HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hi Ziggo,
Vanwege de aangekondigde snelheidsverhoging in oktober wil ik graag mijn internetabonnement wijzigen van Complete naar Start XXL. Echter, deze wijziging kan ik niet uitvoeren binnen Mijn Ziggo. Terwijl de combinatie van Start XXL met mijn huidige TV-pakket wel beschikbaar is voor nieuwe abonnees. Waarom is dit niet beschikbaar binnen Mijn Ziggo omgeving? Willen jullie deze wijziging 'aan de achterkant' doorvoeren? Of bij wie moet ik daarvoor zijn?
Alvast dank voor jullie reactie!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een dag later gaat niet lukken, vanwege de Next die geleverd moet worden. Maar laten we eerst Internet Start en TV Complete Next bestellen, en zodra dit actief staat en de order is gesloten, bestellen we het internet Start XXL abonnement. Je kunt dan het beste dikke twee weken nadat de Next binnen is en geïnstalleerd is bestellen.
Ik heb voor nu Internet Start en TV Complete Next besteld, dit wordt op 02-10 geleverd, wellicht 1 dag eerder. Zodra de Next geïnstalleerd is loopt de activatie door. Als de order gesloten is dan kunnen we het internet abonnement nog aanpassen. Dit is even een omweg, maar zo voorkomen we vastlopende orders en loopt alles "vlekkeloos" door. @Faab__
Je ontvangt een bevestiging van de bestelling via de mail. In de mail wordt ook aangegeven wat je mag doen met de mediabox XL. Retour naar ons of naar een milieustraat brengen. Aangezien dit een oudje is, denk ik naar een milieustraat, maar dat wordt wel aangegeven in de mail.
Dag @Faab__
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.
Ik kan mij goed voorstellen dat u van Complete naar Start XXL wilt terugschakelen omdat u bij terugschakelen na oktober dezelfde snelheid behoudt.
Een Ziggo-moderator komt binnen afzienbare tijd langs in dit topic om u verder te helpen en/of uit te leggen wat wèl en niet mogelijk is.
Maar houd er rekening mee dat (re)actie pas ná het weekend zal volgen.
XXL is een oud instap abonnement en een oude upgrade mogelijkheid, vanaf een lagere naar een hogere snelheid, maar niet vanaf een hogere naar een lagere snelheid.
Terug naar internet Start kan wel en dan later een upgrade naar internet Start XXL.
Het lijkt erop dat op termijn internet Start XXL en internet Max zullen verdwijnen, omdat die vrijwel gelijk zijn aan internet Complete.
Start XXL | 200/30 Mbps | 400/40 Mbps |
Complete | 400/40 Mbps | 500/50 Mbps |
Max | 600/50 Mbps | 600/60 Mbps |
Hi Wim & Bert,
Dank voor jullie reacties.
Ik geloof niet dat XXL een oud instap abonnement is, aangezien deze nu nog steeds beschikbaar is voor nieuwe klanten.
Zou graag een reactie zien van een Ziggo-moderater die mij verder kan helpen met deze wijziging.
deze wijziging kan niet gedaan worden, maar wacht u maar het antwoord van de ziggo moderators af
Wanneer kan ik reactie van Ziggo verwachten.. meer dan een week wachten lijkt mij niet helemaal de bedoeling?
@Faab__ schreef:Hi Wim & Bert,
Dank voor jullie reacties.
Ik geloof niet dat XXL een oud instap abonnement is, aangezien deze nu nog steeds beschikbaar is voor nieuwe klanten.
Zou graag een reactie zien van een Ziggo-moderater die mij verder kan helpen met deze wijziging.
Het is inderdaad geen oud "instap" abonnement. Het was een verborgen abonnement voor klanten die geen Internet Compleet nodig hadden maar Internet Start net iets te krap vonden.
Zover mij bekend kunnen/mogen de moderatoren dit ook niet u zult moeten downgraden naar Start en daarna upgraden naar XXL.
Blijkbaar zijn de moderatoren nog niet aan uw topic toegekomen ik ga er van uit dat er een seintje is gegeven door WimC of Bert.
Beste @Garihd
De bron die hier genoemd wordt dateert van september 2018. Ik ben zéker geen expert als het om abonnementen gaat, maar ik denk dat er inmiddels nogal wat is veranderd.
@Wim C. schreef:Beste @Garihd
De bron die hier genoemd wordt dateert van september 2018. Ik ben zéker geen expert als het om abonnementen gaat, maar ik denk dat er inmiddels nogal wat is veranderd.
Dat artikel gaat om de introductie van het XXL abonnement. Het enige wat er nu is veranderd dat dit abonnement niet meer is verstopt voor nieuwe klanten en de bandbreeedte is een paar keer aangepast. Het internet Basis abonnement is nog wel diep weggestopt. Het was in reactie op het zijn van een "instap" abonnement dat is dit product feitelijk nooit geweest.
Goedemorgen @Faab__, zo te lezen ben je al aardig op weggeholpen door onze top experts. Zoals de rest ook aangeeft, helaas kunnen we niet downgraden naar een Start XXL, maar wel naar een Start abonnement. Je kunt dan later dit weer wijzigen naar een Start XXL, mits dit nodig is. Ja, het is een omweg, maar deze omweg is helaas wel de oplossing. Zal ik het abonnement voor je gaan wijzigen naar een Internet Start abonnement?
Nu zie ik dat dit je abonnement is: Internet Complete en TV Complete met een mediabox XL. We kunnen de mediabox XL kosteloos ruilen voor een mediabox Next of een mediabox Next mini. Het verschil tussen de mediabox Next en de mediabox Next mini, is het formaat van de mediabox en de aansluiting. De Next mini zegt het al, deze is kleiner dan de mediabox Next. De mediabox Next mini sluit je niet meer aan met een coaxkabel, maar met een ethernetkabel of je kunt de mediabox Next mini koppelen aan de wifi.
Ga je liever voor stabiliteit omdat je niet altijd volledig kan vertrouwen op het internetsignaal, dan zou ik voor de gewone mediabox Next gaan. De mediabox Next sluit je namelijk aan met een coaxkabel. Ik hoor graag wat ik voor je mag gaan wijzigen en bestellen.
@Faab__ als aanvulling op het bericht van @Danitsja bekijk hier de vergelijking en de verschillen tussen de ’gewone’ Mediabox Next en de Mediabox Next Mini.
Hi Danitsja,
Dank voor je informatie. Als ik zou downgraden naar een Start abonnement, na hoeveel dagen/maanden kan ik dan upgraden naar Start XXL? En kan ik dat dan eventueel zelf via Mijn Ziggo doen?
Daarnaast zou ik graag de Mediabox XL willen ruilen voor een Mediabox Next. Deze mag je alvast graag voor mij bestellen.
zodra de order doorlopen is (je dus de next hebt aangesloten, dan gaat ook de nieuwe snelheid in), daarna kan je upgraden naar start xxl
Een hele goedemorgen,
We kunnen beter internet en de mediabox Next tegelijk gaan bestellen, twee aparte orders zorgt voor problemen. Zal ik het in orde gaan maken? @Faab__ 😊
Als ik inderdaad een dag later gelijk kan upgraden van Start naar Start XXL, zou ik graag per 2 oktober mijn pakket willen wijzigen naar Start en de Mediabox Next ontvangen.
Een dag later gaat niet lukken, vanwege de Next die geleverd moet worden. Maar laten we eerst Internet Start en TV Complete Next bestellen, en zodra dit actief staat en de order is gesloten, bestellen we het internet Start XXL abonnement. Je kunt dan het beste dikke twee weken nadat de Next binnen is en geïnstalleerd is bestellen.
Ik heb voor nu Internet Start en TV Complete Next besteld, dit wordt op 02-10 geleverd, wellicht 1 dag eerder. Zodra de Next geïnstalleerd is loopt de activatie door. Als de order gesloten is dan kunnen we het internet abonnement nog aanpassen. Dit is even een omweg, maar zo voorkomen we vastlopende orders en loopt alles "vlekkeloos" door. @Faab__
Je ontvangt een bevestiging van de bestelling via de mail. In de mail wordt ook aangegeven wat je mag doen met de mediabox XL. Retour naar ons of naar een milieustraat brengen. Aangezien dit een oudje is, denk ik naar een milieustraat, maar dat wordt wel aangegeven in de mail.
Hi Danitsja,
Heb inmiddels de e-mails ontvangen, hartstikke bedankt voor het regelen en ik kijk uit naar de Mediabox Next!
@Faab__ en zo zijn we weer wat dagen verder en ben ik even gaan kijken naar de stand van zaken.
Dit abonnement staat er nu bij jou actief: ''Internet Start XXL en TV Complete Next'', wat je vast ook al kan zien in je Mijn Ziggo.
Is dit zo naar wens?
@Faab__ Via de Mijn Ziggo omgeving is het nu wel mogelijk om Complete om te zetten naar XXL.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...