Alleen internet in pakket

Na eerst aan de lijn gehouden worden met een keuze menu en dan zeggen dat het beter is om later te bellen. Hier maar even mijn onvrede uiten. Begrijp ik het nu goed dat bij Ziggo helemaal geen mogelijkheid is om alleen internet af te nemen? Je word gedwongen om diensten af te nemen die je niet gebruikt. Zo ja dan zal ik opzoek moeten naar een betere aanbieder.
edtims
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
1 Geaccepteerde oplossing

edtims ,

Zonder mediabox kan men TV kijken met een TV die beschikt over een digitale tuner. En bij TV Start hoeft men geen mediabox te hebben. Vast bellen is ook niet verplicht bij afnemen van internet. Er is geen Ziggo medewerker voor nodig om U vertellen dat U het niet goed ziet. Wij, klanten van Ziggo, kunnen dat ook heel goed.

Bekijk in context

Sparco1955
Expert
Expert
  • 1639Reacties
  • 155Oplossingen
  • 396Likes
55 Reacties 55

Ziggo is een kabelprovider en levert internet via de televisiekabel. Uitsluitend internet zal dus niet gaan omdat je altijd tv signaal erbij krijgt. (zonder tv signaal werkt het modem niet)
Nick999
Expert
Expert
  • 3900Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1062Likes

Hier kunt u zien welke alternatieven er zijn op uw adres. Succes met de vergelijking en de keuze.
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16285Reacties
  • 1292Oplossingen
  • 2749Likes

edtims ,

U wordt nergens toe gedwongen maar het is technisch nu nog niet mogelijk om alleen internet af te nemen. Het TV signaal wordt door gegeven met daarin tevens het internet signaal. Dat TV signaal zal dus betaald moeten worden. Voor niets gaat de zon op dus U zult Uw heil bij een andere provider moeten zoeken.
Sparco1955
Expert
Expert
  • 1639Reacties
  • 155Oplossingen
  • 396Likes

Overigens is het bij de meeste andere providers andersom. Daar kun je niet uitsluitend tv afnemen zonder ook internet erbij te nemen.
Nick999
Expert
Expert
  • 3900Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1062Likes

En het bellen erbij is natuurlijk ook nodig. Werken jullie voor Ziggo of hebben jullie aandelen?
edtims
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Aandelen niet, maar wel de intelligentie om de techniek achter zaken te begrijpen.
Nick999
Expert
Expert
  • 3900Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1062Likes

Leg me dan uit waarom bellen er ook in zit
edtims
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Daarnaast is het analoge signaal er niet meer dus heb je een mediabox nodig. Als je die niet afneemt dan kun je toch ook geen tv zien. Het bellen zit er ook standaard bij. Dit alles is een verdienmodel niks meer of minder
Ziggo en vele andere aanbieders zien het tv gebruik afnemen en zijn bang als men alleen internet aan bied, er grote getallen geen tv gaan kijken. Tv kijken via internet is de toekomst en dit lijkt dus op het uitmelken van een stervende dienst. Ik zit niet te wachten op reacties van fanboys maar op een Ziggo medewerker die natuurlijk zal gaan zeggen dat ik het niet goed zie. Het feit dat meerdere aanbieders deze praktijk bezigen maakt het natuurlijk niet minder irritant.
edtims
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

edtims ,

Zonder mediabox kan men TV kijken met een TV die beschikt over een digitale tuner. En bij TV Start hoeft men geen mediabox te hebben. Vast bellen is ook niet verplicht bij afnemen van internet. Er is geen Ziggo medewerker voor nodig om U vertellen dat U het niet goed ziet. Wij, klanten van Ziggo, kunnen dat ook heel goed.

Bekijk in context

Sparco1955
Expert
Expert
  • 1639Reacties
  • 155Oplossingen
  • 396Likes

edtims wrote:
Daarnaast is het analoge signaal er niet meer dus heb je een mediabox nodig. Als je die niet afneemt dan kun je toch ook geen tv zien. Het bellen zit er ook standaard bij. Dit alles is een verdienmodel niks meer of minder


edtims
Het is inderdaad een commercieel bedrijf. Het doel is niet de mensheid te plezieren, maar om winst te maken ten bate van de aandeelhouders. Zo werkt de economie.

Bij Ziggo bent u niet verplicht telefonie af te nemen. Echter het prijsverschil tussen wel of geen telefonie is zeer gering.
Ook zonder mediabox of CI+module met smart-kaart, kan je wel degelijk digitale-televisie kijken. Het totaal aantal kanalen is dan wat minder en slechts een paar zender (kanalen eigenlijk) zijn dan in HD-resolutie. De TV moet hiervoor alleen een (ook) een digitale tuner hebben (DVB-C).
Verder is dit TV kijken dan niet interactief.
DennyW
Expert
Expert
  • 2614Reacties
  • 217Oplossingen
  • 592Likes

Telefoon scheelt inderdaad 1 euro per maand en is niet verplicht.
verder is het vrij simpel :
Ziggo levert diensten via de antennekabel en heeft dus minimaal een antennesignaal nodig om internet/telefonie/televisie te laten werken. Aangezien internet niets anders is dan een televisiesignaal, maar dan met digitale inhoud, heb je dus tv signaal nodig. Geen tv signaal = geen internet.

Kpn levert alle diensten via internet, ook TV. Dus bij KPN kun je weer alleen tv afnemen als je ook internet afneemt. geen internet=geen tv.

Zou er een provider komen die internet via de waterleiding gaat leveren dan heb je weer een waterleiding nodig om te internetten.
Nick999
Expert
Expert
  • 3900Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1062Likes

edtims wrote:
En het bellen erbij is natuurlijk ook nodig. Werken jullie voor Ziggo of hebben jullie aandelen?

Nee, bellen hoeft niet. U kunt dat schrappen. Dat levert een korting van €1 per maand op. U kunt dan echter bij problemen niet gratis 1200 bellen, maar zult dat tegen normale gesprekskosten via 0900-1884 moet doen.
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16285Reacties
  • 1292Oplossingen
  • 2749Likes

1 euro korting geven als je geen bellen afneemt. Nou nou. Ik ben niet naïef mensen ik weet dat een bedrijf geld wil verdienen . Maar bijna alle grote aanbieders doen exact het zelfde en weigeren om alleen internet aan te bieden, terwijl er steeds meer mensen zijn die geen behoefte meer hebben aan het hele paket. Stel u gaat naar de slager voor een biefstuk en die verplicht je om dan ook bakboter en een vleesvork te kopen anders krijg je het stuk vlees niet mee. Gaan jullie dan ook akkoord?
edtims
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bij de Internet abo's van Ziggo is Kabel-TV inbegrepen.
Dat is nu eenmaal zo.
Vergelijk de kosten en prestaties met andere aanbieders van Internet op je adres, dan kun je zelf bepalen of Ziggo duurder zou zijn doordat Kabel-TV wordt meegeleverd.

Ziggo te duur? Pak een andere Provider.
Probleem kan zijn dat die er op je adres niet is voor de Internetsnelheid die je wenst.
Als je Glasvezel totaan de deur hebt dan heb je alle keus. Bij alleen VDSL wat minder.
Bij alleen ADSL: vergeet een andere Provider maar.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

Dank voor het bevestigen dat Ziggo zijn monopoliepositie misbruikt.
edtims
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Je dat doet een monopolist. Maar ze moeten meer en meer gaan uitkijken.
Helaas heb jij daar nu kennelijk nog niets aan.
Ik krijg nu binnenkort eindelijk een Glasvezel optie. Niet dat ik meteen zal overstappen, maar ik vind dit een geruststellende ontwikkeling.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

TV vrij internet komt er echt wel een keer aan op de kabel. Technisch is het gewoon al mogelijk maar Ziggo wil het TV signaal (nog) niet (volledig) achter de decoders hangen zodat men dit buiten het pakket kan laten als keuze.

Jongeren kijken nauwelijks tot geen TV meer, alleen streaming diensten al dan niet gecast naar een groter scherm. Deze generatie zijn over 5 tot 10 jaar de klanten die Ziggo ook wil hebben maar als er dan geen TV loos internet aanbod is vist Ziggo bij deze groep gewoon achter het net. Deze groep doet het nu ook vooral op hun 4G data abo al.
vasco_nl
Gedreven Raadgever
  • 507Reacties
  • 6Oplossingen
  • 35Likes

vasco_nl wrote:
TV vrij internet komt er echt wel een keer aan op de kabel. Technisch is het gewoon al mogelijk maar Ziggo wil het TV signaal (nog) niet (volledig) achter de decoders hangen zodat men dit buiten het pakket kan laten als keuze.


Ziggo, en haar voorgangers, hebben bij de overname van de gemeentelijke kabelnetten de verplichting meegekregen om een deel van het zenderpakket ongecodeerd aan te bieden. Hoewel het technisch misschien mogelijk is, zijn er wel contractuele verplichtingen die dat vooralsnog onmogelijk maken.
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16285Reacties
  • 1292Oplossingen
  • 2749Likes

Ik denk dat Ziggo met het achter de decoder gooien van alle FTA zenders meer klanten kwijtraakt dan een enkeling die alleen internet wil (en vanuit commercieel oogpunt sowieso niet tot de doelgroep van een provider behoort)
Nick999
Expert
Expert
  • 3900Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1062Likes

Nick999 wrote:
Ik denk dat Ziggo met het achter de decoder gooien van alle FTA zenders meer klanten kwijtraakt dan een enkeling die alleen internet wil (en vanuit commercieel oogpunt sowieso niet tot de doelgroep van een provider behoort)

Verkijk je niet op de TV markt, deze begon met rustig lopen achteruit maar begint ondertussen aardig in een drafje naar rennen te gaan. Zijn al meerdere artikelen ondertussen over verschenen dat (met name de commerciele zenders) druk zijn met on demand en apps om kijkers te behouden voor de toekomst.

De grootste groep kijkers zijn de oudere (50 plussers) en naar de jongere kijkers neemt de lineaire kijkdichtheid heel sterk af. De toekomstige doelgroep zit helemaal niet te wachten op lineair TV kijken namelijk. Als een provider wil blijven overleven zal deze dat moeten gaan inzien en er iets mee gaan doen. Wij als huidige Ziggo klanten kennen lineair TV kijken al ons hele leven, de huidige generatie is vooral op hun mobieltje en tablet bezig en zitten niet meer vast aan dat apparaat in de woonkamer.

Kortweg zeggen dat deze groep niet tot de (toekomstige) doelgroep hoort is zeer kort door de bocht en zal een bedrijf tegen die tijd dan wel eens de kop kunnen kosten. Ook Ziggo zal moeten mee innoveren als ze willen blijven bestaan.
vasco_nl
Gedreven Raadgever
  • 507Reacties
  • 6Oplossingen
  • 35Likes

Jan F. wrote:

Ziggo, en haar voorgangers, hebben bij de overname van de gemeentelijke kabelnetten de verplichting meegekregen om een deel van het zenderpakket ongecodeerd aan te bieden.

Zeker waar maar wanneer in e toekomst hier geen vraag meer voor blijkt te zijn omdat tijden en technieken veranderen zullen providers dit vast wel onderbouwt mogen afbouwen. Wanneer een techniek geen enkel bestaansrecht meer heeft zal een gemeente echt niet blijven volhouden dat het moet worden doorgegeven zoals het anno 1980 gebeurde :wink:
vasco_nl
Gedreven Raadgever
  • 507Reacties
  • 6Oplossingen
  • 35Likes

Zolang er aanbieders zijn die een Gids met uitzendtijden hebben, zal er Live TV worden gekeken. Hoe oud je bent om dit te willen doet er niet toe. Het zal blijven, ook al wordt er meer uitgesteld gekeken.

Iets anders is: hoe bied je Live TV aan?
Via vaste Zender streams op de kabel of via Live streams via Internet, zoals nu al bij Ziggo Go.
Die vaste streams op de kabel zullen wel verdwijnen, omdat ze niet handig zijn. De On-demand Live streams zullen blijven.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

vasco_nl
Je haalt wat dingen door elkaar.

De behoefte om Live TV te willen kijken, omdat er aanbieders voor zijn, en de techniek die gebruikt wordt om Live TV bij de klant te brengen.
Live TV kan via Live Internet streams, zoals bij Ziggo Go, ipv van via vaste Zenders op de kabel.
Dat laatste zal wel gaan verdwijnen, bij een dalende belangstelling. Te inefficient.
De andere optie niet zolang er aanbieders zijn die met vaste uitzendtijden werken.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

De Communty geeft weer veel problemen. Andere Posts dan de voorafgaande over idem verdwenen.
Het kan zijn dat die straks toch weer in beeld komen. Kan ik niks aan doen.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

hanh wrote:
vasco_nl
Je haalt wat dingen door elkaar.

De behoefte om Live TV te willen kijken, omdat er aanbieders voor zijn, en de techniek die gebruikt wordt om Live TV bij de klant te brengen.
Live TV kan via Live Internet streams, zoals bij Ziggo Go, ipv van via vaste Zenders op de kabel.
Dat laatste zal wel gaan verdwijnen, bij een dalende belangstelling. Te inefficient.
De andere optie niet zolang er aanbieders zijn die met vaste uitzendtijden werken.

Ik haal niets door elkaar. Kijkcijfers en onderzoeken laten heel duidelijk het beeld zien dat het TV kijken afneemt. En die meten vandaag de dag niet alleen het traditionele lineair kijken maar ook uitgesteld en via apps.

De groep van 6 tot 35 jarige is nog maar 15% waar de groep 50+ 65% is. Blijft er 20% aan kijkers over in de leeftijden daar tussen in. Deze 50+ groep dunt steeds verder uit terwijl de onderste groep 6 tot 35 jarige niet groeit maar juist afneemt blijkt uit onderzoeken.

Bedrijven als RTL group hebben niet voor niets bedrijven als Videoland opgekocht om zo bedrijven als Netflix te beconcurreren.

Ook zie je in programma's steeds meer YouTube "BN-ers" verschijnen omdat de jonge generatie die juist kent in een poging deze groep aan de buis te krijgen. De namen die nu zijn verhuist van 4 naar 6 zegt deze generatie geen klap.
vasco_nl
Gedreven Raadgever
  • 507Reacties
  • 6Oplossingen
  • 35Likes

Beweer ik iets anders? Waar?
Live-TV willen kijken vermindert.
Zoals gezegd: daar zal voorlopig nog wel behoefte aan blijven, zolang er aanbieders zijn van Live-TV met vaste tijden Ook door jongere types.

Dat zal technisch gedekt moeten worden en dat zal ook blijven gebeuren.
Wat is het verschil tussen een Live stream over Internet of een niet Live stream?
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

Ik denk dat het juist de bedrijven zijn zoals Netflix, videoland etc die in de (verre) toekomst moeten veranderen of gaan verdwijnen, simpel om de reden dat steeds meer platformen hun eigen content gaan aanbieden en de klant straks van wel 10 platformen (betaald) lid moet zijn om de content te kunnen bekijken. Je hebt dan NPOStart voor de standaard Nederlandse zenders, Videoland met eigen films, maar Netflix die weer andere eigen content heeft. Binnenkort komt Disney met een eigen platform en gaan veel Disneyfilms van andere platformen verdwijnen...

Lineaire tv is dan wel verouderd, maar zorgt nog wel dat je de meeste content kunt bekijken met één abonnement.

Hetzelfde zie je nu ook al gebeuren bij de gameplatforms/stores. Had je voorheen het overgrote deel op Steam, nu gaan veel gamedevelopers al over op hun eigen platform zodat je niet alleen lid moet worden van Steam, maar ook van GoG, Bethesda, Uplay (Ubisoft), Epic Games etc.

Veel grote games worden alleen nog in één bepaalde store uitgebracht, waarmee ook de onderlinge chatfuncties etc deels onbruikbaar worden.

Mensen zitten dara niet op te wachten en hebben liever alles bij elkaar op één plek. Hetzelfde geldt voor tv/VOD. Mensen willen één abonnement, eventueel uitgebreid met een of meer pakketten, maar niet een stapel lidmaatschappen van allerlei afzonderlijke streamingdiensten.
Nick999
Expert
Expert
  • 3900Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1062Likes

Wat ik bedoel is het aanbod van Live aanbieders via Ziggo, zoals de gebruikelijke Zenders via de Coax kabel.
Abo's die iemand wil nemen bij andere aanbieders moet iemand zelf weten.
Die je dat nu niet, dan zal dit later ook niet nodig hoeven te zijn.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

hanh Punt is dat steeds meer contentproviders hun eigen streamingdienst aan het opzetten zijn en vervolgens de content niet langer bij andere streamers gaan aanbieden.
Dus wil je straks Disney kijken met de kinderen, dan moet je binnen afzienbare tijd een abbo nemen bij Disneys eigen streamingdienst. Nieuwe Disneyfilms zullen alleen nog daar aangeboden worden. Voor Game of Thrones kon je weer alleen bij Ziggo terecht. Mocro Maffia alleen Videoland en ook Amazon Prime wil binnenkort hier starten, ook weer met series die alleen daar te zien zijn.
Ik denk niet dat mensen in de toekomst zitten wachten op allerlei verschillende abonnementen en bijbehorende hoge kosten, dus ik denk dat het aanbod van lineaire tv nog wel een tijdje zal bestaan.
Nick999
Expert
Expert
  • 3900Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1062Likes

Is het normaal hier dat als Ziggo kritiek krijgt er geen enkele medewerker van Ziggo reageert?
edtims
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nee, maar het is een community waar klanten elkaar helpen. Moderators reageren wanneer er meer hulp nodig is, wanneer er nog geen antwoord is gegeven en wanneer ze er tijd voor hebben.

Ik zie niet in waarom Ziggo nu in dit topic zou moeten reageren? Er zijn meerdere topics over ditzelfde onderwerp en de reacties zijn ook telkens nagenoeg identiek. Het antwoord is ook al gegeven.

Waar komt je vraag vandaan?
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6710Reacties
  • 757Oplossingen
  • 1512Likes

Evert wrote:
Waar komt je vraag vandaan?

Vanuit dezelfde hoek als al die andere vraagstellers. Ons gezin zou dit type abonnement ook graag willen afnemen echter geen glas tot de voordeur dus dan heb je geen alternatief als je wel internetbrandbreedte wil hebben. Ziggo heeft hier een monopolie en melkt die op deze manier uit door TV verplicht erbij te verkopen en dat kost toch 18 euro per maand, kassa voor Ziggo. Het kan ook zoals de andere providers al doen, je neemt internet af en de rest kan je erbij nemen als je dat nog wilt hebben want dat is wel waar het naar toe gaat.

Waarom zouden mensen dit internet only abonnement willen hebben:

  • Geen vaste telefoon meer hebben omdat je alleen je mobiel nog gebruikt (dit kan ook bij Ziggo)
  • Geen TV omdat toch niemand in huis er naar kijkt, onze tieners waren er al eerder klaar mee dan pap en mam, die kijken al jaren alleen nog maar streamdiensten als Netflix maar vooral YouTube en met de Chromecast (is ooit begonnen met een Android TV box) zo op een monitor (geen TV met tuner nodig)
  • Wel internet omdat je daar eigenlijk alles tegenwoordig mee kan. Van bankzaken tot films kijken bij streamdiensten
vasco_nl
Gedreven Raadgever
  • 507Reacties
  • 6Oplossingen
  • 35Likes

vasco_nl Ik bedoelde deze vraag:
edtims wrote:
Is het normaal hier dat als Ziggo kritiek krijgt er geen enkele medewerker van Ziggo reageert?
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6710Reacties
  • 757Oplossingen
  • 1512Likes

vasco_nl
Even een simpele vergelijking.
Ziggo Internet abo 50/5 met 'verplicht' kabel-TV = 46,50 p/mnd
KPN kaal Internet abo met max 50 Mbps Down*** = 42,50 p/mnd
https://www.kpn.com/internet-tv/?icid=toptaak1-internettv
Ik zie die 18 Euro verschil niet.
De prijsvorming hangt meer af van het kijken naar de concurrent, dan van het kunnen incasseren van ook een Kabel-TV abo ad 18,70, dat bovendien vanouds een door de overheid afgedwongen abo is.
Goed vergelijken is daardoor lastig. De reeele kosten van Kabel-TV per normaal abo zijn m.i. marginaal en kunnen zonodig scherp worden ingeprijst. Het Kabel-TV abo is daarom eigenlijk veel te duur voor wat je er qua dienstverlening voor krijgt. Eenvoudige rekensommen op basis van de prijzen die Ziggo rekent, gaan niet op.

En ja, dat is waar, er zijn ook nog goedkopere Internet aanbieders via het koperdraad van KPN.

*** die 50 haal je als je VDSL totaan de deur hebt; met alleen ADSL+ nooit.
Dat Ziggo zijn tanende monopoliepositie bij behoorlijk veel aansluitingen, nu nog uitbuit, is zonder twijfel zo.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

Nee als je alleen maar naar die ene andere dure kijkt zie je dat niet inderdaad :wink:
vasco_nl
Gedreven Raadgever
  • 507Reacties
  • 6Oplossingen
  • 35Likes

Evert wrote:
Nee, maar het is een community waar klanten elkaar helpen. Moderators reageren wanneer er meer hulp nodig is, wanneer er nog geen antwoord is gegeven en wanneer ze er tijd voor hebben.

Ik zie niet in waarom Ziggo nu in dit topic zou moeten reageren? Er zijn meerdere topics over ditzelfde onderwerp en de reacties zijn ook telkens nagenoeg identiek. Het antwoord is ook al gegeven.

Waar komt je vraag vandaan?

In al die topics heeft Ziggo nog nooit zelf hun standpunt uit gelegd en ik hoef me volgens mij niet te verantwoorden over de vragen die ik stel. Grote bedrijven kunnen bijna altijd niet om gaan met kritiek en zwijgen liever als ze geen goed nieuws hebben te vertellen. Daarmee is de stelling dat ze de klant uitmelken via hun monopoliepositie grotendeels bewezen.
edtims
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

vasco_nl
Nee als je alleen maar naar die ene andere dure kijkt zie je dat niet inderdaad

Dat klopt. Goed vergelijken is lastig.

Waar het mij om gaat is dat je niet alsvolgt kunt redeneren.
Een Internet abo met verplicht kabel-TV kost 46,50.
Een kabel TV-abo kost 18,70.
Dus: zou dat Internet abo zonder Kabel TV 46,50 - 18,70 moeten kosten.
Die vlieger gaat niet op. We weten niet wat de marges van geleverde diensten zijn op de reele kosten bij beide abo's. Hoe het precies zit, weet Ziggo. Uitleggen zullen ze het niet.

Wat je bv ook ziet ,is , dat de Ziggo prijzen zo in elkaar zitten, dat ze je als het ware het liefst in een all-in-1 willen duwen, door dit aantrekkelijker te maken dan strikt nodig zou zijn. Bij deze redenering zou je voor een niet all-in-1 abo waarschijnlijk teveel betalen, om overstap naar all-in-1 uit te lokken. Allemaal uitgekiende Marketing. Dat is het, vlgs mij. Te bewijzen valt er niets.

De prijzen hebben natuurlijk iets met kosten te maken, maar ze zijn ook behoorlijk virtueel, volgens mij. En deels door de concurrentie gedreven. Als KPN morgen z'n prijzen verlaagt, zal Ziggo dit ook doen, denk ik. Met uiteraard een behoorlijke druk op de marges voor beide partijen.
Zal ook niet gebeuren. Er moet nog een hoop worden geinvesteerd. KPN, Glasvezel! Ziggo, DOCSIS 3.1 en nog zo wat. Ben benieuwd wie winst gaat boeken in deze strijd.

Heb binnenkort eindelijk Glasvezel naast Ziggo. Had al VDSL, maar dat was niet aantrekkleijk genoeg voor mij (heb nu 500/40). Geen plan om over te gaan stappen. Wel een goed gevoel over de concurrentie die er nu komt.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

edtims wrote:
In al die topics heeft Ziggo nog nooit zelf hun standpunt uit gelegd en ik hoef me volgens mij niet te verantwoorden over de vragen die ik stel. Grote bedrijven kunnen bijna altijd niet om gaan met kritiek en zwijgen liever als ze geen goed nieuws hebben te vertellen. Daarmee is de stelling dat ze de klant uitmelken via hun monopoliepositie grotendeels bewezen.

Dan heb je vrees ik niet goed gekeken. Ziggo heeft wel degelijk dit standpunt uitgelegd. Dat jij dat niet gezien hebt, betekent niet dat het er niet is.
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6710Reacties
  • 757Oplossingen
  • 1512Likes

Ik find het jammer wij kunnen niet alleen internet bestellen bij ziggo ,dus wij betalen voor maar wij kijken niet, als onze wijk krijgt glasvezel ik zou meteen overstappen
tasin
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgelicht topic