dvejam

Level 3
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Abonnement opgezegd afkoopsom

Heb recent mijn abonnement opgezegd. In het servicebericht staat het volgende:

 

Dit betekent dat wij uw resterende abonnementskosten in rekening brengen vanaf de overstapdatum tot 18 januari.

 

Waar is 18 januari op gebaseerd? Mijn jaarcontract loopt tot 22 december en heb de factuur van november met daarin de vooruitbetaling voor de gehele maand december al betaald.

 

Alvast dank voor je reactie,

 

Dennis 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
dvejam
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen Paul, allereerst de beste wensen. 

 

Zojuist mijn laatste factuur nagekeken en hierop is toch een afkoopsom berekend van in totaal 23,50. 

 

Alvast bedankt voor de reactie.


Gr. Dennis

 

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@dvejam Goed dat je even opnieuw aan de bel trekt! Ik zorg ervoor dat deze kosten kwijtgescholden worden en dat de nota op 0,00 komt te staan. Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen betekenen? Nog de beste wensen voor 2022! 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@dvejam gebaseerd op een ander topic, heb je tussentijds een wijziging gedaan, waarbij je de Next hebt gekregen in plaats van de Mediabox XL, daardoor kan je aanvankelijke contact periode zijn verschoven, waarop baseer je 22 december? Heb je vanaf dat moment de Next?

dvejam
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Goedemoergen RoWi, 

 

Op mijn factuur van januari is te zien dat op 22 december mijn contract is ingegaan. Ik zie daarop ook dat de Next inderdaad niet op 22 december is ingegaan maar op 27 december. Dan loopt mijn abonnement inderdaad niet tot 22 maar tot 27 december. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het gaat meer om de wijziging van TV Compleet naar TV Max met Next. Heb je daar nog ergens een bevestiging van een bewaard email bericht? Of is dat de 27e dan zou dat inderdaad niet kloppen met de 18e januari. Dat zal een moderator verder kunnen uitpluizen.

dvejam
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Ja die mail heb ik ook. Maar staat ook op de factuur. Ziggo.JPG

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is duidelijk genoeg, dan is het hooguit het heraciveren van het gratis pakket wat meespeelt. Nu is het aan het moderatie team.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @dvejam en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag m.b.t. de ingangsdatum van het contract even aan de belt trekt d.m.v. dit topic. Ik heb jouw gegevens er even bijgepakt en voor je uitgezocht hoe de vork in de steel zit. Het klopt dat je aanvankelijk een jaarcontract had wat liep tot en met 22 december 2021. Maar ik zie dat er omstreeks januari 2021 contact is geweest met een van mijn collega's vanwege een probleem met de afgesproken korting. Dat is op 18 januari 2021 hersteld, maar daarmee is dus automatisch,  en in dit geval onterecht,  opnieuw een jaarcontract geactiveerd. 

Omdat dit duidelijk veranderd is door onze herstelactie, zorg ik ervoor dat de contractdatum wordt aangepast naar 22 december 2021. Dit betekent dus dat je per deze datum zonder verder afkoopsom alsnog kunt opzeggen. 
Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

dvejam
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen Paul, 


Dank voor het uitzoeken en de snelle reactie.

 

Ik had al opgezegd en daar in de bevestigingsmail bericht gekregen dat dit per 18 januari is. Krijg ik nu een nieuwe mail met daarin de datum van 22 december?


Gr Dennis

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@dvejam Heel graag gedaan! Je krijgt na de aanpassing v.d. contractuele einddatum nog een nieuwe bevestiging. In die mail zal dan te zien zijn dat het contract per 22 december 2021 opgezegd zal worden zonder verdere afkoopsom.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@dvejam 

Los van het probleem van de juiste einddatum het volgende:

In artikel 6 (tweede lid) van de Algemene voorwaarden staat dat als de klant in de minimale contractduur wil beëindigen de afkoopsom (maximaal) slechts 50% van de resterende abonnementsduur bedraagt.

 


Artikel 6
Duur en beëindiging van het Abonnement
1. Het Abonnement geldt voor onbepaalde tijd. De
Klant kan het Abonnement schriftelijk, telefonisch
en elektronisch via de Klantenservice of Mijn
Ziggo te allen tijde opzeggen met inachtneming
van een opzegtermijn van een maand. Ziggo kan
met de Klant een minimum-abonnementsduur
overeenkomen. Opzegging van het Abonnement
en het bijbehorende Basis TV-Abonnement, is in dat
geval voor het eerst mogelijk tegen het einde van
de geldende minimum-abonnementsduur, tenzij
anders is bepaald in de Algemene Voorwaarden.
2. Als een Klant het Abonnement wil beëindigen in de
minimum-abonnementsduur, dan betaalt de Klant
in een keer 50% van het resterende bedrag dat de
Klant betaald zou hebben tot aan het einde van de
minimum-abonnementsduur, behalve in het geval
de Klant het Abonnement mag beëindigen op grond
van de Algemene Voorwaarden of de wet.


 

dvejam
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen Paul, allereerst de beste wensen. 

 

Zojuist mijn laatste factuur nagekeken en hierop is toch een afkoopsom berekend van in totaal 23,50. 

 

Alvast bedankt voor de reactie.


Gr. Dennis

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@dvejam Goed dat je even opnieuw aan de bel trekt! Ik zorg ervoor dat deze kosten kwijtgescholden worden en dat de nota op 0,00 komt te staan. Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen betekenen? Nog de beste wensen voor 2022! 

Uitgelicht topic