roy vk

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Abonnement opzeggen

Ik heb op 1.10.22 een ziggo abonnement afgesloten welke vandaag 1.12.22 zou ingaan. Echter ziggo heeft t weer voor elkaar dat ze me "vergeten" zijn.  Gisteren tot wel 2 uur aan de telefoon gehangen wanneer het modem en tv kastje geleverd zou worden.  Dit gingen ze met spoed alsnog doen.  Ik heb aangegeven dat ik toch wilde afzien van het jaar abbo gezien ik (wederom) een erg slechte start heb met ziggo.  Ik wil ook nooit meer met hun een contract aangaan.  Ik kreeg van ziggo te horen dat de wettelijke bedenktijd van 14 dagen voorbij was en dat ik er niet meer onderuit kon.  Want ik pleegde immers contractbreuk en zou dan165€ moeten betalen.

Ik heb ook aangegeven dat ziggo als eerste zich niet aan de contract voorwaarden hield, ik ben immers een contract aangegaan per 1-12-22 en ziggo levert niet.  Daar had ze geen boodschap aan en dat was geen reden om alsnog het abbo te cancelen. 

ik vind dit diep triest. dus ziggo kan maar lekker doen wat ze willen doen en ik als consument moet dit maar accepteren???

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
roy vk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

T blijft me verwonderen “hoe vast we zittenaan systemen”

vlgs mij gaat t goedkomen.  Heb gisteren nogmaals gebeld met Ziggo.  De vriendelijke mevrouw kon wel de bestelling annuleren en ging dit ook doorgeven aan kpn

 

heb inmiddels maila gehad van ziggo dat de bestelling is geannuleerd en het overstappen is ingetrokken. 
en van kpn de bevestiging gehad dat ziggo dit idd gedaan heeft.  😊

Bekijk in context

19 Reacties 19
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @roy vk 

Ook al is de reden dat u hier bent niet echt vrolijk, tóch een hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens (net als u) ook gewoon klant ben.

Volgens mij gaat u contract pas in zodra u bent aangesloten, maar ik ben gewoon klant en een Ziggo-moderator kan en zal u verder helpen. Zorg dan wel dat uw postcode en huisnummer in uw profiel staan, dan weten Ziggo-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor Ziggo-moderators. Uw profielpagina vind u hier.

Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

Vreemd @roy vk 
Bij KPN gaat de bedenktijd pas in als je een werkend systeem hebt, dat zou Ziggo ook moeten doen, da's in elk geval klantvriendelijker

roy vk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

klopt.  ik vraag me af hoe dit juridisch zit?

Ziggo heeft uiteraard een heel 11-tal aan juristen als ik niet betaal. ik als consument heb dit uiteraard niet. Dus wie is straks weer de sjaak en komt in de problemen, de klant...

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

@Wim C.  ik neem aan dat jij dan een moderator een seintje geeft om hier te reageren.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom hier op de Ziggo Community, @roy vk


Na zo'n domper kan ik mij voorstellen dat je gelijk helemaal klaar mee bent. 

We zitten hier met de "Wet koop op afstand". Deze geeft het volgende aan: De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af.
Bij de ACM lees je hier alles over.

Uiteraard is het hier de vraag of we dit moeten willen, maar dat is een andere discussie. Deze kan ik niet met je voeren. 
Wel kan ik mij voorstellen dat jouw goede gevoel hierdoor in 1 klap weg is en wij hiermee jouw vertrouwen beschadigd hebben. Hierin wil ik dan ook altijd met je kijken hoe we dit kunnen herstellen. Sta je hier eventueel nog voor open? 

roy vk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

hoi Jiri,

Dank voor je reactie. Kan jij dit voor me regelen, het stopzetten?

ik heb vorig jaar ook een vervelende ervaring gehad met ziggo, na 20 jaar klant te zijn geweest, en ben toen overgestapt naar kpn.  Ik wilde het graag nog eens proberen maar ben er weer klaar mee.

Dus ik zou het erg waarderen als ziggo me netjes "loslaat" 

gr. roy

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wij gaan je hierbij helpen, @roy vk

Het pakket gaat, hoe dan ook, bij je aangeboden worden. Dit kan ik niet meer tegenhouden. Wanneer dit gebeurt, wil je het dan weigeren aan de deur? 
Bij het weigeren van het pakket wordt het geannuleerd. Nadat je dit gedaan hebt, mag je hier weer een berichtje plaatsen. Dan gaan wij kijken of het hier vervolgens goed verwerkt wordt. 

roy vk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel voor deze oplossing! 

Ik ga het doen zoals jij hebt omschreven. 

Thankx alvast.

roy vk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi jiri.  Kan jij “het automatisch opzeggen” bij kpn stoppen vanuit ziggo?

kpn kan mijn abbo pas verlengen als ziggo dit heeft stopgezet.  

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @roy vk

Helaas kan ik de overstapservice niet meer annuleren. Dit is te ver doorgelopen waardoor ik deze optie niet meer hebt. Het daadwerkelijke weigeren van het pakket is in dit geval cruciaal. Dit is het enige nog wat alles kan tegenhouden. 
Over wanneer je het pakket gaat ontvangen is helaas nog niet bekend. Ik verwacht dat het deze week aangeboden wordt.

Wanneer je niet thuis bent, zou ik aanraden om een briefje op te hangen dat je het Ziggo pakket niet wilt en retour afzender moet. Eventueel de buren hierover inlichten zodat ook zij het pakketje niet voor je aannemen. Het lijkt wellicht wat vergaand, maar wanneer het geaccepteerd wordt, dan worden de diensten bij KPN ook opgezegd en dat willen we nou juist niet.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @roy vk

Ik heb even voor je gekeken in de Track&Trace code en zie dat het pakket vandaag bezorgd zal worden. De Track&Trace code heb je ook per e-mail ontvangen, daarin kun je meer specifieke info vinden. Laat je ons even weten of het gelukt is om het pakket te weigeren?

roy vk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste ziggo,

 

Het is me "gelukt" om het pakket te weigeren.  Het is dus retour naar jullie.  Als ik het goed begrijp kunnen jullie nu de vervolg stappen nemen, waaronder het opzeggen bij kpn stoppen.

ik hoor graag van jullie.

 

mvg,

Roy 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Fijn dat het gelukt is @roy vk. De weigering moet hier dan nu als annulering verwerkt worden, dat is nu nog niet zichtbaar. Ik stel voor dat we morgen even opnieuw een check doen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik zie dat de het abonnement hier opgezegd is, @roy vk. Ik raad je aan nog wel even de polsen bij KPN of zij dit bericht reeds hebben ontvangen. 

roy vk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

hoi ,

ik heb net met kpn gebeld. Het is nog niet geannuleerd. En nu?

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik heb helaas geen inzage daarin @roy vk, vanuit Ziggo kunnen we hierin ook niet iets aanpassen. KPN zal de opzegging/overstap bij hen moeten annuleren. 

roy vk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geweldig al die systemen! Verlang echt terug naar de tijd van het inbelmodem…

kpn zegt net dat jullie dit moeten doen.  Dus ik ga echt van het kastje naar de muur… en wie is uiteindelijk de sjaak? Mijn kinderen.  Die hebben dadelijk geen internet…

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik snap dat je er radeloos van wordt @roy vk maar ik hoop dat je ook begrijpt dat wij nu op geen enkele manier iets kunnen aanpassen bij KPN. De overstap is bij ons geannuleerd, zij moeten er nu voor zorgen dat je abonnement actief blijft. 

roy vk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

T blijft me verwonderen “hoe vast we zittenaan systemen”

vlgs mij gaat t goedkomen.  Heb gisteren nogmaals gebeld met Ziggo.  De vriendelijke mevrouw kon wel de bestelling annuleren en ging dit ook doorgeven aan kpn

 

heb inmiddels maila gehad van ziggo dat de bestelling is geannuleerd en het overstappen is ingetrokken. 
en van kpn de bevestiging gehad dat ziggo dit idd gedaan heeft.  😊

Uitgelicht topic