1
Vraag
2
Reacties
drwitter

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afkoop resterende termijnen

Beste,

Naar aanleiding van de prijs verhoging ben ik bij ziggo vertrokken en overgestapt van provider.

 

De opzegging is gedaan voor 1 juli. Op 1 juli heb ik de bevestigingsmail gehad waarin ook duidelijk staat onder de services een ‘eerste mogelijkheid overstap’ op 8 juli en ‘afkoop resterende termijnen’ allemaal op Nee.

 

Nu zouden er dus geen afkoop kosten gerekend moeten worden. Per 27 juli ben ik officieel overgestapt waar ik voor de maand augustus gewoon betaald heb. 

Er werd gemeld dat dit bij de eindafrekening zou worden recht getrokken. Nu heb ik gister de eindafrekening gehad en is de 79€ die teveel is betaald recht getrokken de afkoopsom welke 182€ is. Hierdoor moet ik op de 25e nog eens 113,96€ betalen, terwijl er niet eens spraken zou moeten zijn van een afkoopsom.

 

Nu heb ik gister weer telefonisch contact gehad hierover en zou er een creditnota gemaakt worden om dit recht te trekken.

 

Allereerst zou ik daar direct een mail van ontvangen, echter is dit nog niet gebeurd. Tevens werd er verteld dat het bedrag van 113€ op de 25e alsnog wordt afgeschreven waar ik het volledige bedrag (bijna €200) pas over minimaal 8 weken kan verwachten.

 

Dit lijkt mij persoonlijk vrij lang voor een credit. 

Aangezien 200 euro toch een behoorlijk bedrag is vroeg ik mij af of dit sneller zou kunnen als 8 weken later of dat er een andere mogelijkheid is (denk aan stoneren van de incasso en creditnota laten opmaken voor de maand augustus oid).

 

Ik snap dat jullie niet blij zijn met mensen die vertrekken, maar deze manier lijkt mij niet geheel in orde.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2758Posts
  • 393Oplossingen
  • 965Likes

Goedemorgen @drwitter,  ik ben gelijk in het systeem gedoken, het gaat tenslotte om heel veel geld. Op dit moment staat er niks meer open. Je hoeft dus geen betaling meer te voldoen. Er is een credit nota aangemaakt en deze is momenteel al verwerkt. Ik hoop dat dit een zorg minder is.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2758Posts
  • 393Oplossingen
  • 965Likes

Goedemorgen @drwitter,  ik ben gelijk in het systeem gedoken, het gaat tenslotte om heel veel geld. Op dit moment staat er niks meer open. Je hoeft dus geen betaling meer te voldoen. Er is een credit nota aangemaakt en deze is momenteel al verwerkt. Ik hoop dat dit een zorg minder is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2022

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...

Geplaatst in Ziggo Updates