Clavis

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Afkoop resterende abonnementstermijn

Beste,


Zojuist Ziggo opgezegd wegens de jaarlijkse prijsverhoging. 

Dit is allemaal netjes gelukt. Alleen in de bevestigingsmail staat bij Digitale Kabel TV afkoop resterende abonnementstermijnen. Dit zou toch kosteloos zijn? Aldus de mail die ik eerder heb ontvangen van Ziggo.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @Clavis

Wat jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten 😞 Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie inderdaad dat er een afkoopsom in rekening wordt gebracht. Ik heb daarom de opzegging uit het systeem gehaald en op de juiste manier er weer in gezet, het kan dus zijn dat je hier wat emails van hebt ontvangen. Sorry voor het ongemak en goed dat je zelf zo scherp bent. Als we verder nog wat voor je kunnen betekenen via deze weg dan horen we het graag! 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Clavis 

 Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Zij kunnen je gegevens inzien en duidelijkheid geven. 

 

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @Clavis

Wat jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten 😞 Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie inderdaad dat er een afkoopsom in rekening wordt gebracht. Ik heb daarom de opzegging uit het systeem gehaald en op de juiste manier er weer in gezet, het kan dus zijn dat je hier wat emails van hebt ontvangen. Sorry voor het ongemak en goed dat je zelf zo scherp bent. Als we verder nog wat voor je kunnen betekenen via deze weg dan horen we het graag! 

Clavis
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Mariska,

 

Super bedankt voor het snelle handelen! Voor nu lijkt het opgelost. Ik heb inderdaad de mailtjes ontvangen.

Nogmaals bedankt!

 

Wellicht tot in de toekomst :).  

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

No problem! 😄 En wie weet tot ziens, je weet ons te vinden! 🙂

Leen01

Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mariska ,

 

Ook ik heb een afkoopsom staan voor Digitale Kabel TV. Ik snap hier niks van.
Kun jij dit ongedaan maken voor me?

 

Overzicht van de diensten die stoppen

Dienst

Eerst mogelijke overstapdatum

Afkoop resterende abonnementstermijnen

Digitale Kabel TV

28-01-2023

Ja

Ziggo Digitale Televisie

28-01-2023

Nee

Ziggo Internet

28-01-2023

Nee

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

"...Ook ik heb een afkoopsom staan voor Digitale Kabel TV. Ik snap hier niks van..."

 

Hallo,

 

Uw abonnement loopt af op 28 Jan. 2023. Dus als u nu opzegt, heeft u voor dec. al betaald en moet u waarschijnlijk voor/over Jan. ( iets minder dan ) 50% boete betalen.

 

Leen01

Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Pasi  Vreemd, want er staat geen boete bij Digitale Televisie en Internet en dat zijn de pakketten waar ik een abonnement op heb. Digitale Kabel TV zegt mij helemaal niets.

 

Maar ik heb inderdaad al opgezegd, maar de startdatum bij mijn nieuwe provider sluit precies aan, dus hoezo een boete?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Per wanneer hebt u opgezegd? Is dat voor 28 jan, dan is een boete mogelijk. Is dat na die datum, dan niet meer.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pasi  schreef:

Per wanneer hebt u opgezegd? Is dat voor 28 jan, dan is een boete mogelijk. Is dat na die datum, dan niet meer.

 


Afkoopsom klinkt toch iets vriendelijker dan een boete, men krijgt geen boete want men doet niks verkeerd. Een boete of vervangingskosten krijgt men bij het niet retourneren van bruikleen apparaten.

 

@Leen01 Digitale KabelTV heeft elke Ziggo klant dat zijn de ongecodeerde TV kanalen, kortom dit lijkt een administratieve fout.

Ps u had dit in uw lopende topic mogen vragen.

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @Leen01 🙂 

Ik kijk met liefde even met je mee. Voor alle zekerheid dat ik bij de juiste klant kijk, is jouw huisnummer 38 of komt er nog een toevoeging achter? 

Leen01

Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Mariska,

Zonder toevoeging.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Gevonden, @Leen01
Ja, dit is een gekke. Je kabelTV abonnement is 27-01-2022 ingegaan. De rest van je abonnement op de 28e. Je stapt nu over per 28-01-2023, dus gewoon netjes buiten je contract. Geen idee hoe dit fout op de bevestiging is komen te staan, maar je kunt er gerust vanuit gaan dat er geen afkoopsom gerekend gaat worden :-). Een mooie dag nog en wellicht tot ooit! 

FabianWvE

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Lycke,

 

Ik heb hetzelfde probleem (in de bevestigingsmail van Ziggo staat bij Digitale Kabel TV "Afkoop resterende abonnementstermijnen" = 'Ja', terwijl dit kosteloos zou moeten zijn, bij de andere diensten staat wel netje 'Nee'):

 

1.png

 

Ik stap overigens per 06-04-2023 over, dus dat zou zonder overstapboete moeten kunnen.

 

Zou je hier a.u.b. naar willen kijken?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @FabianWvE, ik ben geen Lycke maar ik sluit mij wel bij haar eerder (maar dan met andere datums) gegeven antwoord aan.  De situatie is identiek als hierboven. Je contract is bindend tot: 06-04-2023 en ik verwacht niet dat er daadwerkelijk een afkoopsom in rekening wordt gebracht.

FabianWvE

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oké, bedankt Erik!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Erik P  schreef:

Hi @FabianWvE, ik ben geen Lycke maar ik sluit mij wel bij haar eerder (maar dan met andere datums) gegeven antwoord aan.  De situatie is identiek als hierboven. Je contract is bindend tot: 06-04-2023 en ik verwacht niet dat er daadwerkelijk een afkoopsom in rekening wordt gebracht.


Samenvattend : als uw jaarcontract op 06-04-2023 afloopt en u zegt ( om welke reden dan ook ) voor die datum op, dan betaald u een afkoopsom. Zegt u per/na 06-04-2023 op, dan betaald u natuurlijk geen afkoopsom.

Zo 'lees' ik de onderstaande tabel ook.

Afkoop resterende abonnementstermijn.png

Hcmaiky

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb eht zelfde probleem ook zie ik:

Overzicht van de diensten die stoppen

Hcmaiky_0-1673960755147.png

 

en heb per 6-4-2023 als datum opgegeven

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Hcmaiky ja, dat is verwarrend.

Concreet kan ik nog geen bedrag zien. In theorie zou het zelfs om een paar eurocent(en) kunnen gaan. Als je een eindfactuur krijgt, met daarop een bedrag, trek dan even aan de bel. Wij gaan dat één en ander voor je rechtzetten.

Uitgelicht topic