1
Vraag
2
Reacties
Sanne7

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Abonnement onterecht afgesloten

Nu al twee weken geen televisie en internet. Toen het twee weken terug wegviel stond er dat er door werkzaamheden van maandag tm vrijdag mogelijk geen diensten te gebruiken waren. Prima, melding misschien in de spam gekomen. Vrijdag vol verwachting naar huis, werkte nog steeds niets. Netjes stappen gevolgd modem opnieuw opgestart, kabel rechtstreeks op de wand aangesloten, nog steeds niets. 
Uiteindelijk drie keer contact met de klantenservice gehad die het gek vonden dat ik de enige was in het complex met geen internet. Er moest een monteur komen, dit kon wel pas donderdag. 

Zaterdag nogmaals de klantenservice gebeld, collega gaf aan dat ik er mee kon ophouden want er kwam gewoon geen enkel signaal binnen. Hij gaf aan dat er waarschijnlijk iets mis was gegaan met aansluiten na de werkzaamheden.

 

Nu op donderdag kwam de monteur die zei dat mijn hele abonnement was stopgezet. Hij kon mij door tijdgebrek niet verder helpen. Dit bleek een fout van Ziggo te zijn.

Nu moet ik wachten tot maandag, hij gaat dan in de onderhoudskast van het huurcomplex kijken of hij mij weer aangesloten krijgt.

 

Vraag: als men mij van een afstand afsluit, kan dit ook niet van een afstand aangesloten worden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sanne7
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo! De monteur is zojuist geweest (super aardige meneer overigens). Het werkt weer, het zat inderdaad in de kast beneden. Dus blij! 🙂

Bekijk in context

9 Reacties 9
PJD_

Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Mag ik het een vreemd verhaal vinden.

Effe uitleg hoe ik het lees,

Er is onderhoud gepleegd, bij dit soort groter onderhoud is het gebruikelijk, correct my if am wrong, dat in actieve aansluitingen losgehaald worden in de verdeel kasten, dat is waarschijnlijk bij jou gebeurt.

Maar je belt de KS, die zouden dan moeten zien wat de monteur tegen je zei, je abonnement is beeindigd, dat vind ik niet met elkaar kloppen.

Ik denk eerder dat er een foutje in de administratie is gemaakt, dat kabeltje 145c verwisselt is met 145d (maak er maar wat van, ken de numering/benaming niet) en dat je buurman nog wel signaal heeft zonder actief abonnement en jij los ligt terwijl jou abonement nog wel actief is.

En een monteur met tijdgebrek die je afscheept, foutje Ziggo, jij bent het gezicht meneer/mevrouw de monteur van Ziggo,  sorry, ik vind dit niet kunnen, los het op, hoop dat er snel een medewerker hier naar kijkt.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Als de afsluiting alleen administratief was, zou het eenvoudig zijn. Ik ben echter bang dat tijdens het onderhoud uw aansluiting fysiek is afgekoppeld. Dat kan alleen een monteur herstellen. Ik heb uw probleem bij het moderatieteam neergelegd.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Dit noemen ze idd een kabelkruising. Nummer op verkeerde kabel. De kabel moet idd door gepiep worden. Vind wel slecht dat monteur die er is geweest door tijd gebrek dit niet gedaan heeft. Dit moet gewoon opgelost worden daarom is hij aangestuurd.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Goedemorgen @Sanne7 en welkom op de Ziggo Community. 

Wat een ontzettende tegenvaller dat je al zolang zonder diensten zit! Het is meer dan logisch dat je geduld een keer opraakt, zeker na hetgeen wat de monteur vermoedt. Ik ben er gelijk voor je ingedoken en ik zie dat je abonnement administratief gelukkig niet is opgezegd. Alles staat nog actief en er is niks geheractiveerd. Dat zit dus snor. 

Het moet ergens in de verdeelkast zitten, daar waar de monteur geen toegang tot had. Ik heb voor je gekeken of ik de afspraak nog kan vervroegen, maar dat is helaas niet mogelijk. Tot mijn grote spijt moet ik daardoor nog een beroep doen op je geduld. Zodra alles is opgelost, vergoeden we natuurlijk de abonnementskosten over de periode dat je geen gebruik kon maken van je abonnement. Houd je ons op de hoogte?

Sanne7
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor jullie reacties! 
Ik snap wat jullie bedoelen en waardoor het probleem waarschijnlijk is ontstaan, dat is al fijn. 🙂

Maandag komt de monteur langs, ik laat uiteraard weten of alles dan weer werkt.

 

Groetjes Sanne

Sanne7
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo! De monteur is zojuist geweest (super aardige meneer overigens). Het werkt weer, het zat inderdaad in de kast beneden. Dus blij! 🙂

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

mooi dat het is opgelost, alleen nog even contact op nemen met klantenservice zodat ze de vergoeding kunnen regelen. doe dit vanmiddag even zodat ze de bon van de monteur ook kunnen inzien 😉

hadeha

Level 10
  • 436Posts
  • 10Oplossingen
  • 73Likes

ik zou even een prive bericht sturen @Vincent 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat super fijn dat het allemaal is opgelost door de monteur! Ik zie dat je inmiddels ook al contact hebt gehad over een vergoeding en dat dit verder allemaal geregeld is. 

Deze zaak lijkt dan ook helemaal rond 🙂
Vind je goed dat ik het topic sluit, @Sanne7 ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic