1
Vraag
2
Reacties
Marco A

Level 5
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Alstublieft, een extra tv-pakket

Enkele weken geleden kreeg een kennis van mij tot 2x toe een mail dat hij, omdat hij zo'n trouwe klant was, het volledige ESPN pakket een jaar lang gratis krijgt, en ook het volledige Movies en series XL.....en dat allemaal omdat hij zo'n trouwe klant was..

 

Super....

 

Alleen ....Nu krijg ik ook zo'n mail, alleen krijg ik gratis Film1....ik heb ESPN en M&S xl zelf al....Maar eerlijk gezegd had ik liever een van de andere pakketen gratis omdat ik het vrijgekomen geld dan voor Viaplay zou kunnen gebruiken..

Ik heb Film1 wel geactiveerd, maar omdat ik ook Prime Video, Videoland en Netflix heb brengt Film1 mij totaal geen meerwaarde, ik heb dan ook weer meteen gevraagd of ze het willen deactiveren en dat ze er maar iemand anders blij mee maken..

 

Maar waarom krijgt de een wel favorieten pakketen en moet de ander het doen met een 2e rangs b film pakketje?....ik meen dat ik, en met mij vele andere al lang genoeg de hoofdprijs hebben betaald.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Marco A

Zeer spijtig dat het allemaal zo is verlopen en ik kan me je frustratie ook wel voorstellen
Ik heb nu in de systemen de 3 maanden gratis ESPN verwijderd en ga aan jou 12 maanden gratis ESPN toekennen. Dit kan overigens pas morgen worden geregeld ( afvoer/opvoer etc.)
Mijn collega maakt dit morgen voor je in orde 🙂

Bekijk in context

22 Reacties 22
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als je naar www.ziggo.nl gaat en je logt in op de rechter bovenhoek

Schermafbeelding 2022-03-11 om 07.59.27.png

Dan met je gegevens ga je naar Producten en kies dan voor Televisie dan zie je optie Extra Zenders beheren

 

Extra Zenders BeherenExtra Zenders Beheren

 

 

Nu kom je in Extra Zender Pakket en daar kan je het Stopzetten wat je niet wilt zien.

 

Pakket stop zettenPakket stop zetten

 

Extra pakket voor Viaplay zal er niet komen, omdat dit van de Nent Group is en niet van Ziggo. Ziggo doet alleen aanmeldingen, maar de extra diensten van een jaar kost je helemaal niets.

 

Ik zou een Mederwerker kunnen vragen of ze het pakket wat jij wilt wil activeren, laat maar even weten.

 

Marco A
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Dank je voor de reply..

 

Hoe ik een zenderpakket moet verwijderen etc daar was ik al bekend mee.

 

Waar het mij om ging is dat een gratis pakket kreeg waar ik in feite niets mee kan....

Ik heb inmiddels al meerdere malen contact gehad en gevraagd of ik niet het Espn pakket gratis kon krijgen....m.a.w.  mijn huidige espn abonnement ontbinden om het vervolgens een jaar gratis te krijgen.

 

Er werd mij verteld dat de reden dat ik Film1 had gekregen was omdat ik al in het bezit was van Espn en Movie & series XL, verder werd mij verteld dat het geen probleem zou moeten zijn om mijn Espn abonnement te annuleren en vervolgens het een jaar gratis te geven.

 

Inmiddels is mijn Espn abonnement beëindigd, alleen heb ik nog geen gratis Espn voor een jaar, ik heb daar over gebeld maar degene die er mee bezig had dat schijnbaar nog niet geactiveerd, de medewerker die ik aan de lijn had heeft gezegd dat hij wel 'alvast' mij 3 maanden gratis espn zou geven omdat ik het dan zeker voor het weekend weer zou kunnen kijken, en dat in een later stadium bij mijn zenderpakketten de melding Espn 3 maanden gratis zou worden vervangen naar 1 jaar gratis....dus ik wacht maar af.

 

En dat Viaplay niet als gratis pakket is wist ik wel, maar de reden dat ik espn gratis wilde ipv Film1 is dat er dan budget vrijkomt voor Viaplay....vandaar.

 

Mvgr Frans

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

denk dat het komt omdat je ESPN en M&S xl al hebt

 

ze willen natuurlijk dat je een nieuw pakket ontdekt 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@anoniemforum  ik heb Mariska al gesproken hier over en klopt TS heeft ESPN en Movies en Series XL en nu je de mail van Film1 hebt kan je die ook nog activeren, maar kiezen voor andere pakket is niet mogelijk.

 

Het is voor TS zoals het is en anders gaat het niet worden. 😊

Marco A
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Nou....niet anders worden, dat weet ik nog niet....Ik zocht contact en legde het netjes op een goede manier uit, vervolgens werd mij verteld dat het geen probleem zou zijn en ze zouden dat Film1 en mijn Espn abonnement verwijderen om vervolgens Espn er weer toe te voegen maar dan als gratis pakket voor een jaar.

Ik heb gevraagd of ik wel voor het weekend weer Espn zou kunnen ontvangen.. daarop werd mij verteld dat het hooguit 1 dag zou kunnen duren.

 

Omdat ik daags erop bij mijn Ziggo zag dat zowel Film1 en Espn verwijdert waren uit mijn zenderpakketten maar geen gratis 1 jaar Espn zag staan heb ik nogmaals gebeld, toen werd mij verteld dat de collega er nog mee bezig was en dat hij dat nog moest doorvoeren, waarop ik zei dat mij beloofd was dat ik dat gratis zenderpakket voor het weekend zou hebben.

 

De medewerker aan de telefoon zei dat hij daar niet veel aan kon doen en dat het toch echt zijn collega zou moeten activeren, de enige oplossing die hij zou kunnen doen is mij vast gratis 3 maanden Espn geven en dat zou dan verandert worden naar een jaar zodra zijn collega dat geactiveerd zou hebben.....

 

Dus zo is het mij verteld en ik neem aan dat het zo ook geregeld gaat worden?....of heeft iedereen zijn eigen spelregels daar bij ziggo, want je kunt wel roepen dat het voor de ts zo is en niet anders maar van andere heb ik dan toch een heel ander verhaal gehoord.

 

En als jullie kunnen zien wat ik aan zenderpakketten etc heb dan neem ik aan dat jullie ook de contacten die ik hierover gehad heb met jullie, en ik neem aan dat je dan ook kunt inzien, of terugluisteren wat mij beloofd is.

 

Mvgr Frans

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

een moderator komt binnen 2 a 3 dagen langs het topic zij kunnen kijken wat ze voor jou kunnen betekenen 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Marco A

Wat @Dave! al liet doorschemeren, klopt volledig. 

Je krijgt een cadeautje van ons omdat wij jouw trouwe klant zijn, ontzettend waarderen. Dat je niet geheel tevreden bent met wat je aangeboden krijgt, kan natuurlijk. Dat je dit uitspreekt is jouw keuze en wat ons betreft ook helemaal prima. Wij gaan het cadeau alleen niet aanpassen.

Marco A
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Dat het niet mogelijk is of kan is me inmiddels geheel duidelijk, maar het enige wat ik vraag en waar ik geen antwoord op krijg is waarom het me tot 2x toe wel beloofd is, of althans 1x en de andere keer werd het argument dat het nog geactiveerd moest worden waardoor ik 'alvast' 3 maanden gratis Espn kreeg wat in een later tijdstip verandert zou worden.

 

Gister had ik een bij ziggo een Vrouw aan de lijn die legde het volgens mij helder uit....die zei dat als er een aktie is, in dit geval het gratis uitdelen van tv pakketten,  dat je dan niet snel je huidige pakket op kunt zeggen om in aanmerking te komen voor een gratis pakket, de reden was dat er een periode van 3 maanden tussen moet zitten.....Kijk aan zo'n uitleg heb ik wat!!

 

Op mijn vraag hoe ze mij in godsnaam dan zoiets kunnen beloven zei ze, niet in de letterlijke bewoording, maar het kwam er op neer dat er veel zitten die maar wat aanmodderen.

 

En met die laatste zin moest ik dan meteen aan dit 'behulpzame' forum denken, ik stel na aanleiding van een belofte van een medewerker (die hij schijnbaar niet had mogen doen) een vraag en krijg vervolgens antwoorden die niet relevant zijn.

 

Ook was er een post  'van een mod of expert meen ik 'waarin letterlijk stond dat hij het mij wel uit zal leggen zoals een Vader iets uitlegt aan zijn kind? (post werd vrijwel direct verwijdert), maar ik had hem al zien staan.

 

Is dat de manier om een simpele vraag te beantwoorden.

 

Oja...voor de vaderfiguur..ik ben van lichting '58 , heb kinderen en ook verschillende kleinkinderen, zat al op forums of chatboxen (ICQ) in de jaren '90 met mijn 56k inbelmodem toen jij hoogstwaarschijnlijk nog in de luiers liep dus ik zit eigenlijk niet te wachten op dat schoolmeester gedrag.

 

En voor Ziggo in het algemeen....ik zou zeggen de bezem door de klantenservice en pleur ook de niet comptabele forum leden eruit die niks toevoegen aan dit forum.

 

Mvgr Frans

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey Frans. 
 

Ai ai ai ai ai. Hier moeten we even 3 stappen terug doen en kijken naar de puinhoop die gemaakt is. 

Vooropgesteld; ja we geven cadeautjes en als dit niet helemaal in de smaak is, kunnen we dit doorgaans niet zomaar aanpassen. Zo werkt het "nou eenmaal" niet. Kunnen we het lang over hebben, maar dat lijkt me onnodig. 
 

Maar ik denk dat je inmiddels niet eens meer valt over het wel/niet gratis pakket naar keuze krijgen, maar meer over alles wat hierna gebeurt is. Je vraagt (en dat mag natuurlijk!) of het anders kan. Krijgt een "nee", daarna een "ja", daarna een "nee" en weer een "ja". Je zenders worden opgezegd en ondertussen heb jij geen idee waar je aan toe bent. 

Vervolgens schrijft mijn collega iets in de trant van "ik heb nu het gevoel dat ik als een vader tegen een kind zeg dat hij een cadeautje krijg en daarna moet vertellen dat hij het toch niet krijgt".  Mijn collega bedacht zich vlak na het plaatsen dat deze tekst nogal verkeerd kon overkomen (laten we wel wezen, dat was ook het geval 😉 ), hij verwijdert het en je kunt het niet teruglezen waardoor het allemaal nog erger wordt. 
 

Het was dus niet zijn bedoeling om je iets uit te leggen als vader naar kind. Hij haalde het voorbeeld gewoon aan voor het gevoel van iets voorhouden en afpakken. 



Ik denk oprecht dat je bij de klantenservice op gegeven moment iemand hebt getroffen die hoopte je alsnog blij te kunnen maken met de gratis zenders die je zou willen. Super lief, natuurlijk, maar niet de bedoeling, waardoor uiteindelijk de boel nogal in de soep liep. 


Laten we samen nog even kijken naar hoe we dit hele verhaal alsnog tot een goed (of in elk geval zonder slechte nasmaak) einde kunnen brengen, oké? Wat is er nu uiteindelijk met je afgesproken en wel/niet actief gezet op je klantnummer. Heb je op dit moment alle zenders die je graag in je pakket wilt? En wat heb je nu precies gratis voor welke periode? 
 

Marco A
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Welk pakket ik gratis heb?...ik heb 3 maanden gratis Espn gekregen ipv de (schijnbaar ten onrechte) beloofde 1 jaar...

