Dat mag, maar zo zit het wettelijk niet in elkaar, op het moment dat je belt en aangeeft dat je het contract beëindigd (in dit geval door een aankomende prijsverhoging), had Ziggo ook meteen de stekker eruit kunnen/moeten trekken. Je hebt namelijk in dit geval (opzeggen door prijsverhoging) geen opzeg termijn (en dat telt voor beide partijen, dus Ziggo is ook niet verplicht om het door te laten lopen tot 1 juli zoals jij aangeeft). En als een klant tot 30 juni gebruik wil blijven maken van de diensten, dan moet hij gewoon tot 30 juni wachten met bellen, om zijn contract stop te zetten.
Maar dat doet nu toch niet terzake de klant is een iedergeval ruim optijd geweest om zijn contract te beëindigen (3 juni) en daar heeft hij ook bewijs van, door de mail die Ziggo heeft gestuurd. En dat Ziggo in deze mail een afkoopsom aankondigd, omdat ze zelf onterecht een extra maand opzegtermijn rekenen, dat is hun probleem. De klant staat in dit geval gewoon in zijn recht en heeft zeker optijd opgezegd 😉