1
Vraag
2
Reacties
ZZZZZ

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Abonnement plotseling gewijzigd, telefonisten snappen het niet

Hallo,

Omdat jullie telefonisten niet luisteren en zelf weinig snappen, hierbij maar in tekst mijn probleem.

- 20 september gebeld om mijn digitale TV abonnement op te zeggen AAN HET EINDE van mijn jaarcontract, zodat ik een Internet Complete abbo (a 52.95 euro/maand) overhoud

Ziggo: Zo gezegd, zo gedaan. Echter in bevestigingsmail is digitale TV abbo per direct opgezegd en moet ik een afkoopsom betalen.

- Direct teruggebeld en gezegd dat TV abbo aan het einde van mijn jaarcontract opgezegd moet worden.

Ziggo: Komt goed, en anders bellen om afkoopsom terug te krijgen als het toch op factuur komt.

- Begin oktober maar TV kastje teruggestuurd omdat ik een doos van jullie had ontvangen met verzoek om terug te sturen

Factuur op 24 september: ja hoor, de afkoopsom staat erop. Aangezien het maar 8 euro was, dacht ik: laat maar zitten, geen zin om alles uit te leggen.

_______

Factuur 25 oktober: nog fouter dan fout.

Direct gebeld en uitgelegd dat bedrag niet klopt. Eerste medewerker snapte er niks van, verbindt me door, maar die hangt direct op. Tweede keer gebeld: een medewerker die koppig was en zei dat het factuur gewoon klopt en gewoon voor mij onduidelijk zou zijn. Ik zie dat mijn abbo per 20 september mijn Internet Complete weer is omgezet naar Internet Complete en TV Start (zonder bellen) (t/m 15 oktober) en vanaf 15 oktober mijn abonnement zonder tv (dus Internet Complete a 52.95) is omgezet naar Internet Complete en Kabel TV a 58.95 . Dus verrekening voor september+oktober.

In het eerste geval is mijn afkoopsom onterecht want dan betaal ik wel gewoon voor digitale TV.

Maar om het makkelijker te maken: neem aan dat de factuur in september goed is met afkoopsom.

Ze snapt niet dat mijn Internet Complete blijkbaar in het systeem weer is aangepast naar Internet Complete en Kabel TV, want alles gaat over de kabel

https://www.ziggo.nl/internet/internet-only IK WIL GEEN TV MEER  

Ze ziet dat het fout was gegaan en heeft 10 euro vergoeding voor oktober (volgens mij was dit gewoon compensatie voor alle gedoe). In november zou het weer goed moeten zijn. Ze maakt hier een aantekening van.

_____

Factuur 23 november: nog verkeerd. Er staat nog steeds Internet Complete en Kabel TV... ipv alleen Internet Complete

DUS: Ik heb jullie eerste fout geaccepteerd dat jullie niet kunnen luisteren, dus betaal de afkoopsom om verder gedoe te besparen. Daarna wordt mijn abbo zonder toestemming omgezet van Internet Complete naar Internet Complete en Kabel TV. Daardoor betaal ik nu teveel en wil dit met terugwerkende kracht gecorrigeerd hebben en gewoon een Internet Complete abbo ZONDER TV. In groen staan de correcte bedragen als ik de afkoopsom accepteer. Voor de periode oktober t/m december betaal ik dus 14.58 euro teveel.

ziggo.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 228Oplossingen
  • 415Likes

@ZZZZZ, ik heb het voor je geregeld 🙂 Vanaf nu heb je alleen een Internet Only pakket van € 52,95 per maand! 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64739Posts
  • 4524Oplossingen
  • 17372Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4211Posts
  • 392Oplossingen
  • 1020Likes

Hoi @ZZZZZ,

Wat jammer dat het met telefonisch contact niet gelukt is om dit op te lossen. Ik wil graag e.e.a. rechtzetten voor je. Op dit moment staat Internet Complete en Kabel TV actief. Dit bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van Ziggo GO. Het abonnement zonder Kabel TV geeft geen toegang tot Ziggo GO. Dus voor ik zaken aan ga passen en een juiste berekening maak doe ik eerst nog even de check of het inderdaad de bedoeling is dat je enkel een internet abonnement hebt zonder Ziggo GO?

ZZZZZ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi @Rikst,

Fijn om te horen dat je het wilt oplossen. Ik wil helemaal geen TV, dus ook geen Ziggo Go. Ik weet zelfs niet wat mijn inloggegevens zijn voor Ziggo Go, dus heb er ook nog nooit gebruik van gemaakt.

Het enige wat ik wil is internet (300 Mbit).

Alvast bedankt!

Hatolex

Level 14
Expert
  • 891Posts
  • 36Oplossingen
  • 466Likes

@ZZZZZ Maar als je internet only afneemt bij ziggo, zit er automatisch kabel tv bij, dat zit nu eenmaal op dezelfde kabel als internet, en heb je ook ziggo go. Hier dezelfde situatie ik kijk geen tv via de kabel maar op de Apple tv met utp en ziggo go.

ZZZZZ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor je hulp @Hatolex , echter dit is exact de fout die de telefonisten ook maakten.

Ziggo heeft sinds dit jaar Internet Only, zonder interactieve TV/Ziggo Go. Dat internet only abbo heb ik dus in september proberen af te sluiten, maar er is later dus toch interactieve TV/Ziggo Go bijgekomen.

Met NPO start, Netflix en Youtube hebben we genoeg.

https://tweakers.net/nieuws/181766/ziggo-biedt-internetabonnementen-zonder-online-tv-aan-voor-6-euro...

https://www.ziggo.nl/internet/internet-only 

Hatolex

Level 14
Expert
  • 891Posts
  • 36Oplossingen
  • 466Likes

@ZZZZZ Internet only kan alleen met kabel tv, die combi is onvermijdelijk. En om die rede heb je ook ziggo go.

Er is dus geen mogelijkheid om alleen internet af te nemen

KBX458

Level 18
Super Expert
  • 8461Posts
  • 377Oplossingen
  • 4721Likes

https://www.ziggo.nl/pakketten?gclid=Cj0KCQiAy4eNBhCaARIsAFDVtI33kwdjeeIRWaDq5kruxMICWdpDHUNkFkkgPoi...

De mogelijkheid van internet only (zonder tv) is er wel degelijk.

ZZZZZ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Hatolex , de combinatie is wel vermijdelijk, zoals @KBX458 ook heel slim aangeeft door een link naar de bestelpagina te geven. Ik weet dat de kabel gebruikt wordt voor internet, maar ik wil niet de extra TV diensten afnemen. Volgens mij begrijpt de Ziggo moderator wel waar het over gaat 🙂

Bij TV pakketten:

Schermafbeelding 2021-11-27 131141.png

pvdh14

Level 6
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 29Likes

@Hatolex mijn ervaring; je krijgt alleen kabel tv erbij bij internet basic only en geen Ziggo go.

Maar op de website staat dat je bij complete internet dit wel krijgt.

https://www.ziggo.nl/internet/internet-complete

Pineapple

Level 15
Expert
  • 1225Posts
  • 152Oplossingen
  • 422Likes

Internet Complete zonder Ziggo Go, € 52,95 per maand = https://www.ziggo.nl/internet/complete

• 300 Mbit/s Internet
  • Safe Online

Internet Complete met Ziggo Go € 58,95 per maand = https://www.ziggo.nl/internet/internet-complete

• 300 Mbit/s Internet
  • Safe Online
  • Online TV met Ziggo GO
  • 50+ (6 HD) zenders
Hatolex

Level 14
Expert
  • 891Posts
  • 36Oplossingen
  • 466Likes

@Pineapple je hebt helemaal gelijk sorry voor het misverstand wat ik liet ontstaan.🙄

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 228Oplossingen
  • 415Likes

@ZZZZZ, ik heb het voor je geregeld 🙂 Vanaf nu heb je alleen een Internet Only pakket van € 52,95 per maand! 

ZZZZZ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Maud Fijn om te horen! Echter lees ik niks over wat ik teveel heb betaald de afgelopen maanden. Hoe zit het daarmee?

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 264Likes

Oops, dat mag natuurlijk niet vergeten worden @ZZZZZ. 🙂 Deze is inmiddels aangemaakt en bevestigen we ook nog even per sms. Op de volgende factuur zullen we het bedrag verrekenen. 

ZZZZZ
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Goed om te horen! Het heeft wat moeite gekost, nu even de volgende factuur afwachten. Misschien wel handig om even duidelijker het verschil tussen jullie abonnementen met en zonder TV te maken. Zelfs ervaren gebruikers als @Hatolex , snapte het niet, dus ik verwacht dat veel meer telefonisten van jullie niet snappen dat internet ook zonder TV/Ziggo Go af te sluiten is.

Pineapple

Level 15
Expert
  • 1225Posts
  • 152Oplossingen
  • 422Likes

@ZZZZZ Fijn dat het uiteindelijk voor je is opgelost. En er iets meer duidelijkheid is over de inhoud van de genoemde pakketten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic