1
Vraag
2
Reacties
Tezorian

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alleen internet snelheid aanpassen kan niet?

Vandaag wilde ik de internet snelheid aanpassen, echter krijg ik een foutmelding. 

“Waarschijnlijk heb je je huidige pakket geselecteerd. Maak een andere keuze en kies een nieuw pakket. Ga terug

 

Zie ik wellicht iets over het hoofd?

38 Reacties 38
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7998Posts
  • 2378Oplossingen
  • 3882Likes

Hi @RoBink, goedemorgen. 

Ondanks dat je jouw CI+ module en eigen smartcard wilt blijven gebruiken ontvang je bij een wijziging in je abonnement een apparaat in bruikleen. Dit heeft te maken met het feit dat je nu nog een pakket uit de oude Ziggo tijd afneemt en bij al onze huidige pakketten apparatuur in bruikleen wordt geleverd. Internet Start XXL is i.c.m TV Start alleen mogelijk met een mediabox (Humax 5300C). Deze ontvang je dus als onderdeel van het nieuwe abonnement. Je kunt deze dan eventueel voor een tweede toestel in huis gebruiken of deze beland zoals in jouw geval in de doos in een kast. Ik kan hem dan handmatig activeren, zodat je pakket wordt aangepast en we dan stap 2 kunnen uitvoeren zodat je het pakket met 100 Mbps kunt afnemen. Jouw eigen CI+ module en smartcard blijft in ieder geval gewoon actief en kan je dus blijven gebruiken.

Het terugsturen van de Humax 5300C is niet mogelijk. Wanneer je dit doet dan valt je pakket uit elkaar en worden de kosten van je pakket vele malen hoger (pakketkorting gaat verloren). 
 

RoBink wrote:

 

  • Start XXL 100MB
  • TV start (zonder interactieve tv)
  • Geen telefonie
  • Zonder verdere extra’s en poespas aan pakketten

zou je daar nog een keertje naar willen kijken? Bedankt

 

Internet Start XXL is enkel en alleen mogelijk in combinatie met TV Start (mediabox) of TV Complete. Bovenstaande is dus niet mogelijk. Het is niet een abonnement dat proactief wordt aangeboden en het pakket is dus ook maar in 2 varianten beschikbaar. Enkel en alleen bij Internet Start (50 Mbps), Internet Complete en Internet Max kun je als het ware mix en matchen en kiezen voor een abonnement met Digitale Kabel TV. Nadeel hieraan is dat eigen smartcards worden gedeactiveerd. 
 

 

 

  •  
RoBink

Level 6
  • 94Posts
  • 5Oplossingen
  • 37Likes

@Cecilia Ziggo 

 

dank voor je verdere uitleg. Het is mij wel duidelijker geworden hoe het in elkaar steekt.

Toch nog een laatste vraag: een Humax 5300C is toch een verouderd model dat niet meer door Ziggo gebruikt wordt??

Ik lees overal over de mediabox XL bij een start abonnement. Mocht ik in later stadium alsnog nieuwsgierig worden wat zo’n mediabox allemaal wel of niet kan (dan komt die misschien ooit eens uit de doos??) dan heb ik met zo’n Humax bij voorbaat al een oud apparaat en ben met een mediabox XL helemaal bij de tijd.

Ik kom er zeer binnenkort op terug voor een eventuele overstap en laat het je weten zodra je het voor mij in orde mag maken. Dus nog even geduld AUB.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18926Posts
  • 1369Oplossingen
  • 7092Likes

@RoBink Fijn om te lezen dat de uitleg van mijn collega @Cecilia Ziggo verder duidelijk is. Het klopt dat de Humax 5300C een verouderd model mediabox is. Bij een aanpassing van het pakket, zal deze Mediabox vervangen 
worden door een Ziggo Mediabox XL. Met de Mediabox XL kun je o.a. gebruik maken van Apps (Netflix, Videoland etc) afspelen vanaf het begin en Live TV pauzeren. 
Als je ook wilt kunnen opnemen, dan zou je moeten kiezen voor TV Complete.

 

RoBink

Level 6
  • 94Posts
  • 5Oplossingen
  • 37Likes

@Paul Ziggo @Cecilia Ziggo 

terugkomend op het bovenstaande:

Om mijn situatie eens te vergelijken met een andere aanbieder die bij ons glasvezel aanbiedt kwam ik tot de ontdekking dat er wel acties bij Ziggo worden aangeboden maar die hier eerder niet zijn genoemd. Die 58,45 kom ik in de vergelijkingssite wel tegen, maar de voordeeltjes zijn in  de reactie in deze community niet benoemd.

 

Zie bijgevoegd screenshot.

 

Er blijkt dus 6 maanden een lagere prijs van 39,95 berekend te worden én geen eenmalige kosten van 19,95. Dan loopt het voordeel van 127,95 lekker op maar daar zie ik hier niets van terug.

Het start XXL abonnement wordt dus ook gewoon benoemd op de vergelijkingssite. Klik je op de link dan kom je netjes op de Ziggo website van het XXL abonnement uit.

Maar klik ik vervolgens door naar mijn eigen account (“Al Ziggo klant”?) dan zie ik nergens die 6 maanden extra korting en de eenmalige kosten van 19,95 verrekend worden.

Ik vind dit allemaal erg vreemd en nogal misleidend. Het lijkt er op dat ik als jarenlange trouwe Ziggo klant geen gebruik kan maken van dat voordeel?

Hoe kan het geregeld worden dat zodra ik een overstap maak naar Internet / TV Start XXL (zonder telefonie) van de genoemde voordelen gebruik kan maken?

Kunnen jullie dit toelichten en via één van jullie te regelen?

RoWi.

Level 20
  • 18027Posts
  • 754Oplossingen
  • 6130Likes

@RoBink kan je via die vergelijkings site dat pakket wel bestellen als ik dan voor al ziggo klant kies zie ik enkel het normale aanbod. Hoe actueel is die website, sommigen noemen Telfort nog die allang niet meer bestaat.

En vergeet niet nieuwe klanten krijgen altijd net iets meer honing op de lippen gesmeerd, of de bekende sigaar uit eigen doos.

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7998Posts
  • 2378Oplossingen
  • 3882Likes

Hi @RoBink 
De acties die je benoemt zijn inderdaad zogeheten welkomstkortingen. Deze gelden alleen voor nieuwe klanten en/of bestaande klanten die nog geen internet afnemen. Het aanbod op dergelijke websites is ook niet altijd even actueel zoals @RoWi. al aangeeft. Op het moment dat jij aangeeft dat je al internet bij Ziggo afneemt, dan komt de korting te verdwijnen. Doe je een bestelling via zo'n website, dan koppelt het systeem vervolgens deze bestelling aan je huidige account en wordt ook de korting niet toegevoegd. Deze korting kunnen wij je via deze weg helaas ook niet aanbieden. 

RoWi.

Level 20
  • 18027Posts
  • 754Oplossingen
  • 6130Likes

@Cecilia Ziggo de xxl 100Mb optie is toch nog wel mogelijk, althans via een moderator?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7998Posts
  • 2378Oplossingen
  • 3882Likes

Hi @RoWi. 
Dat klopt als een bus. De optie om Internet Start XXL (100 Mbps) af te nemen is zeker nog mogelijk. Enige kanttekening is wel dat Internet Start XXL enkel en alleen mogelijk is in combinatie met TV Start (mediabox) of TV Complete. Er zijn dus 2 varianten beschikbaar met Internet Start XXL. Daarnaast is het pakket alleen beschikbaar voor klanten die Internet Start actief hebben staan. Het kan dus voorkomen dat het in 2 handelingen moet gebeuren (bijvoorbeeld van Alles-in-1 Basis naar Internet Start en vanaf daar naar Internet Start XXL).

RoBink

Level 6
  • 94Posts
  • 5Oplossingen
  • 37Likes

@Cecilia Ziggo @Paul Ziggo 

 

Hoi,

onlangs heb ik mij gemengd in dit topic en kom hier als volgt op terug.

 

Daarbij had je aangeboden om het pakket voor mij te kunnen wijzigen:

Kies je voor dit pakket zonder telefonie, dan kost dit pakket € 58,45 per maand. Het moet dus in 2 handelingen gewijzigd worden. Je abonnement blijft na deze aanpassing(en) maandelijks opzegbaar. Indien gewenst kan ik dit voor je regelen. 

 

Zou je voor mij mijn abonnement kunnen omzetten naar het TV start met Internet Start XXL, dus de 100MB versie, zonder telefonie. De telefoon mag er uit, want de vaste telefoon wordt hier toch al een paar jaar niet meer gebruikt.

 

En v.w.b. de mediabox:

Ik kan hem dan handmatig activeren, zodat je pakket wordt aangepast en we dan stap 2 kunnen uitvoeren zodat je het pakket met 100 Mbps kunt afnemen. Jouw eigen CI+ module en smartcard blijft in ieder geval gewoon actief en kan je dus blijven gebruiken.

 

Als het in 1 keer omgezet kan worden (zonder tussenstap van de 50MB pakket) zou dat het mooiste zijn. Ik hoop nogmaals dat ik mijn eigen CI+ echt kan blijven gebruiken.

Dus alles voor die 58,45 per maand.

Wil je mij op de hoogte houden van de voortgang?
Bedankt voor je medewerking.

RoBink

Level 6
  • 94Posts
  • 5Oplossingen
  • 37Likes

@Cecilia @Paul 

 

ik was even benieuwd of het gaat lukken om het abonnement te laten aanpassen zoals hierboven gevraagd. Ik heb namelijk niets voorbij zien komen maar misschien zijn jullie nog heel druk met het omzetten van de community.
Mag ik binnenkort iets vernemen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7998Posts
  • 2378Oplossingen
  • 3882Likes

Hi @RoBink
Yes, we zijn live met onze nieuwe Community! Hierdoor zijn we eerder niet toegekomen aan je berichtje. De wijziging moet bij jou in 2 stappen worden uitgevoerd, namelijk Internet Start en TV Start (zonder bellen) en vervolgens kunnen we het dan aanpassen naar Internet Start XXL en TV Start (zonder bellen). De prijs wordt dan € 58,45 per maand. Indien akkoord dat het in 2 handelingen moet gebeuren, dan ga ik dit voor je in gang zetten. Geef dan maar een gil.

En zoals eerder aangegeven blijft jouw eigen smartcard (welke je gebruikt in een CI+ module) actief. 

RoBink

Level 6
  • 94Posts
  • 5Oplossingen
  • 37Likes

@Cecilia is akkoord en mag je in gang zetten. Bedankt!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7998Posts
  • 2378Oplossingen
  • 3882Likes

De eerste stap is gezet @RoBink. Je krijgt zo een bevestiging per e-mail. Wil je mij een seintje geven als je de mediabox hebt ontvangen? Dan ga ik stap 2 voor je in werking zetten. 

RoBink

Level 6
  • 94Posts
  • 5Oplossingen
  • 37Likes

@Cecilia 


@Cecilia  schreef:

De eerste stap is gezet @RoBink. Je krijgt zo een bevestiging per e-mail. Wil je mij een seintje geven als je de mediabox hebt ontvangen? Dan ga ik stap 2 voor je in werking zetten. 


Yep, email is inderdaad ontvangen en vandaag is de doos met de mediabox afgeleverd.

Flink geschrokken van het formaat van die mediabox (past niet eens in mijn kastje....) en snel weer terug gestopt in de doos 😀😀 Ik blijf gelukkig lekker mijn CI+ gebruiken.

 

Kun je de volgende (2e) stap in werking zetten??

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7998Posts
  • 2378Oplossingen
  • 3882Likes

Hi @RoBink,

Onverhoopt is jouw eigen smartcard gedeactiveerd bij de 1e wijziging. Dit hoort dus niet te gebeuren. Wil je het smartcardnummer hier met mij delen? Dan zorg ik ervoor dat deze zsm weer onder jouw gegevens actief komt te staan. 

RoBink

Level 6
  • 94Posts
  • 5Oplossingen
  • 37Likes

@Cecilia  schreef:

Hi @RoBink,

Onverhoopt is jouw eigen smartcard gedeactiveerd bij de 1e wijziging. Dit hoort dus niet te gebeuren. Wil je het smartcardnummer hier met mij delen? Dan zorg ik ervoor dat deze zsm weer onder jouw gegevens actief komt te staan. 


@Cecilia 
Oei, dat is balen. Op de kaart staat 4150 3001 798 R

 

weet je zo genoeg om het weer in orde te maken?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7998Posts
  • 2378Oplossingen
  • 3882Likes

Hi @RoBink

Yes, dit is meer dan voldoende. Jouw smartcard staat weer actief! Ik heb ook direct de tweede stap uitgevoerd. Je krijgt zo een bevestiging van de bestelling voor Internet Start XXL en TV Start (zonder bellen). Dit betreft een administratieve wijziging en is binnen 24 uur verwerkt. 

RoBink

Level 6
  • 94Posts
  • 5Oplossingen
  • 37Likes

@Cecilia 

inderdaad vandaag email ontvangen met het nieuwe abonnement.

 

Vanmiddag was het wel even schrikken want pats boem viel plotseling mijn hele internet verbinding weg. Juist tijdens mijn werkzaamheden waar ik op afstand was ingelogd.

Dat was effe minder fijn (geen vooraankondiging ontvangen), maar een snelle blik in de meterkast naar het modem deed mijn vermoeden bevestigen.
Het modem werd door Ziggo op afstand opnieuw opgestart (aan de lampjes te zien) om het nieuwe XXL waarschijnlijk te kunnen activeren.

TV werkt ook gewoon (nog), daarin heb ik niets gemerkt. 

Bij mijn gegevens staat alles keurig netjes geregistreerd, juiste abonnement type, correcte gegevens van de smartcard etc. etc.

 

Een paar minuten later was ik weer online en ja hoor, met de nieuwe snelheid van 100MB.

Dat heb ik natuurlijk gelijk even getest en alles ziet er piekfijn uit.

 

Ik wil je heel hartelijk bedanken voor je inspanningen en het soepele verloop en snelle overgang naar het nieuwe abonnement.

Aanvankelijk was ik er een beetje huiverig voor, want hier en daar lees je natuurlijk wel eens spookverhalen bij het overstappen van het een naar het ander.
Maar dat is absoluut niet het geval en je hebt dit heel goed en keurig netjes begeleid.

Ik ben er blij mee en super geregeld!

 

En voor iedereen die nog twijfelt: maak de overstap, het snelheidsverschil merk je echt en is het die paar euro extra wel waard.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7998Posts
  • 2378Oplossingen
  • 3882Likes

Ah, wat lief @RoBink . Bedankt voor dit compliment en ik ben erg blij om te lezen dat je zo tevreden bent met je nieuwe pakket! Mocht ik in de toekomst wat voor je kunnen betekenen, dan weet je mij hier te vinden! 🤗

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic