1
Vraag
2
Reacties
Tezorian

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alleen internet snelheid aanpassen kan niet?

Vandaag wilde ik de internet snelheid aanpassen, echter krijg ik een foutmelding. 

“Waarschijnlijk heb je je huidige pakket geselecteerd. Maak een andere keuze en kies een nieuw pakket. Ga terug

 

Zie ik wellicht iets over het hoofd?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedenavond @Tezorian en welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum. Ik begrijp uit je bericht dat het niet lukt om je internetsnelheid via Mijn Ziggo aan te passen. Het kan zijn dat dit via die weg niet lukt vanwege de pakketsamenstelling of omdat je een pakket uit een 
ouder productportfolio van ons afneemt. Naar welke internetsnelheid wil je het aanpassen? Als je dit onder dit topic kunt aangeven en al je adresgegevens invult onder je Community profielgegevens, dan kan ik het pakket voor je aanpassen. 
Laat maar weten wat ik hierin voor je kan betekenen. 

Bekijk in context

38 Reacties 38
klaasd

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Klopt, snelheid aanpassen kan niet meer helaas.

Jeff

Level 7
  • 133Posts
  • 4Oplossingen
  • 39Likes

Dat lukt hier wel. Welk pakket hebben jullie op dit moment?

Tezorian
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het start pakket.

klaasd

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hier ook internet start. Werkt nog steeds niet. Zelfde melding als hierboven beschreven. Maakt niet uit welke browser ik gebruik. Met of zonder cookies. Niks werkt.

trabts

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb deze melding ook. TV Standard/Start en Internet Complete

Jeff

Level 7
  • 133Posts
  • 4Oplossingen
  • 39Likes

Zou één van jullie een screenshot kunnen tonen van wat je ziet voordat je een ander Internetabonnement aanklikt? Welke opties zijn er allemaal voor Internet en TV?

Tezorian
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De screenshothttp://prntscr.com/vn1q2t

plus ook maar de melding erbij dan. http://prntscr.com/vn1r0j

Jeff

Level 7
  • 133Posts
  • 4Oplossingen
  • 39Likes

Probeer eens eerst op het 4e knopje te drukken onder Digitale TV (TV Start met Mediabox XL). Waarschijnlijk lukt het daarna wel.

klaasd

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Geprobeerd, maar dan krijg je dezelfde melding weer. Maakt overigens niet uit of we dit via de pc of ipad of met onze mobieltje proberen, Iedere keer na het aanklikken van een andere snelheid steevast de melding dat we onze eigen pakket hebben gekozen, . Bedankt voor het meedenken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedenavond @Tezorian en welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum. Ik begrijp uit je bericht dat het niet lukt om je internetsnelheid via Mijn Ziggo aan te passen. Het kan zijn dat dit via die weg niet lukt vanwege de pakketsamenstelling of omdat je een pakket uit een 
ouder productportfolio van ons afneemt. Naar welke internetsnelheid wil je het aanpassen? Als je dit onder dit topic kunt aangeven en al je adresgegevens invult onder je Community profielgegevens, dan kan ik het pakket voor je aanpassen. 
Laat maar weten wat ik hierin voor je kan betekenen. 

Tezorian
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul Ziggo Voor ik de keuze maak, wil ik eerst weten hoeveel meer dit gaat kosten. Alvast bedankt voor het antwoord. 

EricDee

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inderdaad, Ik zou graag ook mijn snelheid iets omhoog willen gooien, maar krijg precies dezelfde problemen , als hierboven benoemd.  En ja, graag ook transparantie wat het gaat kosten!

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Tezorian 
Logisch dat je eerst wilt weten wat een verhoging van de snelheid gaat betekenen voor jouw maandelijkse kosten. Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik zie dat je nu Internet Start en TV Start (50 Mbps) afneemt. De kosten van je huidige abonnement zijn € 54,00 per maand. Dit is dan exclusief de extra abonnementen zoals Volop Bellen en Movies en Series XL (beide á € 11,95 per stuk p/m). 

Als je alleen de snelheid van het internet wilt verhogen dan kom je in ons reguliere aanbod uit op Internet Complete (250 Mbps) en TV Start. Dit pakket kost € 63,95 per maand. Deze prijs is ook exclusief de extra abonnementen zoals Volop Bellen en Movies en Series XL.

Nu hebben we ook nog een ander pakket, namelijk Internet Start XXL en TV Start. Bij dit abonnement heb je een snelheid van 100 Mbps. Dit abonnement wordt niet actief aangeboden, omdat deze enkel en alleen beschikbaar is voor klanten die nu Internet Start afnemen. Je hebt dan dus een verdubbeling van de snelheid. De prijs van dit pakket is € 59,45 per maand. Ook dit is weer de prijs zonder Volop Bellen en Movies en Series XL.

Zit hier iets voor je tussen?

@EricDee Ik wil met alle liefde een kijkje voor je nemen wat het in jouw situatie zou betekenen als je de snelheid wilt verhogen. Je hebt alleen geen adresgegevens ingevuld in je Community profiel, waardoor ik geen kijkje achter de schermen kan nemen. Wil je deze gegevens in je Community profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan kijk ik ook voor jou. 

EricDee

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia Ziggo  Bedankt voor je heldere info!   

Ik heb dus een  "Alles-in-1 Basis” (zie detail onder mijn bericht).:

Mijn vragen:

  1. Kan ik ook gebruik maken van het pakket StartXXL?
  2. Hoeveel kost het mij dan € 59,45 p/m ?
  3. Is het per maand opzegbaar? 
  4. Wat wordt het overigens verstaan onder  StartXXL en TV Start?

Alles-in-1 Basis €54,00 p/m

  • Internet Z1
  • TV Standard
  • Digitale TV activatie
  • Vast Bellen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @EricDee 

Oeh, dat is een goede vraag! Het Alles-in-een Basis abonnement is nog een pakket uit de oude Ziggo tijd. Het abonnement Internet Start XXL en TV Start is alleen mogelijk voor klanten die nu Internet Start hebben. Helaas had je nog geen adresgegevens in je profiel gezet, waardoor ik niet even kon '’prutsen'’ om te zien of het bij jou in één keer besteld kan worden. Uiteraard is dit alleen voor het controleren. Ik wijzig het uiteraard pas, zodra jij mij daar opdracht toe geeft 

Het kan dus zijn dat het bij jou in 2 stappen moet, namelijk eerst naar Internet Start en TV Start en zodra dat pakket actief is upgraden naar Internet Start XXL en TV Start. Er leiden gelukkig altijd meerdere wegen naar Rome. 

Ik zal je vragen even puntsgewijs bij langsgaan: 
1. Ook jij kan gebruik maken van Internet Start XXL en TV Start. Enige kanttekening is dat het kan zijn dat dit in 2 stappen moet gebeuren zoals hierboven aangegeven. 
2. De prijs is inderdaad € 59,45 per maand. 
3. Je gaat bij deze wijziging geen nieuw jaarcontract aan, dus het abonnement blijft maandelijks opzegbaar. 
4. Met Internet Start XXL wordt de snelheid van 100 Mbps aangeduid. Met TV Start wordt Digitale TV met een standaard mediabox of CI+ module bedoeld. Je krijgt een Humax 5300C of CI+ module van Ziggo in bruikleen bij dit abonnement. Dat is net wat jouw voorkeur geniet. Je hebt dan toegang tot 80+ zenders (waarvan 36 in HD). Heb je nu een eigen smartcard actief staan onder jouw gegevens? Zo ja, dan blijft deze actief. Je kunt deze dan eventueel gebruiken voor een tweede toestel in huis. 

In jouw situatie ga je bij de wijziging sowieso nieuwe apparatuur ontvangen, namelijk een mediabox of CI+ module in bruikleen. Je betaalt hiervoor eenmalig € 19,95. Uiteraard betaal je deze kosten niet tweemaal (als blijkt dat we de gewenste upgrade in 2 stappen moeten uitvoeren). 

RoBink

Level 6
  • 97Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes

@Cecilia Ziggo 

Ik zit met een soortgelijke vraag en wil hier graag op inhaken.

 

Ik ben al heel lang Ziggo klant en heb een paar jaar geleden mijn eigen CI+ module van Quantis (versie 1.3) aangeschaft. Dat is dus mijn eigendom, maar als ik het goed begrijp krijg ik er van Ziggo nog eentje bij als ik mijn pakket zou wijzigen, ondanks dat mijn TV pakket hetzelfde zou blijven? Ik zou namelijk niet kiezen voor een mediabox.

Daarbij: ik ga die 2e CI+ module direct in de kast leggen en niet gebruiken (heb geen 2e TV) maar zou dan wel 19,95 euro aan kosten moeten betalen. Dat is op zijn zachtst gezegd vreemd te noemen.


Het gaat mij eigenlijk alleen om eventueel de internetsnelheid te verhogen van 50 naar 100MB. Al het overige wil ik hetzelfde houden. Maar dat hele Start XXL pakket zie ik nergens. Ik kan dat 100MB pakket niet terugvinden in “mijn producten” als ik zelf inlog met mijn account. Daar ga ik gelijk van 50 naar 250MB en dat wordt mij veel te duur.

 

Ik heb nu:

Alles in 1 Basis (maandelijks aanpasbaar): TV Standaard, Internet Z1 en Vast bellen, totaal 54,- euro per maand.

Wat zou het in mijn situatie worden als ik overschakel van 50 naar 100MB, TV hetzelfde blijft en vast bellen wel of niet blijf handhaven (vaste lijn is alleen nog maar in gebruik voor inkomende gesprekken, dus kan misschien uit het pakket)

Kun je hier uitleg en een kostenplaatje over geven? Mag eventueel in een PM.

Alvast bedankt.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @RoBink 
Goed dat je hier even aanhaakt en meer informatie wilt over de mogelijkheden i.c.m jouw huidige pakket. 

Jij maakt gebruik van Alles-in-1 Basis als abonnement. Dit is een verouderd abonnement waarbij je gebruik maakt van eigen smartcards en in jouw geval een eigen CI+ module als ontvanger. Bij iedere aanpassing in je abonnement ga je over naar het nieuwe portfolio en daarbij krijg je standaard dus apparatuur in bruikleen. Hiervoor betaal je eenmalig € 19,95. Jouw huidige CI+ module en smartcard (jouw eigendom) blijven ook gewoon actief. 

Ik begrijp uit je bericht dat je wel interesse zou hebben in een snelheid van 100 Mbps. Er zijn recent wat wijzigingen geweest, waardoor Internet Start XXL (100 Mbps) alleen mogelijk is met TV Start i.c.m een mediabox. Je kunt hierbij dus niet (meer) kiezen voor een CI+ module. Daarnaast is deze wijziging alleen mogelijk als je eerst Internet Start (50 Mbps) afneemt van het nieuwe portfolio. 

Wat betekent dit voor jou? In jouw geval zouden we het abonnement eerst moeten wijzigen naar TV Start (mediabox) en Internet Start (50 Mbps). Zodra dit pakket is doorgelopen en je de mediabox hebt geactiveerd, dan kan het pakket omgezet worden naar TV Start (mediabox) en Internet Start XXL. De prijs van dit pakket is € 59,45 per maand. Kies je voor dit pakket zonder telefonie, dan kost dit pakket € 58,45 per maand. Het moet dus in 2 handelingen gewijzigd worden. Je abonnement blijft na deze aanpassing(en) maandelijks opzegbaar. Indien gewenst kan ik dit voor je regelen. 

RoBink

Level 6
  • 97Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes

@Cecilia Ziggo 

dank voor je reactie en uitleg.

Ik begrijp de overstap in 2 fases. Echter die mediabox heb ik niet nodig, zeker niet zoals je zelf al aangeeft dat ik mijn huidige (eigendom) CI+ module en smartcard gewoon kan blijven gebruiken.

Of blijkt later dat ik die toch niet kan gaan gebruiken als ik de mediabox zou ontvangen, bijvoorbeeld dat Ziggo mijn CI+ en smartcard blokkeert?

Toch even logica: ik ontvang een mediabox bij de overstap naar een nieuw pakket, die moet ik activeren. Mijn abonnement is al jaren actief via de CI+module en mijn smart card dus waarom ik die mediabox dan nog moet activeren begrijp ik niet zo goed.

Enfin: mocht ik die mediabox toch moeten activeren om beeld te houden, dan verdwijnt die na activatie direct in de kast terug in de doos.  Voor alle handelingen en het toezenden van de mediabox moet ik dan 19,95 betalen terwijl ik de mediabox dus helemaal niet ga gebruiken.

Of kan ik die terugsturen naar Ziggo om die 19,95 euro bruikleen kosten in mindering te krijgen?

Ik kan immers toch mijn CI+ module blijven gebruiken of gaat Ziggo die blokkeren in de wetenschap dat ik een mediabox heb geactiveerd?

Het gemak van een CI+ achter in de TV is echt ongekend en daarom wil ik geen mediabox als weer een extra kastje naast de TV met een aparte afstandsbediening.

Dat er aan een XXL abonnement een wat hogere prijs hangt kan ik nog begrijpen, maar het hele traject van die mediabox met bijbehorende kosten houdt mij vooralsnog tegen.

Overigens gaat Ziggo telefonie er dan helemaal uit bij mij. Ik maak er ook al langere tijd geen gebruik meer van.

Ik zie nu op de website van Ziggo ook de mogelijkheid om interactieve TV er uit te halen. Dat was mij onbekend.

Wat wordt dan de prijs per maand voor:

  • Start XXL 100MB
  • TV start (zonder interactieve tv)
  • Geen telefonie
  • Zonder verdere extra’s en poespas aan pakketten

zou je daar nog een keertje naar willen kijken? Bedankt

MichielFrl

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
RoBink wrote:

@Cecilia Ziggo

Ik zie nu op de website van Ziggo ook de mogelijkheid om interactieve TV er uit te halen. Dat was mij onbekend.

Wat wordt dan de prijs per maand voor:

  • Start XXL 100MB
  • TV start (zonder interactieve tv)
  • Geen telefonie
  • Zonder verdere extra’s en poespas aan pakketten

 

Je krijgt dan nog slechts 6 HD zenders.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic