Ik werk de helft van het jaar op open zee, waar ik geen netwerk bereik heb, maar alleen wifi van mijn werkgever. Nu moet ik een tweetraps verificatie instellen met een sms code. Dit gaat niet werken. Wat wordt er als alternatief aangeboden? Dit geldt zowel voor ziggo als voor vodafone.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @familiepama, dit is inderdaad allesbehalve handig op zee. Ik heb de tweestapsverificatie voor je uitgeschakeld. Je kunt nu gewoon inloggen bij beiden 🙂
"De vriendelijke juffrouw die me te woord stond had er totaal geen moeite mee om bij mij de tweestapsverificatie uit te zetten, nadat ik had aangegeven niet over een smartphone te beschikken.
Foei Ziggo, maak de tweestapsverificatie middels e-mail gewoon weer voor iedereen toegankelijk in plaats van meedoen aan het drammerige idee dat alles tegenwoordig met de smartphone moet."
Ter info: Een smartphone is hier absoluut niet voor nodig.
Een SMS ontvangen en versturen kan met iedere mobiele telefoon die sinds eind vorige eeuw is uitgekomen in Nederland.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het enige wat ik op dit moment kan bedenken voor op zee, is gebruik maken van een satelliettelefoon. Maar dat is behoorlijk prijzig. Maar wellicht heeft iemand een beter idee.
Heb je voor zaken waarbij je DigiD nodig hebt, al een oplossing gevonden? Ik kan me voorstellen dat je daar tegen nagenoeg hetzelfde probleem (koppelcode) aanloopt.
Een ander alternatief is, om klanten service te verzoeken deze verificatie te deactiveren.
Zie b.v. dit topic.
DigiD kan met een pincode en vingerafdruk op je telefoon.
Heb ik ook al geprobeerd, dit was niet mogelijk aangezien het een nieuw systeem is. Voor mij is dit wel iets om een andere provider te zoeken. Zowel voor Vodafone als voor Ziggo.
Ik kan me voorstellen dat ook andere providers twee-traps verificatie met SMS hanteren of gaan hanteren. Dan schiet het niet echt op.
Maar wellicht dat iemand van het moderatie-team een oplossing kent. Men heeft een seintje gekregen.
Goedemorgen @familiepama, dit is inderdaad allesbehalve handig op zee. Ik heb de tweestapsverificatie voor je uitgeschakeld. Je kunt nu gewoon inloggen bij beiden 🙂
Kan voor mij de twee-traps controle ook uitgeschakeld worden? Het werkt niet goed. Ik kies voor onthoud apparaat en toch iedere keer die controle.
Hoi @wewanl, wij zetten de tweestapverificatie alleen bij hoge uitzondering uit. Bijvoorbeeld in situaties waarbij het erg lastig/ onmogelijk is om een sms te ontvangen zoals in de situatie die @familiepama omschrijft. Ik kan hem voor jou helaas niet uitzetten.
Wat jammer, Lotte. Ik ben benieuwd of meer klanten problemen ervaren dat het zogenaamde vertrouwde apparaat niet wordt onthouden.
@wewanl Dat is zeker iets wat we in de gaten moeten houden. Het moet natuurlijk wel werken.
Het werkt wel, alleen een beetje rotjes 🙂
Waarom moet die tweestapsverificatie per 'se middels sms? Waarom niet middels e-mail?
Wacht even zult u zeggen ... die mogelijkheid was (en is) er toch?
Bij het inloggen moet je dan kiezen voor "Inloggen zonder wachtwoord". Je geeft je e-mailadres op en drukt weer op de knop [verstuur inlogcode] (of zoiets).
Maar dan blijkt ineens dat dit niet werkt!!!!
Er staat een info-knopje bij (i) met de mededeling dat dit alleen functioneert als je je inlognaam verandert in je e-mailadres. En om dat te kunnen doen moet je inloggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🤔 🤔 🤔
Hebt u 'm Ziggo??? Zo zet je mensen dus helemaal klem.
Tweestapsverificatie middels een code naar je e-mail is een goed alternatief voor sms. Ziggo heeft die mogelijkheid ook, maar heeft weer eens niet verder doorgedacht en sluit die optie, volgens mij onbedoeld nu ineens af.
Er zat voor mij niets anders op dan maar eens te bellen (op hoop van zegen).
De vriendelijke juffrouw die me te woord stond had er totaal geen moeite mee om bij mij de tweestapsverificatie uit te zetten, nadat ik had aangegeven niet over een smartphone te beschikken.
Foei Ziggo, maak de tweestapsverificatie middels e-mail gewoon weer voor iedereen toegankelijk in plaats van meedoen aan het drammerige idee dat alles tegenwoordig met de smartphone moet.
Oh, dan ga ik snel bellen.
"De vriendelijke juffrouw die me te woord stond had er totaal geen moeite mee om bij mij de tweestapsverificatie uit te zetten, nadat ik had aangegeven niet over een smartphone te beschikken.
Foei Ziggo, maak de tweestapsverificatie middels e-mail gewoon weer voor iedereen toegankelijk in plaats van meedoen aan het drammerige idee dat alles tegenwoordig met de smartphone moet."
Ter info: Een smartphone is hier absoluut niet voor nodig.
Een SMS ontvangen en versturen kan met iedere mobiele telefoon die sinds eind vorige eeuw is uitgekomen in Nederland.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.