overkant” mag natuurlijk altijd :-). Mag ik wel nog vragen of er zaken waren waar je bij ons ontevreden over was, waardoor je hiervoor kiest? 

Je ontvangt nog een opzegbevestiging van je abonnement. Hierin staat omschreven wat we van je retour verwachten. Ik verwacht dat je de bevestiging binnen nu en een week ontvangt :-). 

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo