Prijswijziging per 1 juli 2022
Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Beste,
Zojuist Ziggo opgezegd wegens de jaarlijkse prijsverhoging.
Dit is allemaal netjes gelukt. Alleen in de bevestigingsmail staat bij Digitale Kabel TV afkoop resterende abonnementstermijnen. Dit zou toch kosteloos zijn? Aldus de mail die ik eerder heb ontvangen van Ziggo.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @Clavis!
Wat jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten 😞 Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie inderdaad dat er een afkoopsom in rekening wordt gebracht. Ik heb daarom de opzegging uit het systeem gehaald en op de juiste manier er weer in gezet, het kan dus zijn dat je hier wat emails van hebt ontvangen. Sorry voor het ongemak en goed dat je zelf zo scherp bent. Als we verder nog wat voor je kunnen betekenen via deze weg dan horen we het graag!
Dag @Clavis
Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Zij kunnen je gegevens inzien en duidelijkheid geven.
Hey @Clavis!
Wat jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten 😞 Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie inderdaad dat er een afkoopsom in rekening wordt gebracht. Ik heb daarom de opzegging uit het systeem gehaald en op de juiste manier er weer in gezet, het kan dus zijn dat je hier wat emails van hebt ontvangen. Sorry voor het ongemak en goed dat je zelf zo scherp bent. Als we verder nog wat voor je kunnen betekenen via deze weg dan horen we het graag!
Hallo Mariska,
Super bedankt voor het snelle handelen! Voor nu lijkt het opgelost. Ik heb inderdaad de mailtjes ontvangen.
Nogmaals bedankt!
Wellicht tot in de toekomst :).
No problem! 😄 En wie weet tot ziens, je weet ons te vinden! 🙂
@Mariska ,
Ook ik heb een afkoopsom staan voor Digitale Kabel TV. Ik snap hier niks van.
Kun jij dit ongedaan maken voor me?
Overzicht van de diensten die stoppen
Dienst | Eerst mogelijke overstapdatum | Afkoop resterende abonnementstermijnen |
Digitale Kabel TV | 28-01-2023 | Ja |
Ziggo Digitale Televisie | 28-01-2023 | Nee |
Ziggo Internet | 28-01-2023 | Nee |
"...Ook ik heb een afkoopsom staan voor Digitale Kabel TV. Ik snap hier niks van..."
Hallo,
Uw abonnement loopt af op 28 Jan. 2023. Dus als u nu opzegt, heeft u voor dec. al betaald en moet u waarschijnlijk voor/over Jan. ( iets minder dan ) 50% boete betalen.
@Pasi Vreemd, want er staat geen boete bij Digitale Televisie en Internet en dat zijn de pakketten waar ik een abonnement op heb. Digitale Kabel TV zegt mij helemaal niets.
Maar ik heb inderdaad al opgezegd, maar de startdatum bij mijn nieuwe provider sluit precies aan, dus hoezo een boete?
Per wanneer hebt u opgezegd? Is dat voor 28 jan, dan is een boete mogelijk. Is dat na die datum, dan niet meer.
@Pasi schreef:Per wanneer hebt u opgezegd? Is dat voor 28 jan, dan is een boete mogelijk. Is dat na die datum, dan niet meer.
Afkoopsom klinkt toch iets vriendelijker dan een boete, men krijgt geen boete want men doet niks verkeerd. Een boete of vervangingskosten krijgt men bij het niet retourneren van bruikleen apparaten.
@Leen01 Digitale KabelTV heeft elke Ziggo klant dat zijn de ongecodeerde TV kanalen, kortom dit lijkt een administratieve fout.
Ps u had dit in uw lopende topic mogen vragen.
Hey @Leen01 🙂
Ik kijk met liefde even met je mee. Voor alle zekerheid dat ik bij de juiste klant kijk, is jouw huisnummer 38 of komt er nog een toevoeging achter?
Hoi @Mariska,
Zonder toevoeging.
Gevonden, @Leen01.
Ja, dit is een gekke. Je kabelTV abonnement is 27-01-2022 ingegaan. De rest van je abonnement op de 28e. Je stapt nu over per 28-01-2023, dus gewoon netjes buiten je contract. Geen idee hoe dit fout op de bevestiging is komen te staan, maar je kunt er gerust vanuit gaan dat er geen afkoopsom gerekend gaat worden :-). Een mooie dag nog en wellicht tot ooit!
Hallo @Lycke,
Ik heb hetzelfde probleem (in de bevestigingsmail van Ziggo staat bij Digitale Kabel TV "Afkoop resterende abonnementstermijnen" = 'Ja', terwijl dit kosteloos zou moeten zijn, bij de andere diensten staat wel netje 'Nee'):
Ik stap overigens per 06-04-2023 over, dus dat zou zonder overstapboete moeten kunnen.
Zou je hier a.u.b. naar willen kijken?
Hi @FabianWvE, ik ben geen Lycke maar ik sluit mij wel bij haar eerder (maar dan met andere datums) gegeven antwoord aan. De situatie is identiek als hierboven. Je contract is bindend tot: 06-04-2023 en ik verwacht niet dat er daadwerkelijk een afkoopsom in rekening wordt gebracht.
Oké, bedankt Erik!
@Erik P schreef:Hi @FabianWvE, ik ben geen Lycke maar ik sluit mij wel bij haar eerder (maar dan met andere datums) gegeven antwoord aan. De situatie is identiek als hierboven. Je contract is bindend tot: 06-04-2023 en ik verwacht niet dat er daadwerkelijk een afkoopsom in rekening wordt gebracht.
Samenvattend : als uw jaarcontract op 06-04-2023 afloopt en u zegt ( om welke reden dan ook ) voor die datum op, dan betaald u een afkoopsom. Zegt u per/na 06-04-2023 op, dan betaald u natuurlijk geen afkoopsom.
Zo 'lees' ik de onderstaande tabel ook.
Ik heb eht zelfde probleem ook zie ik:
Overzicht van de diensten die stoppen
en heb per 6-4-2023 als datum opgegeven
@Hcmaiky ja, dat is verwarrend.
Concreet kan ik nog geen bedrag zien. In theorie zou het zelfs om een paar eurocent(en) kunnen gaan. Als je een eindfactuur krijgt, met daarop een bedrag, trek dan even aan de bel. Wij gaan dat één en ander voor je rechtzetten.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...