Vraag
Reacties
Ahulsbe
Level 1

Activeren Disney+ geeft alleen de mogelijkheid om betaalde versie af te sluiten

Ik ben sinds 8 januari een nieuwe klant bij Ziggo. Bij mijn abonnement heb ik 12 maanden Disney+ premium cadeau gekregen.

Ik heb een activatie mail gekregen en deze opgevolgd. Disney staat ook geactiveerd bij mijn account maar elke keer als ik willen inloggen moet ik een aankoop voltooien en moet ik daadwerkelijk ook betalen (dus echt het abonnement afsluiten).

Ik heb gelijk gebeld met de klantenservice van Ziggo en word van het kastje naar de muur gestuurd. Er schijnt een storing te zijn, er zou een ticket aangemaakt worden, u hoort met 3 dagen meer.

We zijn anderhalve week verder en er is nog niks veranderd en ik heb ook niks meer gehoord. Ik heb al gevraagd of ze niet een nieuwe activatiemail konden sturen en mijn huidige eruit halen maar dit schijnt moeilijk te zijn. 

Iemand van Ziggo die mij via deze weg kan helpen? 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
23 Reacties 23
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Welkom bij Ziggo en welkom op de Community @Ahulsbe! Wat een valse start dat je niet gebruik kunt maken van je 12 maanden gratis Disney+. Ik kan me voorstellen dat je hier flink moedeloos van wordt. 

Zojuist ben ik er voor je ingedoken en het valt me op dat Disney+ eerder actief stond dan de daadwerkelijke promotie. Dat zou in potentie de oorzaak kunnen zijn. Voordat ik overga tot administratieve wijzigingen, ben ik nog wel benieuwd hoe je Disney+ activeert. Probeer je dit via een smartphone of tablet?

We zien namelijk dat het op een smartphone of tablet vaker fout gaat waarbij je uitsluitend een betaalde variant kunt kiezen. Wanneer je het via een browser op een laptop of pc uitvoert, lukt het doorgaans probleemloos en kun je de gratis 12 maanden activeren. Ik hoor graag van je of het hierdoor is gelukt!

0 Kudos
Ahulsbe
Level 1
Topicstarter

Hallo Vincent, 

Bedankt dat je ermee aan de slag gaat!

Ik heb zelf nog nooit een abonnement afgesloten met mijn e-mailadres bij Disney, enkel geactiveerd via de link die Ziggo heeft gestuurd.

Ik heb het eerst via mijn laptop geprobeerd, toen dat niet werkte via mijn telefoon, wat ook niet werkt.. 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor je reactie. In dit geval verwijder ik eerst Disney+ van je klantnummer. Als deze verwijdering is afgerond, voeg ik Disney+ Premium opnieuw op. Zodra je een poging tot activeren mag ondernemen, krijg je van mij een seintje.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Zojuist heb ik Disney+ Premium weer toegevoegd. Wil je vanavond op je laptop in een browser opnieuw proberen of je Disney+ kunt activeren? De abonnementskosten die in de bevestiging worden benoemd, mag je verder negeren. De kortingsregel 12 maanden gratis dekt gewoon de abonnementskosten. 

0 Kudos
Ahulsbe
Level 1
Topicstarter

Het lukt nog steeds niet. Ik krijg de volgende melding:

We noticed your subscription is already signed up with Disney+ using another email.

Enter another email address to finish setting up your subscription. 

Volgen mij heeft dit te maken met het scherm dat aangeeft dat ik mijn subscription moet voltooien.

Ik denk dat Disney mijn gegevens heeft opgeslagen en daar de aanmelding aan heeft gekoppeld en zolang ik niet voltooi/betaal het emailadres daaraan gekoppeld blijft. Ik kan dit zelf niet verwijderen..

0 Kudos
Ahulsbe
Level 1
Topicstarter

Ik heb even gebeld met Disney en ze hebben nu een leeg account gekoppeld aan mijn e-mailadres. 

Ik heb het destijd ook geprobeerd met een ander e-mailadres en hier hebben ze ook een leeg account aangekoppeld.

Deze moeten dus eerst verwijderd worden maar dat gaat 30 dagen duren.

Ik kan dus pas na een maand een poging doen om Disney te activeren en kijken of het werkt.

Heel irritant dit.

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Erg jammer dat het nu nog niet lukt om gebruik te maken van de 12 maanden gratis Disney+ en dat het verwijderen de nodige tijd neemt. Deze situatie hebben we bij andere klanten op incidentele basis wel eens gezien en na het verwijderen bij Disney+ lukte het activeren wel. Dus ik heb goede hoop dat dit ook voor jou het geval is. Op dit moment is er geen (tussen)oplossing die we je kunnen bieden. Ik houd je topic hier even open zodat we samen het verwijderen van het account bij Disney+ kunnen afwachten. 

0 Kudos
Tom!
Level 2

Hoi Vincent,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, alleen net op een wat andere manier.

Bij mij gaat het fout vanwege een foutje in het activeren van mijn gratis disney+, de start datum was exact gelijk aan de einddatum.

Ik ben bij ziggo vanaf 11 november, en moet elke maand bellen om 13,99 terug te laten storten. 

Op advies van de klatenservice plaats ik hier een bericht, na 7 medewerkers gesproken te hebben, zijn we samen tor de conclusie gekomen dat zij mijn probleem helaas niet kunnen oplossen, althans, alleen door de betaalde versie aan te zetten en maandelijks het bedrag van 13,99 terug te crediteren na ik weer een belletje heb gepleegd en de situatie weer opnieuw heb uitgelegd.

Als de gratis versie aangezet word kan ik niet in disney+ , alleen door de betaalde versie, waarbij ik elke maand moet bellen voor de 13,99 , wat inmiddels al is opgelopen tot meer dan 4 uur verloren tijd om hetzelfde probleem, zonder oplossing.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hee @Tom! 
Ik ben direct even met je mee gaan kijken. De korting 12 maanden gratis Disney+ staat actief sinds 11-11-24. Het bijzondere is alleen dat, ondanks dat de korting actief staat, deze niet wordt verminderd op de facturen. Disney+ wordt op jouw facturen berekend. Er zijn inmiddels al enkele credits aangemaakt, namelijk 2 x € 13,99 en 1 x € 35,44. 

Gisteren heb je opnieuw contact gehad met één van mijn collega's. Disney+ is weer stopgezet en opnieuw toegevoegd. Op dit moment staat Disney+ als 'not activated'. Wil je eens kijken of het lukt om Disney+ te activeren in Mijn Ziggo? 

Ik hoor graag of het is gelukt. Dan weten we zeker dat je in ieder geval weer toegang hebt tot het abonnement en dat correct actief staat. Dan kunnen we namelijk overgaan tot je volgende punt. 

Je geeft aan dat je iedere maand contact moet zoeken om een vergoeding te krijgen voor Disney+ gedurende de kortingsperiode. Dit is afgesproken met de klantenservice. Ik begrijp heel goed dat je hier niet op zit te wachten. Je hebt recht op 12 maanden gratis en dit wordt helaas, ondanks dat alles administratief qua korting correct staat, niet goed verrekend. Mijn voorstel is dan ook om het bedrag aan korting waar je recht op hebt (minus de al aangemaakte vergoedingen) in één keer handmatig te vergoeden. 

0 Kudos
Tom!
Level 2

Bedankt voor je reactie,

Nu lukt het voor het eerst wel om iets op de juiste manier te activeren! Heb het ook geactiveerd!

Je voorstel is de oplossing waar ik naar zocht, dankjewel!

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Top dat het activeren is gelukt @Tom!. Je geeft aan ''nu lukt het voor het eerst wel om iets op de juiste manier te activeren'. Mijn nieuwsgierigheid werd hierdoor geprikkeld, haha. Mag ik vragen hoe je het eerder altijd activeerde? Want als dit op een andere wijze werd gedaan, dan kan het ook een oorzaak zijn waarom het niet correct werd verrekend. Ik hoor graag weer van je!

0 Kudos
Tom!
Level 2

Voorheen emt een link uit een email van ziggo, em na activatie na dag 1 ging die weer uit ( start en eind datum dat aan het abbonnement gekoppeld was was exact hetzelfde )

Vervolgens werd mij door de klatenservice meerdere malen gevraagd daar de gratis versie te activeren, maar die kwam er gewoon niet bij te staan met optie te activeren. Alleen een lege regel met 12 maanden gratis disney+.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hmm, dat kan natuurlijk ook een oorzaak zijn geweest waarom het niet goed is gegaan met het verrekenen van de korting op je factuur. Wellicht dat het nu wel op de juiste manier wordt verrekend. Vind je het het om die reden goed als ik de komende factuur in de gaten houd en controleer @Tom! ? Mocht de verrekening dan (nog) niet goed gaan, dan zet ik gelijk de vergoeding erin voor de resterende periode zoals eerder besproken. Ik houd je gegevens hier uiteraard dan in de gaten en je krijgt een berichtje van mij. Je mag ook altijd een seintje geven als je ziet dat de factuur klaarstaat. Twee zien tenslotte meer dan één 🙂 

0 Kudos
Tom!
Level 2

Tuurlijk, graag zelfs, hoe minder ik hoef te bellen en te wachten hoe beter!

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@Ahulsbe Aanvullend heb ik het doorgezet naar onze onderzoeksafdeling. Zij duiken er verder óók nog in en nemen binnen afzienbare tijd contact met je op. 

Ahulsbe
Level 1
Topicstarter

Dank je wel!

0 Kudos
Tom!
Level 2

Loop helaas nog niet goed ;

Factuur 320053017437

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Wat een domper @Tom!. Ik zie dat de administratieve kortingsregel '12 maanden gratis' niet aanwezig is, waardoor het inderdaad gefactureerd wordt. Erg knullig.

Zoals @Cecilia voorstelde, ga ik de maanden waar je recht op hebt in 1 keer crediteren. De hoogte van dit bedrag wordt verrekend met je toekomstige facturen. 

0 Kudos
Ahulsbe
Level 1
Topicstarter

Nou Disney heeft schijnbaar niks gedaan. Heb zojuist gebeld en er was geen dossier aangemaakt of verzoek ingediend om mijn e-mailadressen te verwijderen. Degene die ik nu heb gesproken raadde het aan met een ander e-mailadres te proberen, nu had ik het al geprobeerd met 2 verschillende e-mailadressen en wilde ik eigenlijk die van mijn werk niet gebruiken.

Toch maar gedaan want dit is echt zonde. Maar nu werkt het weer niet mee, de pagina (via de activatielink van Ziggo) blijft maar laden na het invoeren van een e-mailadres en wachtwoord, en er gebeurt niks. Als ik de pagina vernieuw krijg ik de volgende melding: We noticed your subscription is already signed up with Disney+ using another email. Enter another email address to finish setting up your subcription. If you need any assistance visit our Help Centre.

Ik heb dus nu inmiddels 3 verschillende e-mailadressen gebruikt en niks werkt en bij mijn overzicht staat ook nog steeds dat ik mijn account moet activeren. Lijkt me dus dat het misgaat bij Ziggo en niet Disney.

Mijn geduld is nu echt op en ik wil graag dat jullie dit gaan regelen of met een compensatie gaan komen.

0 Kudos