Verder heb ik een gratis Ziggo sport pakket omdat ik Hollands Nieuwe/Vodafone heb..

 

En welke ik gratis zou willen....lijkt me duidelijk, mijn 1 jaar Espn pakket...

 

En als dat niet mogelijk is, tsja, inmiddels is het me duidelijk dat het nooit beloofd had mogen worden, dus na die 3 maanden gratis zal ik hoogstwaarschijnlijk wel weer een abonnement op Espn pakken en Viaplay weer opzeggen.   Waarom?, omdat het anders simpelweg te duur voor me word.

 

 

En een slechte nasmaak...Nee....heb ik niet zo vlug, Brabanders hebben nu eenmaal een dikke huid 😁.

 

Mvgr Frans

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Helemaal duidelijk, Frans. 

Ik houd wel van mensen met een dikke huid ;-). Maakt het allemaal een stuk leuker. 

Wel fijn dat ESPN in elk geval voor de komende 3 maanden gefixt is. En ik snap ook heel goed dat het je teveel wordt om al die abonnementen los van elkaar te hebben. Je kunt altijd kijken of er een goede voordelige combinatie te maken is, na de periode van 3 maanden.  Je hoeft ESPN overigens niet op te zeggen hoor. Na de gratis 3 maanden stopt het automatisch. Je "moet" het dus juist aanvragen wanneer je het weer wilt. En wie weet is er dan zelfs een leuke korting ;-). (Geen belofte hoor. Maar er zijn vaak wel aanbiedingen op dit gebied). 

Nog even hardop gedacht; maak je gebruik van de zenders van Ziggo Movies en Series XL? Of enkel van het on demand content? Mocht dat laatste het geval zijn, kan je nog overwegen om Ziggo Movies en Series L (on demand content) aan te zetten als gratis extra i.p.v. Ziggo Sport Totaal. En dan Sport Compleet (ESPN en Ziggo Sport Totaal samen onder een voordelige prijs) te nemen. Dan ben je goedkoper uit. 

Maar goed. Eerst die 3 maanden ESPN maar even opmaken ;-). Je mag ook altijd daarna hier nog even aan de bel trekken zodat we samen kunnen kijken naar de meest gunstige samenstelling van je pakket. 

Marco A
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Dank je voor het meedenken, maar ikzelf had ook al eens gekeken wat de goedkoopste optie was....

Maar ik had voorheen een abonnement waar Movie & Series XL standaard gratis bijzat, maar omdat die abonnementen te verouderd waren heb ik ( noodgedwongen) een ander moeten pakken en voor het XL gedeelte moeten betalen, en aangezien ik best veel zenders uit dat pakket kijk heb ik het maar aangehouden.

 

Maar ik kijk wel wat ik doe, ze zijn hier inmiddels enkele weken klaar met het leggen van glasvezel en er zijn interessante aanbiedingen die echt tot wel tientallen euro's goedkoper zijn als hetgeen wat ik nu betaal voor nagenoeg hetzelfde...

 

Want eerlijk gezegd als ik zo eens terug kijk...destijds werd ik tot een ander abonnement gedwongen, omdat ik anders geen M&S XL meer had,  wat dus duurder was, er zijn verschillende keren verhogingen geweest van het abonnementsgeld.....daarvoor hebben we wel ongevraagd een hogere snelheid gekregen )150 naar 200 naar 250 naar 300', maar eerlijk werkte de oude snelheid ook, ook met 4K etc...Espn waren 5 exclusieve kanalen, nu is het 1e gratis en het 5e is een 4K kloon waardoor je van 5 naar 3 gaat.

Ik heb destijds speciaal voor Vodafone mobiel gekozen omdat je dan een gratis zenderpakket kreeg, de reden was dat de F1 daar op te zien was....ook dat is inmiddels weg....Hbo....ook pleite.

