1
Vraag
2
Reacties
Z foutje bedank

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afspraken worden niet nagekomen

Onlangs vanwege de hoge prijzen overgestapt naar T-Mobile.
Toen kwam het moment dat Ziggo een tegen actie ondernam met een verleidelijke aanbieding.

Ik had ziggo complete met 200mb internet.
Ik vertelde de dame dat ik niet hoef op te nemen maar wel alle zenders terug wil kijken (o.a. TLC) en als ik maar mijn snelle internet behoudt.
De aanbieding werd, 9 maanden voor 29,95 en daarna het normale tarief .

Ik kreeg een mailtje van Ziggo dat mijn mediabox wordt omgeruild. Toch maar even bellen of ik nu wel alle zenders blijf houden die ik had en of ik nog steeds terug kan kijken. De betreffende mevrouw deed navraag en ja hoor dat was geen probleem.

Nieuw kastje ontvangen (de next) en wat bleek, ik kan niet alle zenders terug kijken welke voorheen wel mogelijk waren.
Klantenservice gebeld en deze wist te vertellen dat dit inderdaad niet mogelijk is met die kastje omdat hier beperkingen aan zitten.
Erg fijn, maar daar ben ik niet mee geholpen. Afspraak is afspraak.
De betreffende meneer adviseeerde mij om het oude kaste (mediaXL) weer aan te sluiten. Verder zou hij mij de volgende dag terugbellen omtrent dit onderwerp, helaas heb ik nooit meer wat van hem gehoord.

Ik had door het oude kastje aan te sluiten dus weer de mogelijkheid terug te kijken, opgelost !

Helaas bleek vandaag bij nakijken van de factuur dat hiervoor dan wel weer extra 14,45 in rekening wordt gebracht, what the #$#$ !!!
Dat was de afspraak niet !

Dus weer bellen met de klantenservice en het hele verhaal opnieuw uitleggen aan de vrouwelijke medewerker.
Deze vertelde mij OF het kastje terugsturen (en dus niet terugkijken) OF de extra 14,45 betalen.
Mijn klacht dat dit niet terecht is omdat Ziggo verkeerde beloftes heeft gemaakt naar mij en dit verhaalt op mijn rekening had de mevrouw geen boodschap aan.
Ik kon niet doorverbonden worden met iemand die hier wel wat aan kon doen.

Hier volgens wat uitspraken van de mevrouw welke ik aan de lijn had;
Denkt u nou echt dat de managers hier voor u aan de telefoon komen !
Ik wordt er koud of warm van of u bij ons blijft of naar een andere provider gaat !

Totaal niet de vriendelijke oplossinggerichte service die je vandaag de dag mag verwachten.
Mevrouw toonde niet bepaald sympathie en de wil aan een oplossing te werken.

Ziggo, kom op !
Dit kan echt niet door de beugel !
Klantvriendelijkheid moet echt beter !

De oplossing is simpel, ik hou de Mediabox XL ZONDER bijkomende kosten zodat ik de zenders terug kan kijken zoals afgesproken tegen het tarief zoals afgesproken.

Graag hoor ik de oplossing z.s.m. !
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik kan de gesprekken niet terugluisteren, dus kan hier helaas niet veel over zeggen. Als de verkeerde informatie over het abonnement is verteld, is dat natuurlijk een kwalijke zaak en enorm balen. Maar dat betekent nog niet dat dan alsnog geregeld moet worden dat het wordt zoals het (zoals jij zegt) tegen jou is uitgelegd. Sterker nog; die optie bestaat gewoon niet. In TV start zit simpelweg geen ReplayTV.

Dus vervelend is het zeker. Maar het is zoals het is. De keuze in abonnement/diensten/prijs is aan jou.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Ik ga dit aan een moderator voorleggen die dit kan uitzoeken en je meer kan vertellen.

Kan je wel in je profiel je postcode en huisnummer vermelden, alleen zichtbaar voor jezelf en de moderators. Dan kunnen ze je gegevens erbij pakken
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Z foutje bedankt . Welkom hier en wat een verhaal, zeg!

Ik wil je heel graag verder helpen. Want hoe jij nu alles omschrijft; dan snap ik wel dat je verre van blij bent!
Wat ik echter niet snap is dat er gezegd wordt dat je minder zenders kunt terugkijken met de mediabox Next. Dat is namelijk niet waar. de Next is juist ons nieuwse mediabox en heeft super veel voordelen.

Kunnen we vandaag wellicht even telefonisch contact hebben over dit alles? 🙂
Z foutje bedank
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Excuses dan heb ik de verkeerde box opgegeven. Dan zal het zeer waarschijnlijk de basic mediabox zijn die ik ontvangen heb, ik was in de veronderstelling dat dit de Next was ....

Bellen mag altijd, vooral als je met een oplossing komt 😉
Mijn gegevens zijn vast bekend bij je met tel.nummer
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Persoonlijk zou ik in plaats van de Next te benoemen als "onze nieuwste mediabox" liever de omschrijving "ons vlaggenschip" willen gebruiken.:wink:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Aah kijk, dat maakt het verhaal anders.

Met TV start en een standaard mediabox, heb je inderdaad geen replayTV. Dat zit enkel in het TV Complete abonnement (en TV Max). Inderdaad, daar zit dan ook opnemen in, maar dat kan je dus ook niet los opzeggen helaas. Daar is geen "oplossing" voor, want dat is gewoonweg hoe de diensten in elkaar zitten. ReplayTV is geen onderdeel van TV start.
En dat maakt het lastig, want dit betekent uiteraard wel dat je slechts de keuzes hebt tussen ofwel geen replayTV meer, en het voordeligere tarief, ofwel meer betalen voor meer diensten. De verschillende abonnementsopties kan je op deze pagina vinden 🙂
Z foutje bedank
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat verhaal is mij inmiddels ook volkomen duidelijk maar niet het punt van mijn verhaal.

Het gaat erom dat mij is aangeboden op exact dezelfde voorwaarden door te gaan tegen deze actie prijs .
Heb notabene alles gedetailleerd doorgenomen met de medewerkster en verteld wat ik ik wel wil en wat ik niet gebruik (opnemen). Er is nooit gesproken over omruil van een box of wat dan ook . Ook de E20 activatiekosten is zoiets, is nooit over gesproken.

Bij binnenkomst van een mailtje dat de mediabox werd omgeruild ging bij toch een lampje branden vandaar dat ik weer contact heb opgenomen. Maar wederom wist ook deze medewerker mij te vertellen dat alles gaat werken zoals ik het wens.

Nu blijkt dus dat het puur aan de box ligt en dat begrijp ik helemaal.

Maar daar is het probleem niet mee opgelost !

Belofte gewoon nakomen volgens afspraak en niet de fout(en) van Ziggo doorberekenen naar de klant. Dat soort zaken maakt mij altijd wat pissig en is gewoon not done
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik kan de gesprekken niet terugluisteren, dus kan hier helaas niet veel over zeggen. Als de verkeerde informatie over het abonnement is verteld, is dat natuurlijk een kwalijke zaak en enorm balen. Maar dat betekent nog niet dat dan alsnog geregeld moet worden dat het wordt zoals het (zoals jij zegt) tegen jou is uitgelegd. Sterker nog; die optie bestaat gewoon niet. In TV start zit simpelweg geen ReplayTV.

Dus vervelend is het zeker. Maar het is zoals het is. De keuze in abonnement/diensten/prijs is aan jou.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic