1
Vraag
2
Reacties
Opajaap1

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Abonnement ongevraagd gewijzigd van Medisbox Next in Mini Next

Op 4-9-2024 abonnement met HUMAX gewijzigd in abonnement met Mediabox Next. Mediabox Next ontvangen en zelf geïnstalleerd. Alles in orde. Paar dagen later wordt per email gemeld dat ik het zou willen wijzigen in abonnement met Mini Next. 3 keer contact over gehad met een medewerker en 3 keer toezegging gekregen dat de vergissing/misverstand zal worden teruggedraaid en dat het Mediabox Next blijft. Op MIjnZiggo blijkt dat ook zo te zijn. Desondanks Mini Next thuisgestuurd gekregen. Het pakket ongeopend teruggestuurd. 3e medewerker meldt dat Mini Next idd is terugontvangen en dat abonnement nog steeds met Mediabox Next is en ook zo blijft. Vanavond schakel ik Mediabox Next in. Blijkt uit het tv-beeld dat ik geen abonnement heb en de zenders niet kan openen. Op MijnZiggo zie ik dat mijn abonnement toch is gewijzigd in dat met Mini Next.

Hoe los ik dit op?

21 Reacties 21
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10413Posts
  • 597Oplossingen
  • 2979Likes

een moderator komt binnen enkele werkdagen langs het topic,

het retour sturen van de next mini kan er helaas voor zorgen dat het abonnement automatisch wordt opgezegd en de opnames verloren gaan

Opajaap1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt voor reactie.

Dat terugsturen deed ik op advies van de 2e medewerker.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10413Posts
  • 597Oplossingen
  • 2979Likes

werkt Ziggo go nog wel ?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5596Posts
  • 515Oplossingen
  • 1914Likes

Hi @Opajaap1 

Wat een goed zo met je abonnement! Ik zie op dit moment dat toch de Next Mini actief staat, dat is de reden dat je Mediabox Next niet meer werkt. Ik wil een opdracht aanmaken om de Mediabox Next weer actief te zetten. Wil je daarvoor het serienummer van de Mediabox Next in je profiel zetten, bij "Persoonlijke informatie" in het veld "Persoonlijke opmerkingen". Geef je me hier een seintje zodra je het erin hebt gezet? Dan gaan we verder voor je aan de slag. 

Opajaap1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dag Rikst.

Bedankt voor je reactie.

Vanmorgen weer contact gehad met een Ziggo-medewerker via 1200. Zij regelde dat de zenders weer werden binnengehaald en (als ik haar goed begreep) dat het abonnement werd teruggezet naar dat met Mediabox Next. Daarvoor staan de box en de tv nu aan en wacht ik de door haar voorspelde 4 uur af. Ben benieuwd want ik heb eerlijk gezegd het vertrouwen in de toezeggingen van medewerkers enigszins verloren.

Als dat niets oplost zal ik je voorstel proberen.

Opajaap1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Gisteravond heb ik voor het eerst ZiggoGo geprobeerd. Ik weet nog niet wat er allemaal mee kan. In ieder geval kan ik lopende programma's volgen. En laten herstarten. Wat dus op dit moment niet kan met de Mediabox Next.

Zie ook mijn reactie op de post van Rikst.

Arnold1310

Level 14
  • 1013Posts
  • 51Oplossingen
  • 262Likes

@Opajaap1  ik zou gewoon doen wat @Rikst  vraagt, zij kan dan iig even nagaan over het allemaal goed gegaan is wat de medewerker aan de telefoon jou verteld heeft vooral omdat je zelf zegt het vertrouwen verloren te hebben in toezeggingen.

Opajaap1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Serienummer van de Mediabox Next heb ik geplaatst.

Opajaap1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dank voor je reactie @Arnold1310 ,

Omdat er intussen niets is veranderd in de situatie heb ik het serienummer nu inderdaad ingevuld op de aangegeven plaats.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5596Posts
  • 515Oplossingen
  • 1914Likes

Ik zie het serienummer nog niet staan @Opajaap1 Wil je nog eens proberen het in te vullen?

Opajaap1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

En nu? @Rikst 

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10413Posts
  • 597Oplossingen
  • 2979Likes

@Opajaap1  schreef:

Dag Rikst.

Bedankt voor je reactie.

Vanmorgen weer contact gehad met een Ziggo-medewerker via 1200. Zij regelde dat de zenders weer werden binnengehaald en (als ik haar goed begreep) dat het abonnement werd teruggezet naar dat met Mediabox Next. Daarvoor staan de box en de tv nu aan en wacht ik de door haar voorspelde 4 uur af. Ben benieuwd want ik heb eerlijk gezegd het vertrouwen in de toezeggingen van medewerkers enigszins verloren.

Als dat niets oplost zal ik je voorstel proberen.

om dubbele acties en onnodige vertraging te voorkomen kun je het beste maar via een weg contact zoeken, als je al via de Ziggo community in topic bezig bent kun je beter geen contact opnemen met de klantenservice 

wewanl

Level 16
  • 2614Posts
  • 23Oplossingen
  • 1010Likes

Wil Ziggo van de gewone Next box af? 

HBO Fan

Level 14
  • 936Posts
  • 12Oplossingen
  • 712Likes

@wewanl 

Op basis van de manier waarop wijzigingen zomaar worden doorgevoerd zou ik eerder verwachten dat Ziggo gewoon van haar klanten af wil.

Het is niet de eerste keer dat ik dit lees, klant is er weer dagen en weekenden zoet mee. Krijgt 1000 en 1 adviezen van de klantenservice die ook maar gewoon wat roept en niet weet welke ellende ze daarmee veroorzaken.

Nee, gaat lekker... neem nog maar een 🍿en🥤 → 😁

wewanl

Level 16
  • 2614Posts
  • 23Oplossingen
  • 1010Likes

Is de oorzaak van veel ellende dat alle mutaties in India gebeuren of is Ziggo hiervan afgestapt? 

Opajaap1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@anoniemforumDaarom heb ik eerst braaf de door de Ziggo-medewerkster voorspelde 4 uur gewacht voordat ik de door Rikst gevraagde gegevens gaf. Voorlopig neem ik ook zeker geen contact op met die Ziggo-medewerkster, om verwarring te voorkomen. 

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 2158Posts
  • 200Oplossingen
  • 1510Likes

Dag @Opajaap1, dankjewel! Ik heb een werkbon aangemaakt zodat je Mediabox Next weer geactiveerd wordt in plaats van de Next Mini. Dit kan maximaal 3 werkdagen duren. We houden de voortgang uiteraard vanaf hier ook in de gaten.

Opajaap1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Welmoed, Bedankt voor je bericht. Ik ben benieuwd. Het zou heel fijn zijn als deze verwarrende zaak kan worden afgesloten.

Opajaap1
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@WelmoedMijn Mediabox Next is tot mijn opluchting weer actief! Sneller dan verwacht, waarvoor mijn dank.

Een en ander is bevestigd in een e-mail 'Over de bestelling'. De gegevens in die e-mail zijn correct.

Eén maar: Ik kreeg ook een e-mail 'Goed ontvangen', van Robin Kroes. Daarin staat dat het teruggezonden apparaat de Mediabox Next is (met het juiste CA ID-nummer, wat in de mail het serienummer wordt genoemd), die ik hier gelukkig nog heb staan. Ik had zoals ik al schreef de onterecht geleverde Mini Next teruggestuurd (op 14-09-2024). Daarvan heb ik nog geen bevestiging gekregen.

Ik wil hierover geen problemen krijgen.