 

Het is door de loop van de jaren steeds verder uitgekleed, en als er dan ´n keer iets gratis is ,wat in mijn ogen meer een zoetmakertje is voor bestaande klanten ,omdat nieuwe klanten nu wel zeer hoge kortingen krijgen, en ze anders massaal naar de glasvezel overstappen, dan moet je, zoals in mijn geval, eerst een week in discussie als er iets word beloofd wat schijnbaar niet gaat.

 

IK ben niet iemand die voor een paar euro meteen naar de concurrent overloopt, ondanks de problemen die je ongetwijfeld bij elke provider tegen zult komen ben ik altijd wel tevreden geweest over chello/upc/ziggo

maar ik zal alle opties toch nog eens naast elkaar leggen, ben inmiddels wel alvast begonnen door alle accounts die ik heb van een ander mailadressen te voorzien in het geval ik overstap.

 

Mvgr Frans

Marco A
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Toch nog een vraagje, snap het nog niet helemaal.

 

Sprak iemand die ook gratis Film1 zou krijgen, die heeft gebeld en gevraagd of hij niet zijn M&S xl gratis zou kunnen krijgen, wat onderdeel was van zijn Tv Next abonnement, ook daar werd gezegd dat het geen probleem was, ze moesten even zjn tv pakket downgraden naar het Tv complete pakket omdat daar geen XL in verwerkt zit, en vervolgens zou hij het gratis erbij krijgen....ik heb de mail nog niet gelezen maar hij heeft inmiddels wel een bevestiging per mail gehad.....en hij heeft inmiddels weer een mail gehad voor een ander gratis pakket, wat hij overigens 'nog' niet geactiveerd heeft.

 

Schijnbaar gaat het voor de een wel en voor de ander niet?

 

Hoe kan dat?

 

Mvgr Frans

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik snap dat je daar raar van opkijkt, @marco a. Zeker met de ervaring die jij zelf hebt gehad omtrent dit onderwerp. Zoals @Lycke eerder al aangaf, bij een gratis zenderpakket kunnen we dit doorgaans niet zomaar aanpassen. Ik ken deze situatie van degene die jij hebt gesproken niet precies dus het lastig daar iets over te zeggen. 

marco a.

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi,

Ik denk dat je antwoord bedoeld is voor Marco A.

Ik ben marco a.

Verwarrend, maar hij heeft wel een mooie naam.

 

Marco A
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

 

@ZiggoRikst 

Ik snap dat je daar raar van opkijkt, @marco a. Zeker met de ervaring die jij zelf hebt gehad omtrent dit onderwerp. Zoals @Lycke eerder al aangaf, bij een gratis zenderpakket kunnen we dit doorgaans niet zomaar aanpassen. 

 

OK, ik zou het kunnen begrijpen ware het niet dat iedereen iets anders vertelt en dat het schijnbaar een wereld van verschil is met welke persoon je contact hebt.

 

Zal je wat voorbeelden geven....

Ik kreeg een mail met dat ik een jaar gratis Film1 zou krijgen, omdat ik kennissen heb die i.p.v. Film1 Espn gekregen heb ik hier mijn ongenoegen over gespuid hier op het forum.

Vervolgens heb ik de klantenservice gebeld en gevraagd of ik i.p.v. Film1 Espn kon krijgen, dat was geen probleem , mijn huidige Espn abonnement zou direct verwijdert worden en het gratis ! jaar Espn zou dan geactiveerd worden....er werd mij zelfs gevraagd of ik even wilde checken of Espn al op zwart was op de TV.

Omdat ik niets van het voetbal wilde missen heb ik gevraagd of het wel zeker voor het weekend geregeld was, dat zou geen probleem moeten zijn en in de loop van de dag of anders op zijn laatst de ochtend erna zou ik weer van het voetbal kunnen genieten (van mijn gratis 1 jarig pakket).

 

Omdat daags erop, in de loop van de dag, er nog steeds geen beeld op Espn was heb ik nogmaals de klantenservice gebeld.

Daar kon de medewerker zien dat ik daarover gebeld had en dat zijn collega er nog mee bezig was, op mijn vraag of het nog lang ging duren kon hij niets zeggen, dat was iets wat zijn collega in orde moest maken en hij had daar geen inbreng in, het enige wat hij kon doen was mij direct 3 maanden gratis Espn geven zodat ik het weekend weer gewoon voetbal kon kijken en dan zou, zodra zijn collega het geactiveerd had, de status van 3 maanden gratis veranderen in 1 jaar gratis (bij Mijn Ziggo)

 

Omdat ik inmiddels ook al een topic hier op het forum gestart had kwamen er hier op het forum tegenstrijdige berichten met hetgeen wat de medewerkers aan de telefoon mij beloofd hadden.

 

Ik heb daarna nogmaals de klantenservice gebeld en ditmaal kreeg ik een vrouw aan de lijn die mij haarfijn uitlegde waarom ik geen gratis 1 jarig pakket zou krijgen.....dat lag aan het feit dat je , wil je voor een aanbieding in aanmerking komen je minsten 3 maanden geen abonnement op dat betreffende pakket gehad zou mogen hebben.

 

Dat begreep ik dus en had er me eigen min of meer bij neer gelegd.

 

Maar na wat nadenken vroeg ik me eigen af dat als ik 3 maanden geen abonnement op dat pakket mocht hebben waarom kreeg ik dan daags na het beëindigen van mijn Espn pakket wel de gratis 3 maanden Espn?

 

En hoe kan het dat als mijn kennis vraagt of hij zijn gratis Film1 pakket liever inruilt voor zijn M&S XL, zodat dat pakket gratis word i.p.v. dat hij er voor betaald.

 

Ook dat ging zonder problemen, omdat hij een tv pakket waar M&S XL geïntrigeerd zat moesten ze hem eerst terug zetten naar een ander abonnement om vervolgens gratis 1 jaar M&S XL te geven..

 

Dat strookt toch met alles wat hier en wat ik aan de telefoon aan uitleg heb gekregen?....

Pakket wisselen met een bestaand pakket zodat je dat gratis hebt zou niet gaan, pakket opzeggen om vervolgens hetzelfde gratis te krijgen zou niet gaan...abonnement opzeggen of veranderen zou ook niet gaan omdat er 3 maanden tussen moet zitten wil je in aanmerking komen voor een gratis pakket?..

 

Volgens niemand kan het ?   maar toch word het gedaan.

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

 

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Hoelang moet je klant zijn om gratis pakketten te ontvangen? Ik krijg alleen maar e-mails van Ziggo met korting op ESPN of Film 1 , maar beslist niks gratis!

Ik heb Ziggo en ook Vodafone. 

Omdat ik overal lees dat Ziggo klanten gratis pakketten krijgen, denk ik als ik die e-mails krijg met korting, krijg de rambam!!! 

Marco A
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Geen idee....ik weet wel dat mijn schoonouders zo ongeveer 2 jaar een alles in een pakket hebben en die kregen vorige week een mail waar stond dat ze gratis 6 maanden Ziggo sport krijgen.

 

Dus hoelang?....geen idee...ik ben zelf al klant uit de tijd dat het nog Chello was, en heb schijnbaar nog steeds niet de privileges die andere hebben, want die krijgen het wel voor elkaar wat ik wil😁

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Marco A

Zeer spijtig dat het allemaal zo is verlopen en ik kan me je frustratie ook wel voorstellen
Ik heb nu in de systemen de 3 maanden gratis ESPN verwijderd en ga aan jou 12 maanden gratis ESPN toekennen. Dit kan overigens pas morgen worden geregeld ( afvoer/opvoer etc.)
Mijn collega maakt dit morgen voor je in orde 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic