1
Vraag
2
Reacties
PJD_

Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Afleveren installatiepakket

Goedendag allemaal,

 

Ik had even een vraagje, ik krijg op 01/07 als het goed is een verbinding van Ziggo na de overstap van KPN.

Nu lees ik dat er een dag van tevoren het installatie pakket word afgeleverd, nu ben ik natuurlijk zo slim om dit in mijn vakantie te regelen zodat ik overal de tijd voor heb, zou toch thuis zijn.

Maar zoals je weet, planning en uitvoering is ook privé wel eens een dingetje, dus we boeken toch maar een week Terschelling en je raad het al, helemaal niet aan Ziggo gedacht, dus we gaan van 24/06 tot en met 01/07 naar dat eiland toe lekker effe uitwaaien.

 

Nu de vraag, het pakket word volgens berichten een dag eerder afgeleverd, je raad het al niemand thuis, kan dit vervroegd worden zodat die voor de tijd binnen is, of probeert men het bij de buren, of kan ik een ander adres opgeven waar die afgeleverd word.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ziggo stuurt het installatiepakket naar het abonnee adres, maar je kunt het moment van bezorging wijzigen in de PostNL app of online: Pakket op ander moment of bij PostNL-punt bezorgen | PostNL

Bekijk in context

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Welkom bij Ziggo 😄 

@PJD_ het klopt! Ziggo GO werkt pas als de andere diensten geactiveerd zijn. 

Gelukkig komt er morgen een monteur, ik heb er ook alle vertrouwen in dat hij het gaat fiksen! 

Trek je aan de bel bij verdere vragen? We zitten klaar om je te helpen!
 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ziggo stuurt het installatiepakket naar het abonnee adres, maar je kunt het moment van bezorging wijzigen in de PostNL app of online: Pakket op ander moment of bij PostNL-punt bezorgen | PostNL

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Oei @Bert even helemaal vergeten te reageren, had het wel gelezen bedankt daarvoor, we gaan kijken of het lukt om het op het afleverpunt te krijgen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

En heb je de spullen al en nog belangrijker verbinding? 

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Inderdaad heb ik de spullen binnen, heb het op het afleverpunt laten afleveren door PostNL en afgelopen vrijdag opgehaald.

Netjes de router een plekje gegeven, aangesloten half uurtje gewacht, niks nada noppes, TV geprobeerd, maak gebruik van een CI+, eerst netjes zenders zoeken, ) zenders gevonden, dan een belletje gedaan, waarschijnlijk vergeten de kabel er in te prikken in de kast voor mijn deur, ik kijk er gewoon op, om er in te komen moet je aardig wat struikje opzij werken, ziet er onaangeroerd uit, dus het belangrijkste, morgen komt er een monteur om dat in orde te gaan maken, werd al geopperd over kosten, dacht het niet dat ik iets extra ga betalen.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @PJD_ ,

TV werkt dus wel?

Je hebt de modem kabel wel stevig aangedrukt en niet geschroefd?Het modem resetten valt nog te proberen, maar ik vermoed ik niet dat dat werkt.

De monteur zal het sowieso wel kunnen oplossen, en als het goed is werkt KPN nu nog bij je.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als er zenders zijn gevonden staat er signaal op de kabel. Geen TV zenders geen internet. 

Als je al wel TV kan kijken zal je huisaansluiting er in zitten. Die kosten is deels een standaard riedeltje mocht het probleem in je eigen netwerk zitten.

 

Je hebt hoe dan ook recht op een installatie monteur. Je zou zelfs al via Ziggo Go moeten kunnen kijken.

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Ik heb 0 zenders gevonden, dus nee ik heb ook geen TV @Verwijderd account  ook de analoge op 4444 geen enkele respons,

Dus of er zit iets mis in het AOP, of er is niet aangesloten in de straatkast, en daar ziet het er naar uit, er is bij de kast niks te zien dat er activiteit is geweest, er staan namelijk grote vlinderstruiken omheen en die zouden dan wel een knakje moeten hebben gehad om de kast open te maken.

We gaan het morgen zien, die monteur die morgen komt gaat dat vast wel fiksen, misschien komt Dirk wel weer, geen gein, die was er bij het probleem bij mijn moeder.😉

 

@RoWi.Voor Ziggo Go, heb je daar geen gegevens voor nodig, ik heb nog niet meer gehad dan dat de overstap geregeld in gang gezet is en het installatie pakket even van tevoren word afgeleverd, geen enkel iets met abonnee nummer of inlog gegevens.

Ook aan de telefoon was ik moeilijk te vinden, zal toch in de administratie niet wat mis zijn gegaan.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @PJD_ ,

4444 is niet analoog:)Maar inderdaad, de monteur zal het wel oplossen.

Misschien een oud AOP, maar volgens mij zag ik ergens dat die al vervangen was bij je.

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

AOP is idd spiksplinternieuw, netjes afgemonteerd in de meterkast.

 

Ziggo account aangemaakt, geen enkel respons op de Ziggo GO, hij geeft aan dat ik geen abonnement heb en er 1 mag kiezen, zal dus wel meer mis gaan of het gaat pas werken als mijn lijn werkt, we wachten het af, KPN doet zijn werk hier nog prima tot die tijd, kan ik straks de F1 tenminste zien.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik vermoed dat ziggo go pas werkt als het modem actief en aangesloten is, maar weet dat niet zeker.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Welkom bij Ziggo 😄 

@PJD_ het klopt! Ziggo GO werkt pas als de andere diensten geactiveerd zijn. 

Gelukkig komt er morgen een monteur, ik heb er ook alle vertrouwen in dat hij het gaat fiksen! 

Trek je aan de bel bij verdere vragen? We zitten klaar om je te helpen!
 

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

@Madelon Tuurlijk trek ik aan de bel mocht het mis gaan, maar heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Kijk nu nog effe rustig via KPN, ook geen straf, en dan verdienen ze nog een paar euro extra aan mij.😁

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Apart ik dacht dat ik Ziggo Go al kon gebruiken zodra ik een Mijn Ziggo had aangemaakt, mogelijk kon het dan toch pas na het aansluiten van de Humax. De modem zal er buiten staan.

 

Ik kon bij jouw vorige provider al online kijken nog voor de Ziggo diensten waren beëindigd.

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

@RoWi., Bij KPN kon dat wel, Ziggo niet, maar dat maakt voor mij niet uit, zonder TV verbinding kan ik van alles zien, zonder internet word het een gehannes om het via mobiel te regelen, dus dat internet is prio ten opzichte van de TV.

Verwijderd account
Niet van toepassing

En, heeft de monteur het kunnen oplossen @PJD_ ?😊

PJD_
Topicstarter
Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Die monteur heeft het zeker kunnen oplossen, 10 minuutjes buiten en de boel was up and running, heeft een testje gedaan of de lijn goed was, alles oke en daarna nog even de Ziggo doos in Bridge gezet, hij was met een half uurtje klaar.

Daarna was ik een hele tijd bezig om de huis instalatie voor elkaar te krijgen, kreeg maar geen verbinding, en soms is de oplossing te simpel om op te komen, de Ziggo doos effe herstarten, dus alles werkt nu als vanouds, ik ben blij en vooralsnog een zeer tevreden klant.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ah, top om te horen!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic