Hallo,
Momenteel beschik ik over een TV Standard (icm Humax 5300C) + Internet Start abonnement.
Ik wil graag alléén de internetsnelheid verhogen naar 100/10 MBit/s of 250/25Mbit/s.
Ik heb zojuist geprobeerd deze wijziging online door te voeren. Dit is echter niet mogelijk, lijkt het. Zodra ik het abonnement (Internet Start) probeer aan te passen zijn er géén keuzemogelijkheden voor mij zichtbaar (zie screenshot).
Daarnaast wil ik het huidige TV abonnement ongewijzigd laten (en tevens dienen de bestaande smartcards geactiveerd te blijven).
Welke stappen dien ik te doorlopen om toch een wijziging te kunnen doorvoeren? En welke mogelijkheden heb ik hier?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat is de volledige naam van je abonnement? Deze kun je op je factuur vinden.
Indien je Internet Start en TV Start hebt, zou je je internet abonnement los moeten kunnen aanpassen, met uitzondering van het 100/10 Mbit/s abonnement. Dan is het, dacht ik, wel verplicht om een TV Start CI+ module abonnement te hebben ipv de Humax. Voor de overige internetsnelheden zou je TV abonnement ongewijzigd kunnen blijven.
Als je een oud abonnement hebt, dan kan het zijn dat je inderdaad je tv pakket ook moet aanpassen, omdat dan de vorm die jij hebt niet meer voorkomt. Maar dit is dus afhankelijk van welk pakket je op dit moment precies afneemt.
Evert,
Ik heb nu - volgens de meest recente factuur - een Internet Start en TV Start (zonder bellen) abonnement, met de volgende specificatie:
Ik heb echter géén CI+ module. Zoals ik reeds aangaf, beschik ik over de Humax 5300C.
Op dit moment biedt de Ziggo website mij echter niet de mogelijkheid om alleen de internetsnelheid aan te passen.
Dan lijkt er iets mis te gaan, want met dit type abonnement zou het mogelijk moeten zijn om alleen het internet gedeelte aan te passen.
Heb je het al eens in een andere browser geprobeerd voor de zekerheid?
Als dat ook niet helpt, zal Ziggo het zelf moeten veranderen.
Dat kan via de community, maar dan kan het een aantal dagen duren voordat een Ziggo moderator bij dit topic is. Wil je het sneller, dan zul je even moeten bellen of chatten met hen.
@Evert er gaat niks mis, dit is niet de eerste klant waar dit het geval is.
Ziggo wil blijkbaar de Humax en Pace uit faseren op deze methode.
TV Start met een 'standaard' mediabox heeft de status niet meer beschikbaar.
Ach, natuurlijk, de Humax wordt niet meer geleverd bij TV Start.
Maar de Mijn Ziggo omgeving is vaker kariger dan wat de klantenservice kan, dus ik zou het in ieder geval nog even via Ziggo zelf proberen.
Evert wrote:Ach, natuurlijk, de Humax wordt niet meer geleverd bij TV Start.
Maar de Mijn Ziggo omgeving is vaker kariger dan wat de klantenservice kan, dus ik zou het in ieder geval nog even via Ziggo zelf proberen.
Op basis van de reactie hier heb ik daar mijn bedenkingen bij.
Deze is zo mogelijk nog duidelijker.
Dit is weer zo'n niet bekend gemaakte verandering die het laatste half jaar meer hebben plaatsgevonden.
Hey @snelheidsduivel .
Ik denk dat je in de knoei komt omdat je TVstart automatisch ook licht veranderd wanneer je nu je abonnement aanpast. Je hebt nog een “oud” (hoewel de wijziging nog maar recent is) TV Start abonnement met een Humax mediabox. Tegenwoordig ontvang je een Mediabox XL in je TV Start abonnement. Wil je dus je abonnement aanpassen (ookal is het enkel internet) ga je over naar een nieuw abonnement, met de nieuwe apparatuur ook. Dat komt in principe omdat je niet een los tv en een los internet abonnement hebt (dan zouden de kosten heel anders zijn) maar een combinatiepakket.
