1
Vraag
2
Reacties
familiepama

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Alternatief voor sms verificatie

Ik werk de helft van het jaar op open zee, waar ik geen netwerk bereik heb, maar alleen wifi van mijn werkgever. Nu moet ik een tweetraps verificatie instellen met een sms code. Dit gaat niet werken. Wat wordt er als alternatief aangeboden? Dit geldt zowel voor ziggo als voor vodafone.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @familiepama, dit is inderdaad allesbehalve handig op zee. Ik heb de tweestapsverificatie voor je uitgeschakeld. Je kunt nu gewoon inloggen bij beiden 🙂 

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"De vriendelijke juffrouw die me te woord stond had er totaal geen moeite mee om bij mij de tweestapsverificatie uit te zetten, nadat ik had aangegeven niet over een smartphone te beschikken.

 

Foei Ziggo, maak de tweestapsverificatie middels e-mail gewoon weer voor iedereen toegankelijk in plaats van meedoen aan het drammerige idee dat alles tegenwoordig met de smartphone moet."

 

Ter info: Een smartphone is hier absoluut niet voor nodig.

Een SMS ontvangen en versturen kan met iedere mobiele telefoon die sinds eind vorige eeuw is uitgekomen in Nederland.

Bekijk in context

14 Reacties 14
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het enige wat ik op dit moment kan bedenken voor op zee, is gebruik maken van een satelliettelefoon. Maar dat is behoorlijk prijzig.   Maar wellicht heeft iemand een beter idee.

Heb je voor zaken waarbij je DigiD nodig hebt, al een oplossing gevonden?  Ik kan me voorstellen dat je daar tegen nagenoeg hetzelfde probleem (koppelcode) aanloopt.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@familiepama 

Een ander alternatief is, om klanten service te verzoeken deze verificatie te deactiveren.

Zie b.v. dit topic.

familiepama
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

DigiD kan met een pincode en vingerafdruk op je telefoon. 

familiepama
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb ik ook al geprobeerd, dit was niet mogelijk aangezien het een nieuw systeem is. Voor mij is dit wel iets om een andere provider te zoeken. Zowel voor Vodafone als voor Ziggo. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik kan me voorstellen dat ook andere providers twee-traps verificatie met SMS  hanteren of gaan hanteren. Dan schiet het niet echt op.

Maar wellicht dat iemand van het moderatie-team een oplossing kent. Men heeft een seintje gekregen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @familiepama, dit is inderdaad allesbehalve handig op zee. Ik heb de tweestapsverificatie voor je uitgeschakeld. Je kunt nu gewoon inloggen bij beiden 🙂 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Kan voor mij de twee-traps controle ook uitgeschakeld worden? Het werkt niet goed. Ik kies voor onthoud apparaat en toch iedere keer die controle. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hoi @wewanl, wij zetten de tweestapverificatie alleen bij hoge uitzondering uit. Bijvoorbeeld in situaties waarbij het erg lastig/ onmogelijk is om een sms te ontvangen zoals in de situatie die @familiepama omschrijft. Ik kan hem voor jou helaas niet uitzetten. 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Wat jammer, Lotte. Ik ben benieuwd of meer klanten problemen ervaren dat het zogenaamde vertrouwde apparaat niet wordt onthouden. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@wewanl Dat is zeker iets wat we in de gaten moeten houden. Het moet natuurlijk wel werken. 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Het werkt wel, alleen een beetje rotjes 🙂 

Knight who says

Level 6
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Waarom moet die tweestapsverificatie per 'se middels sms? Waarom niet middels e-mail?

Wacht even zult u zeggen ... die mogelijkheid was (en is) er toch?

Bij het inloggen moet je dan kiezen voor "Inloggen zonder wachtwoord". Je geeft je e-mailadres op en drukt weer op de knop [verstuur inlogcode] (of zoiets).

Maar dan blijkt ineens dat dit niet werkt!!!!

Er staat een info-knopje bij (i) met de mededeling dat dit alleen functioneert als je je inlognaam verandert in je e-mailadres. En om dat te kunnen doen moet je inloggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🤔 🤔 🤔

Hebt u 'm Ziggo??? Zo zet je mensen dus helemaal klem.

 

Tweestapsverificatie middels een code naar je e-mail is een goed alternatief voor sms. Ziggo heeft die mogelijkheid ook, maar heeft weer eens niet verder doorgedacht en sluit die optie, volgens mij onbedoeld nu ineens af.

 

Er zat voor mij niets anders op dan maar eens te bellen (op hoop van zegen).

De vriendelijke juffrouw die me te woord stond had er totaal geen moeite mee om bij mij de tweestapsverificatie uit te zetten, nadat ik had aangegeven niet over een smartphone te beschikken.

 

Foei Ziggo, maak de tweestapsverificatie middels e-mail gewoon weer voor iedereen toegankelijk in plaats van meedoen aan het drammerige idee dat alles tegenwoordig met de smartphone moet.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Oh, dan ga ik snel bellen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"De vriendelijke juffrouw die me te woord stond had er totaal geen moeite mee om bij mij de tweestapsverificatie uit te zetten, nadat ik had aangegeven niet over een smartphone te beschikken.

 

Foei Ziggo, maak de tweestapsverificatie middels e-mail gewoon weer voor iedereen toegankelijk in plaats van meedoen aan het drammerige idee dat alles tegenwoordig met de smartphone moet."

 

Ter info: Een smartphone is hier absoluut niet voor nodig.

Een SMS ontvangen en versturen kan met iedere mobiele telefoon die sinds eind vorige eeuw is uitgekomen in Nederland.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic