edtims

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Alleen internet in pakket

Na eerst aan de lijn gehouden worden met een keuze menu en dan zeggen dat het beter is om later te bellen. Hier maar even mijn onvrede uiten. Begrijp ik het nu goed dat bij Ziggo helemaal geen mogelijkheid is om alleen internet af te nemen? Je word gedwongen om diensten af te nemen die je niet gebruikt. Zo ja dan zal ik opzoek moeten naar een betere aanbieder.
60 Reacties 60
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Nick999 wrote:
Ik denk dat Ziggo met het achter de decoder gooien van alle FTA zenders meer klanten kwijtraakt dan een enkeling die alleen internet wil (en vanuit commercieel oogpunt sowieso niet tot de doelgroep van een provider behoort)

Verkijk je niet op de TV markt, deze begon met rustig lopen achteruit maar begint ondertussen aardig in een drafje naar rennen te gaan. Zijn al meerdere artikelen ondertussen over verschenen dat (met name de commerciele zenders) druk zijn met on demand en apps om kijkers te behouden voor de toekomst.

De grootste groep kijkers zijn de oudere (50 plussers) en naar de jongere kijkers neemt de lineaire kijkdichtheid heel sterk af. De toekomstige doelgroep zit helemaal niet te wachten op lineair TV kijken namelijk. Als een provider wil blijven overleven zal deze dat moeten gaan inzien en er iets mee gaan doen. Wij als huidige Ziggo klanten kennen lineair TV kijken al ons hele leven, de huidige generatie is vooral op hun mobieltje en tablet bezig en zitten niet meer vast aan dat apparaat in de woonkamer.

Kortweg zeggen dat deze groep niet tot de (toekomstige) doelgroep hoort is zeer kort door de bocht en zal een bedrijf tegen die tijd dan wel eens de kop kunnen kosten. Ook Ziggo zal moeten mee innoveren als ze willen blijven bestaan.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Jan F. wrote:

Ziggo, en haar voorgangers, hebben bij de overname van de gemeentelijke kabelnetten de verplichting meegekregen om een deel van het zenderpakket ongecodeerd aan te bieden.

Zeker waar maar wanneer in e toekomst hier geen vraag meer voor blijkt te zijn omdat tijden en technieken veranderen zullen providers dit vast wel onderbouwt mogen afbouwen. Wanneer een techniek geen enkel bestaansrecht meer heeft zal een gemeente echt niet blijven volhouden dat het moet worden doorgegeven zoals het anno 1980 gebeurde :wink:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zolang er aanbieders zijn die een Gids met uitzendtijden hebben, zal er Live TV worden gekeken. Hoe oud je bent om dit te willen doet er niet toe. Het zal blijven, ook al wordt er meer uitgesteld gekeken.

Iets anders is: hoe bied je Live TV aan?
Via vaste Zender streams op de kabel of via Live streams via Internet, zoals nu al bij Ziggo Go.
Die vaste streams op de kabel zullen wel verdwijnen, omdat ze niet handig zijn. De On-demand Live streams zullen blijven.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
vasco_nl
Je haalt wat dingen door elkaar.

De behoefte om Live TV te willen kijken, omdat er aanbieders voor zijn, en de techniek die gebruikt wordt om Live TV bij de klant te brengen.
Live TV kan via Live Internet streams, zoals bij Ziggo Go, ipv van via vaste Zenders op de kabel.
Dat laatste zal wel gaan verdwijnen, bij een dalende belangstelling. Te inefficient.
De andere optie niet zolang er aanbieders zijn die met vaste uitzendtijden werken.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De Communty geeft weer veel problemen. Andere Posts dan de voorafgaande over idem verdwenen.
Het kan zijn dat die straks toch weer in beeld komen. Kan ik niks aan doen.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
hanh wrote:
vasco_nl
Je haalt wat dingen door elkaar.

De behoefte om Live TV te willen kijken, omdat er aanbieders voor zijn, en de techniek die gebruikt wordt om Live TV bij de klant te brengen.
Live TV kan via Live Internet streams, zoals bij Ziggo Go, ipv van via vaste Zenders op de kabel.
Dat laatste zal wel gaan verdwijnen, bij een dalende belangstelling. Te inefficient.
De andere optie niet zolang er aanbieders zijn die met vaste uitzendtijden werken.

Ik haal niets door elkaar. Kijkcijfers en onderzoeken laten heel duidelijk het beeld zien dat het TV kijken afneemt. En die meten vandaag de dag niet alleen het traditionele lineair kijken maar ook uitgesteld en via apps.

De groep van 6 tot 35 jarige is nog maar 15% waar de groep 50+ 65% is. Blijft er 20% aan kijkers over in de leeftijden daar tussen in. Deze 50+ groep dunt steeds verder uit terwijl de onderste groep 6 tot 35 jarige niet groeit maar juist afneemt blijkt uit onderzoeken.

Bedrijven als RTL group hebben niet voor niets bedrijven als Videoland opgekocht om zo bedrijven als Netflix te beconcurreren.

Ook zie je in programma's steeds meer YouTube "BN-ers" verschijnen omdat de jonge generatie die juist kent in een poging deze groep aan de buis te krijgen. De namen die nu zijn verhuist van 4 naar 6 zegt deze generatie geen klap.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Beweer ik iets anders? Waar?
Live-TV willen kijken vermindert.
Zoals gezegd: daar zal voorlopig nog wel behoefte aan blijven, zolang er aanbieders zijn van Live-TV met vaste tijden Ook door jongere types.

Dat zal technisch gedekt moeten worden en dat zal ook blijven gebeuren.
Wat is het verschil tussen een Live stream over Internet of een niet Live stream?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik denk dat het juist de bedrijven zijn zoals Netflix, videoland etc die in de (verre) toekomst moeten veranderen of gaan verdwijnen, simpel om de reden dat steeds meer platformen hun eigen content gaan aanbieden en de klant straks van wel 10 platformen (betaald) lid moet zijn om de content te kunnen bekijken. Je hebt dan NPOStart voor de standaard Nederlandse zenders, Videoland met eigen films, maar Netflix die weer andere eigen content heeft. Binnenkort komt Disney met een eigen platform en gaan veel Disneyfilms van andere platformen verdwijnen...

Lineaire tv is dan wel verouderd, maar zorgt nog wel dat je de meeste content kunt bekijken met één abonnement.

Hetzelfde zie je nu ook al gebeuren bij de gameplatforms/stores. Had je voorheen het overgrote deel op Steam, nu gaan veel gamedevelopers al over op hun eigen platform zodat je niet alleen lid moet worden van Steam, maar ook van GoG, Bethesda, Uplay (Ubisoft), Epic Games etc.

Veel grote games worden alleen nog in één bepaalde store uitgebracht, waarmee ook de onderlinge chatfuncties etc deels onbruikbaar worden.

Mensen zitten dara niet op te wachten en hebben liever alles bij elkaar op één plek. Hetzelfde geldt voor tv/VOD. Mensen willen één abonnement, eventueel uitgebreid met een of meer pakketten, maar niet een stapel lidmaatschappen van allerlei afzonderlijke streamingdiensten.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat ik bedoel is het aanbod van Live aanbieders via Ziggo, zoals de gebruikelijke Zenders via de Coax kabel.
Abo's die iemand wil nemen bij andere aanbieders moet iemand zelf weten.
Die je dat nu niet, dan zal dit later ook niet nodig hoeven te zijn.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
hanh Punt is dat steeds meer contentproviders hun eigen streamingdienst aan het opzetten zijn en vervolgens de content niet langer bij andere streamers gaan aanbieden.
Dus wil je straks Disney kijken met de kinderen, dan moet je binnen afzienbare tijd een abbo nemen bij Disneys eigen streamingdienst. Nieuwe Disneyfilms zullen alleen nog daar aangeboden worden. Voor Game of Thrones kon je weer alleen bij Ziggo terecht. Mocro Maffia alleen Videoland en ook Amazon Prime wil binnenkort hier starten, ook weer met series die alleen daar te zien zijn.
Ik denk niet dat mensen in de toekomst zitten wachten op allerlei verschillende abonnementen en bijbehorende hoge kosten, dus ik denk dat het aanbod van lineaire tv nog wel een tijdje zal bestaan.
edtims
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Is het normaal hier dat als Ziggo kritiek krijgt er geen enkele medewerker van Ziggo reageert?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Nee, maar het is een community waar klanten elkaar helpen. Moderators reageren wanneer er meer hulp nodig is, wanneer er nog geen antwoord is gegeven en wanneer ze er tijd voor hebben.

Ik zie niet in waarom Ziggo nu in dit topic zou moeten reageren? Er zijn meerdere topics over ditzelfde onderwerp en de reacties zijn ook telkens nagenoeg identiek. Het antwoord is ook al gegeven.

Waar komt je vraag vandaan?
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Evert wrote:
Waar komt je vraag vandaan?

Vanuit dezelfde hoek als al die andere vraagstellers. Ons gezin zou dit type abonnement ook graag willen afnemen echter geen glas tot de voordeur dus dan heb je geen alternatief als je wel internetbrandbreedte wil hebben. Ziggo heeft hier een monopolie en melkt die op deze manier uit door TV verplicht erbij te verkopen en dat kost toch 18 euro per maand, kassa voor Ziggo. Het kan ook zoals de andere providers al doen, je neemt internet af en de rest kan je erbij nemen als je dat nog wilt hebben want dat is wel waar het naar toe gaat.

Waarom zouden mensen dit internet only abonnement willen hebben:

  • Geen vaste telefoon meer hebben omdat je alleen je mobiel nog gebruikt (dit kan ook bij Ziggo)
  • Geen TV omdat toch niemand in huis er naar kijkt, onze tieners waren er al eerder klaar mee dan pap en mam, die kijken al jaren alleen nog maar streamdiensten als Netflix maar vooral YouTube en met de Chromecast (is ooit begonnen met een Android TV box) zo op een monitor (geen TV met tuner nodig)
  • Wel internet omdat je daar eigenlijk alles tegenwoordig mee kan. Van bankzaken tot films kijken bij streamdiensten
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
vasco_nl Ik bedoelde deze vraag:
edtims wrote:
Is het normaal hier dat als Ziggo kritiek krijgt er geen enkele medewerker van Ziggo reageert?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
vasco_nl
Even een simpele vergelijking.
Ziggo Internet abo 50/5 met 'verplicht' kabel-TV = 46,50 p/mnd
KPN kaal Internet abo met max 50 Mbps Down*** = 42,50 p/mnd
https://www.kpn.com/internet-tv/?icid=toptaak1-internettv
Ik zie die 18 Euro verschil niet.
De prijsvorming hangt meer af van het kijken naar de concurrent, dan van het kunnen incasseren van ook een Kabel-TV abo ad 18,70, dat bovendien vanouds een door de overheid afgedwongen abo is.
Goed vergelijken is daardoor lastig. De reeele kosten van Kabel-TV per normaal abo zijn m.i. marginaal en kunnen zonodig scherp worden ingeprijst. Het Kabel-TV abo is daarom eigenlijk veel te duur voor wat je er qua dienstverlening voor krijgt. Eenvoudige rekensommen op basis van de prijzen die Ziggo rekent, gaan niet op.

En ja, dat is waar, er zijn ook nog goedkopere Internet aanbieders via het koperdraad van KPN.

*** die 50 haal je als je VDSL totaan de deur hebt; met alleen ADSL+ nooit.
Dat Ziggo zijn tanende monopoliepositie bij behoorlijk veel aansluitingen, nu nog uitbuit, is zonder twijfel zo.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Nee als je alleen maar naar die ene andere dure kijkt zie je dat niet inderdaad :wink:
edtims
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Evert wrote:
Nee, maar het is een community waar klanten elkaar helpen. Moderators reageren wanneer er meer hulp nodig is, wanneer er nog geen antwoord is gegeven en wanneer ze er tijd voor hebben.

Ik zie niet in waarom Ziggo nu in dit topic zou moeten reageren? Er zijn meerdere topics over ditzelfde onderwerp en de reacties zijn ook telkens nagenoeg identiek. Het antwoord is ook al gegeven.

Waar komt je vraag vandaan?

In al die topics heeft Ziggo nog nooit zelf hun standpunt uit gelegd en ik hoef me volgens mij niet te verantwoorden over de vragen die ik stel. Grote bedrijven kunnen bijna altijd niet om gaan met kritiek en zwijgen liever als ze geen goed nieuws hebben te vertellen. Daarmee is de stelling dat ze de klant uitmelken via hun monopoliepositie grotendeels bewezen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
vasco_nl
Nee als je alleen maar naar die ene andere dure kijkt zie je dat niet inderdaad

Dat klopt. Goed vergelijken is lastig.

Waar het mij om gaat is dat je niet alsvolgt kunt redeneren.
Een Internet abo met verplicht kabel-TV kost 46,50.
Een kabel TV-abo kost 18,70.
Dus: zou dat Internet abo zonder Kabel TV 46,50 - 18,70 moeten kosten.
Die vlieger gaat niet op. We weten niet wat de marges van geleverde diensten zijn op de reele kosten bij beide abo's. Hoe het precies zit, weet Ziggo. Uitleggen zullen ze het niet.

Wat je bv ook ziet ,is , dat de Ziggo prijzen zo in elkaar zitten, dat ze je als het ware het liefst in een all-in-1 willen duwen, door dit aantrekkelijker te maken dan strikt nodig zou zijn. Bij deze redenering zou je voor een niet all-in-1 abo waarschijnlijk teveel betalen, om overstap naar all-in-1 uit te lokken. Allemaal uitgekiende Marketing. Dat is het, vlgs mij. Te bewijzen valt er niets.

De prijzen hebben natuurlijk iets met kosten te maken, maar ze zijn ook behoorlijk virtueel, volgens mij. En deels door de concurrentie gedreven. Als KPN morgen z'n prijzen verlaagt, zal Ziggo dit ook doen, denk ik. Met uiteraard een behoorlijke druk op de marges voor beide partijen.
Zal ook niet gebeuren. Er moet nog een hoop worden geinvesteerd. KPN, Glasvezel! Ziggo, DOCSIS 3.1 en nog zo wat. Ben benieuwd wie winst gaat boeken in deze strijd.

Heb binnenkort eindelijk Glasvezel naast Ziggo. Had al VDSL, maar dat was niet aantrekkleijk genoeg voor mij (heb nu 500/40). Geen plan om over te gaan stappen. Wel een goed gevoel over de concurrentie die er nu komt.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
edtims wrote:
In al die topics heeft Ziggo nog nooit zelf hun standpunt uit gelegd en ik hoef me volgens mij niet te verantwoorden over de vragen die ik stel. Grote bedrijven kunnen bijna altijd niet om gaan met kritiek en zwijgen liever als ze geen goed nieuws hebben te vertellen. Daarmee is de stelling dat ze de klant uitmelken via hun monopoliepositie grotendeels bewezen.

Dan heb je vrees ik niet goed gekeken. Ziggo heeft wel degelijk dit standpunt uitgelegd. Dat jij dat niet gezien hebt, betekent niet dat het er niet is.
tasin

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik find het jammer wij kunnen niet alleen internet bestellen bij ziggo ,dus wij betalen voor maar wij kijken niet, als onze wijk krijgt glasvezel ik zou meteen overstappen

Uitgelicht topic