Mocht je willen kan ik je natuurlijk helpen bij het aanpassen van je abonnement. Zou je over willen naar een nieuw TV start en Internet Compete abonnement?
Dat komt in principe omdat je niet een los tv en een los internet abonnement hebt (dan zouden de kosten heel anders zijn) maar een combinatiepakket.
Vreemd want je kan wel kiezen uit TV Start, Compleet of Max en Internet Start, Compleet, Max, Giga, dat zijn en waren de samenstel opties. Kortom je stelt je Alles in 1 pakket samen.
TV start is TV Start de ontvanger mag niks uitmaken voor de nieuwe propositie kon ik ook enkel internet verhogen. Zelfs toen de MBXL standaard werd bij TV start veranderde met de keuze internet compleet het TV deel niet, dat is iets van de afgelopen week of 2 weken niet veel langer.
RoWi. wrote:Dat komt in principe omdat je niet een los tv en een los internet abonnement hebt (dan zouden de kosten heel anders zijn) maar een combinatiepakket.
Vreemd want je kan wel kiezen uit TV Start, Compleet of Max en Internet Start, Compleet, Max, Giga, dat zijn en waren de samenstel opties. Kortom je stelt je Alles in 1 pakket samen.
TV start is TV Start de ontvanger mag niks uitmaken voor de nieuwe propositie kon ik ook enkel internet verhogen. Zelfs toen de MBXL standaard werd bij TV start verandere met de keuze internet compleet het TV deel niet, dat is iets van de afgelopen week of 2 weken niet veel langer.
Je kunt samenstellen, maar dat betekent niet dat het los van elkaar staat. Als je binnen de combinatie iets aanpast, ga je automatisch over naar een nieuw portfolio abonnement. Dat is in elk geval hoe het nu zit :-). Zoals je weet is de wijziging van TV start qua apparatuur nogal recent, dus het kan goed zijn dat de ervaring/opties hierin de afgelopen weken wat veranderd is/zijn
Dat is in elk geval hoe het nu zit :-).
Dat is wel een voldongen feit met daaraan gekoppeld verplicht de administratie kosten omdat je semi verplicht nieuwe hardware krijgt.
In principe, heb ik géén behoefte aan een aanpassing van mijn TV abonnement. Daarnaast denk ik dat Internet Complete voor mij nog een maatje te groot is.
Drie vragen om die reden:
(1) Kan ik in het geval van een aanpassing van mijn abonnement, mijn Internetabonnement wijzigen naar Internet Start XXL (100/10 Mbit/s)? (> hier wordt nl. meerdere malen naar verwezen op deze community)
(2) Stel ik pas mijn abonnement aan o.b.v. jouw voorstel? Wat verandert er dan: (a) heb ik een nieuwe internetmodem nodig?; (b) wordt de HUMAX 5300C vervangen door een Mediabox XL? En moet ik de HUMAX 5300C terugsturen? (> de Mediabox XL is nl. veel te groot qua formaat); (c) … evt. ander wijzigingen?
(3) Blijven mijn huidige smartcards geactiveerd?
Bij voorbaat dank voor je antwoord.
Hey @snelheidsduivel .
Je hebt inderdaad de mogelijkheid te kiezen voor Internet Start XXL met TV Start. Hierbij wordt je huidige TV Start dan wel automatisch omgezet naar het nieuwe TV Start met dus een mediabox XL en die komt inderdaad in plaats van je huidige Humax mediabox, die je dan terug zou moeten sturen. Ook zou je hierbij inderdaad een nieuw (connectbox) modem ontvangen. Je maandbedrag zou € 59.45 worden en er worden geen éénmalige kosten gerekend (vraag me niet waarom niet, maar bij deze wijziging komen ze niet naar voren)
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.