1
Vraag
2
Reacties
Danny34

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Abonnementswijziging

Momenteel heb ik Internet+TV Compleet, hierbij heb ik de Mediabox XL gekregen. Op mijn abonnement zit een korting waardoor ik t/m juni zo'n 28 euro per maand korting krijg. Nu het Formule 1 seizoen gaat beginnen en bekend is geworden dat dit via Ziggo in 4K wordt uitgezonden lijkt me dit ontzettend leuk om te proberen. 

Het probleem is dat hiervoor een Mediabox Next nodig heb. Het tv-abonnement moet hiervoor blijkbaar per se omgezet worden naar TV Max, maar hierbij komt mijn korting te vervallen. Ik had daarom contact opgenomen met de chat klantenservice. Zij gaven aan dat ik via de telefonische klantenservice wel kon regelen dat de korting toch behouden zou blijven, dus ik heb zojuist maar even contact opgenomen hierover. 

 

De eerste medewerker gaf inderdaad aan dat er een andere afdeling is die dit inderdaad wél voor mij kon regelen. Hij zou mij dan ook gelijk doorverbinden met deze afdeling. Toen ik zijn collega eenmaal aan de lijn had, wist zij van niets. Ook zij kon de wijziging niet doorvoeren en de korting behouden en ik had het idee dat ik bij precies dezelfde afdeling terecht ben gekomen. Deze medewerker gaf vervolgens aan dat de afdeling retentie misschien nog wel iets kon regelen, dus werd ik daar mee doorverbonden.

 

Opnieuw heb ik de situatie uitgelegd, maar ook de afdeling retentie kon niets betekenen. Ze kon wel de wijziging doorvoeren zonder korting en vervolgens een case aanmaken om de korting er weer terug op te zetten, maar ze gaf daarbij aan dat deze cases niet altijd gehonoreerd worden en dat het dus zomaar kon zijn dat ik hierdoor helemaal geen korting meer zou krijgen.

 

Ik vind dit echt ontzettend jammer. Ik heb vier contactmomenten gehad en niemand had voor mij een oplossing, in plaats daarvan werd elke keer naar een andere afdeling gewezen. En dat terwijl alleen een andere Mediabox nodig is voor 4K. Het gekke is nog dat familie van mij wél een TV Compleet abonnement heeft met een Mediabox Next, dus het beleid hierin schijnt nogal te wisselen. Zijn er meer mensen die tegen dit probleem aanlopen en is hier echt geen oplossing voor? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Danny34. Welkom hier! 

Oef, wat een domper zo.  Ik ga maar meteen met het slechte nieuws beginnen maar het omzetten van abonnement gaat inderdaad niet met behoud van je korting. Dat is al zuur genoeg, maar het is nog zuurder dat er tot 3 keer toe een betere verwachting geschept is. Sorry :-(. 

 

De korting die je nu hebt is gewoonweg gekoppeld aan je huidige abonnement samenstelling. Zodra we hier iets aan veranderen, dan vervalt de korting omdat deze rechtstreeks gekoppeld is aan je huidige abonnement. De korting zou kunnen blijven staan, maar de "regel" doet dan niets meer omdat het abonnement waar deze bij hoort dan niet meer actief is. 

 

En helaas heb ook ik niet de mogelijkheid hier iets in te veranderen. De Mediabox Next komt, momenteel, enkel bij een TV Max abonnement en het omzetten van het abonnement zal je korting laten vervallen. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Impreza82

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas heb je gelijk, ik heb afgelopen week in deze community  daar ook al wat over geschreven, zie item formule 1 in 4k zelfs totaaltv heeft hier al een item aangewijd.

Blijkbaar snapt Ziggo nog steeds niet hoe je met trouwe bestaande klanten omgaat, gelukkig zijn er nog genoeg bedrijven die dit wel snappen.

Hopen dat Ziggo daar een voorbeeld aan gaat nemen want anders gaat de marktpositie veranderen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Danny34. Welkom hier! 

Oef, wat een domper zo.  Ik ga maar meteen met het slechte nieuws beginnen maar het omzetten van abonnement gaat inderdaad niet met behoud van je korting. Dat is al zuur genoeg, maar het is nog zuurder dat er tot 3 keer toe een betere verwachting geschept is. Sorry :-(. 

 

De korting die je nu hebt is gewoonweg gekoppeld aan je huidige abonnement samenstelling. Zodra we hier iets aan veranderen, dan vervalt de korting omdat deze rechtstreeks gekoppeld is aan je huidige abonnement. De korting zou kunnen blijven staan, maar de "regel" doet dan niets meer omdat het abonnement waar deze bij hoort dan niet meer actief is. 

 

En helaas heb ook ik niet de mogelijkheid hier iets in te veranderen. De Mediabox Next komt, momenteel, enkel bij een TV Max abonnement en het omzetten van het abonnement zal je korting laten vervallen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic