Marija.A.

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afkoop resterende abonnementstermijnen

Goedemiddag,

Gisteren heb ik tot mijn grote schrik een factuur van bijna €600,00 ontvangen voor afkoop resterende abonnementstermijnen.

Vorige jaar in oktober was een snellere internet aangeboden op mijn postcode en ik heb het online aangevraagd, snel geregeld. Maar paar dagen daarna was mijn vaste telefoon helemaal dood en internet was super traag en vaak ook uit. Taalloze keren met klantenservice gebeld en gechat, maar ze wisten niet waar het probleem ligt. Dat allemaal supervervelend omdat wij thuis moeten werken en online school volgen. Na twee maanden was ik helemaal klaar mee, telefoon was nog steeds uit, ik kon niet bellen en niet gebeld worden, en internet steeds onder 100mbit terwijl 500 moest zijn. 

Online kon ik makkelijk opzeggen, met pijn in mijn hart na 14 jaar klant van Ziggo te zijn. Er zou iemand mij bellen, maar ik heb alleen maar een sms binnen gehad dat opzegging verwerkt is.

Gisteren dikke factuur ontvangen. Ik heb gelijk met klantenservice gebeld om te vragen hoe dit mogelijk is, krijg ik te horen dat er vorige jaar oktober een nieuwe contract is opgesteld voor een duur van een jaar! Dit kan toch niet waar zijn! Ik was helemaal niet op de hoogte van een nieuwe contract. Dat was ook niet de bedoeling. Na een abonnement van 14 jaar lang krijg ik ineens een jaar contract?? Terwijl mij aangeboden was om snelheid van internet up te graden, niet een nieuwe contract in te gaan.

Verder heb ik die nieuwe contract nooit gezien, op www.mijnziggo.nl kan ik het ook nergens vinden. Behalve twee sms-en was met mij verder niet gecommuniceerd. 

En nu zou ik moeten betalen voor een abonnement van internet en telefoon die niet eens deed. 

Ik lag wakker in mijn bed vannacht. Het zijn moeilijke tijden, ik werk veel minder uren en dit rekening van €591,00 kan ik absolut niet betalen.

In de bijlage stuur ik twee berichten die ik binnen heb gehad ivm opzegging van diensten.

Ik hoor het graag van u.

 

 

 

 

5 Reacties 5
Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

Hallo,

Dit is een klant helpt klant forum, waar Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben ‘Ziggo’ achter hun naam staan ) meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.
Staat uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel? Want daarmee kunnen ze direct uw gegevens achterhalen.

Als u uw abonnement tijdens de looptijd ( vaak van 1 jaar ) annuleert, dan berekend Ziggo altijd een boete. Een Ziggo mod zou misschien e.e.a. nog in de minne kunnen schikken, maar als uw abbo annulering al volledig is afgerond/verwerkt, dan wordt het moeilijker.

Zet uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel en wacht u totdat een Ziggo mod langs komt.

Suc6

 

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Een boete is wat sterk uitgedrukt, afkopen van het resterende bedrag als je binnen een contract termijn zit is bij alle providers gebruikelijk.

 

De informatie verstrekking is soms tegenstrijdig, heb je naast de snelheids verhoging ook TV Max meebesteld dan zit je altijd aan een nieuw contract van 12 maanden vast. Daar zal een Ziggo moderator weinig aan kunnen veranderen. 

Het enige wat hopenlijk is terug te vinden is een bevestigings email van de bestelling in oktober. 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedenavond @Marija.A. , allereerst welkom op de Community! 🙂 

Ik begrijp heel goed dat het flink schrikken is als je plotseling z'n rekening binnen krijgt. Het klopt inderdaad dat er een jaarcontract is afgesloten toen de gratis internet upgrade voor 6 maanden is besteld. Dit wordt ook aangegeven in de bevestiging welke is gemaild op 24-10-2020 20:21 uur naar het e-mailadres marija.*********@********* (het e-mailadres dat bekend is bij ons in het systeem) 

Op 17 december 2020 rond 10:06 uur hebben we een mail gestuurd  naar marija.*********@********* (het e-mailadres dat bekend is bij ons in het systeem) omtrent de opzegging welke je online hebt doorgegeven. In deze mail wordt ook aangegeven dat er afkoop resterende abonnementstermijnen zal plaatsvinden. Dat er kosten in rekening gebracht gingen worden en dat het een jaarcontract betrof is wel aangegeven in de bevestigingen die je via de mail van ons hebt ontvangen. 
 

mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes

Even los van het feit dat het antwoord van Ziggo juridisch gezien klopt. Maar het is jammer dat je in MijnZiggo omgeving niet kunt zien tot wanneer de eindatum contract vast ligt. Je ziet wel maandelijks aanpasbaar, maar geen resterende contracttermijn.

Als je een bevestigingsmail ontvangt n.a.v. een contractswijziging, dan belandt deze in je inbox en bij een opzegging (vaak vele maanden later) zoeken veel mensen die er niet bij of realiseren zich niet dat er een nieuw of gewijzigd contract is aangegaan.

De TS geeft duidelijk aan dat de vaste telefonie en internet niet naar behoren functioneerde na de wijziging. Hierop zou de TS talloze malen contact hebben gezocht zowel via telefoon als chat.

Is er voor een veertienjaar voormalige klant dan ook geen greintje coulance?  Ik heb geen glazenbol, maar ik weet zeker dat deze klant nooit meer terugkomt. Beetje investeren in je klant als bedrijf is ook weer terugverdienen op termijn.

Dit moest me toch even van het hart.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Ik heb exact dat ook regelmatig als verbeter punt genoemd de afgelopen 12 maanden, het is ronduit belachelijk dat één bedrijf, want dat is VodafoneZiggo per tak hier zo verschillend mee om gaat.

Uitgelicht topic