1
Vraag
2
Reacties
MiWe77

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Account aanmaken Mijn Ziggo

Als het goed is ben ik  vandaag overgestapt naar Ziggo, echter kan ik geen mijn ziggo account aanmaken omdat mijn klantnummer i.c.m. postcode en huisnummer niet is herkend. Ook de modem kan zich niet aanmelden. Via de helpdesk krijg ik te horen dat mijn account handmatig moet worden geactiveerd, maar helaas kan ik nog steeds niets...graag uw hulp!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MiWe77
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Zo, weer even een update. gistermiddag is er nog een monteur langs geweest en gelukkig heeft deze alles aangesloten. Wat blijkt nu het geval: er staan 2 verdeelkasten in onze straat, volgens Ziggo zitten wij in kast 1 (is alleen glasvezel), maar wij zitten in kast 2.  De eerste 2 monteurs hebben dus niet goed in de kast gekeken naar huisnummers, pas bij de 3de monteur viel het op.

Bekijk in context

14 Reacties 14
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

een moderator kan jou daarbij helpen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

MiWe77
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Staat er in. Ben benieuwd. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @MiWe77 en welkom hier op de Community! Jammer dat je niet direct los kunt met je abonnement. Ik zie dat er een vandaag een monteur bij je langskomt. Laat je ons de uitkomst weten?

 

MiWe77
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Rikst Ziggo dankjewel.  Vandaag zou er inderdaad een monteur langs komen, ik zit sinds 12 uur naast de voordeur en krijg om 13 uur een SMS monteur is onderweg. om 15 uur helaas nog geen monteur, dus maar even bellen….De monteur is geweest maar niemand was thuis Ik ga maar even niet zeggen hoe ik hierop wil reageren……...Nogmaals gebeld er komt nu weer een monteur...5 minuten later een rekening voor voorrijkosten omdat er niemand thuis is. SVP Ziggo ik wil graag gewoon een werkende internet aansluiting. Ik zit letterlijk naast de voordeur, dus ben gewoon thuis, ik betaal GEEN voorrijkosten en zit al 4 dagen zonder internet omdat de monteur ook al niet op 7 januari langs is geweest om de switch in de straat om te zetten….AJB Graag zoals jullie beloven een werkende aansluiting!!!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
MiWe77 wrote:

@Rikst Ziggodankjewel.  Vandaag zou er inderdaad een monteur langs komen, ik zit sinds 12 uur naast de voordeur en krijg om 13 uur een SMS monteur is onderweg. om 15 uur helaas nog geen monteur, dus maar even bellen….De monteur is geweest maar niemand was thuis Ik ga maar even niet zeggen hoe ik hierop wil reageren……...Nogmaals gebeld er komt nu weer een monteur...5 minuten later een rekening voor voorrijkosten omdat er niemand thuis is. SVP Ziggo ik wil graag gewoon een werkende internet aansluiting. Ik zit letterlijk naast de voordeur, dus ben gewoon thuis, ik betaal GEEN voorrijkosten en zit al 4 dagen zonder internet omdat de monteur ook al niet op 7 januari langs is geweest om de switch in de straat om te zetten….AJB Graag zoals jullie beloven een werkende aansluiting!!!

balen

een moderator @Rikst Ziggo  @Lycke Ziggo  zou daar eens even naar kunnen kijken 

MiWe77
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Zo, weer even een update. gistermiddag is er nog een monteur langs geweest en gelukkig heeft deze alles aangesloten. Wat blijkt nu het geval: er staan 2 verdeelkasten in onze straat, volgens Ziggo zitten wij in kast 1 (is alleen glasvezel), maar wij zitten in kast 2.  De eerste 2 monteurs hebben dus niet goed in de kast gekeken naar huisnummers, pas bij de 3de monteur viel het op.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
MiWe77 wrote:

Zo, weer even een update. gistermiddag is er nog een monteur langs geweest en gelukkig heeft deze alles aangesloten. Wat blijkt nu het geval: er staan 2 verdeelkasten in onze straat, volgens Ziggo zitten wij in kast 1 (is alleen glasvezel), maar wij zitten in kast 2.  De eerste 2 monteurs hebben dus niet goed in de kast gekeken naar huisnummers, pas bij de 3de monteur viel het op.

mooi dat het is opgelost 

is die kast met alleen glasvezel niet van kpn? want ziggo werkt 97% op glasvezel en 3% op coax

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

 

Lees dit , over de werking van het kabelnet.

 http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Shops/Digiproof/MediaGallery/boek/het_kabeltelevisieboek.pdf

Iets verouderd maar geeft het wel goed weer.

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Ronihd wrote:

 

Lees dit , over de werking van het kabelnet.

 http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Shops/Digiproof/MediaGallery/boek/het_kabeltelevisieboek.pdf

Iets verouderd maar geeft het wel goed weer.

 

 

https://www.ziggo.nl/internet/glasvezel

MiWe77
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@ anoniemforum Er staan 2 ZIGGO kasten in mijn straat, de KPN kast staat in een andere straat. Betreft een aansluiting van Ziggo in de binnenstad van Haarlem, waarbij eerder dit jaar Ziggo 30 glasvezel aansluitingen heeft gemaakt voor een appartementencomplex naast ons, wij konden (ondanks dat de kabels langs onze voordeur lopen_ hier geen gebruik van gaan maken.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
MiWe77 wrote:

@ anoniemforum Er staan 2 ZIGGO kasten in mijn straat, de KPN kast staat in een andere straat. Betreft een aansluiting van Ziggo in de binnenstad van Haarlem, waarbij eerder dit jaar Ziggo 30 glasvezel aansluitingen heeft gemaakt voor een appartementencomplex naast ons, wij konden (ondanks dat de kabels langs onze voordeur lopen_ hier geen gebruik van gaan maken.

 

Ik woon ook in Haarlem  maar 30 glasvezelaansluitingen in de binnenstad van Haarlem en dat zijn normale woningen ? 

Zo ver ik weet levert Ziggo geen glasvezel aansluitingen aan individuele woonhuizen/appartementen.

Ben je niet in de war met een andere provider ? die wel glas levert.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Ronihd wrote:
MiWe77 wrote:

@ anoniemforum Er staan 2 ZIGGO kasten in mijn straat, de KPN kast staat in een andere straat. Betreft een aansluiting van Ziggo in de binnenstad van Haarlem, waarbij eerder dit jaar Ziggo 30 glasvezel aansluitingen heeft gemaakt voor een appartementencomplex naast ons, wij konden (ondanks dat de kabels langs onze voordeur lopen_ hier geen gebruik van gaan maken.

 

Ik woon ook in Haarlem  maar 30 glasvezelaansluitingen in de binnenstad van Haarlem en dat zijn normale woningen ? 

Zo ver ik weet levert Ziggo geen glasvezel aansluitingen aan individuele woonhuizen/appartementen.

Ben je niet in de war met een andere provider ? die wel glas levert.

of op die glasvezel gaat weer een kastje dat de glasvezel omzet naar coax dat schijnt in sommige steden wel te gebeuren 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
MiWe77 wrote:

Zo, weer even een update. gistermiddag is er nog een monteur langs geweest en gelukkig heeft deze alles aangesloten. Wat blijkt nu het geval: er staan 2 verdeelkasten in onze straat, volgens Ziggo zitten wij in kast 1 (is alleen glasvezel), maar wij zitten in kast 2.  De eerste 2 monteurs hebben dus niet goed in de kast gekeken naar huisnummers, pas bij de 3de monteur viel het op.


Deze update bevalt mij meer dan de eerdere @MiWe77 
Zo te lezen had het allemaal aardig wat voeten in de aarde, maar fijn dat het uiteindelijk nu werkt.
Ik zie dat je inmiddels ook een Mijn Ziggo account hebt aangemaakt en er een credit is gemaakt voor de tijd dat de diensten niet hebben gewerkt.

Wel zie ik dat de tweede monteur voorrijkosten heeft gerekend omdat er niemand thuis zou zijn.
Maar omdat je aangeeft dat je wel degelijk thuis was, heb ik die kosten ook gecrediteerd.

 

MiWe77
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Erik P Ziggo Ja inderdaad fijn dat .e.e.a. nu werkt, bedankt voor de controle en oplossing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic