Vraag
Reacties
Oplossing
trebor66
Level 12

Abonnement gaarne omzetten naar Internet Only

Kan een moderator mijn abonnement omzetten naar Internet Only.

Kan het zelf helaas niet doen. TV pakket vervalt dus en Internet Lite blijft over.

Bij voorbaat dank.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Olá @trebor66 en ik help je natuurlijk graag!

Alleen voordat ik het eventueel aanpas, wil ik graag enkele zaken controleren met je. Je hebt nu Wifi Start zonder bellen met TV Start Next. Het is niet mogelijk om met dat abonnement terug te gaan naar de oude pakketvorm Lite. Ook maak je nu gebruik van een kortingsactie, die komt ook te vervallen bij een aanpassing van het basispakket. Nu loopt die actie tot 05-12-2026. 

Ook zal het overgebleven bedrag voor je televisie abonnement als afkoopsom in rekening gebracht worden. Begrijp me niet verkeerd, ik kan voor je aanpassen. Alleen mijn advies is, is om lekker je contracttermijn uit te zitten en het daarna aan te passen. Je besparing door het TV abonnement op te zeggen is namelijk minder dan de korting die je nu hebt. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Olá @trebor66 en ik help je natuurlijk graag!

Alleen voordat ik het eventueel aanpas, wil ik graag enkele zaken controleren met je. Je hebt nu Wifi Start zonder bellen met TV Start Next. Het is niet mogelijk om met dat abonnement terug te gaan naar de oude pakketvorm Lite. Ook maak je nu gebruik van een kortingsactie, die komt ook te vervallen bij een aanpassing van het basispakket. Nu loopt die actie tot 05-12-2026. 

Ook zal het overgebleven bedrag voor je televisie abonnement als afkoopsom in rekening gebracht worden. Begrijp me niet verkeerd, ik kan voor je aanpassen. Alleen mijn advies is, is om lekker je contracttermijn uit te zitten en het daarna aan te passen. Je besparing door het TV abonnement op te zeggen is namelijk minder dan de korting die je nu hebt. 

trebor66
Level 12
Topicstarter

@Dennis Dank voor je reactie. Die kortingsactie  loopt tot 5 dec 2025 volgens mij.  Het contract zelf tot  dec 2026 dacht ik.

Van die afkoopsom voor het televisie abonnement wist ik niet. Zie ik het juist dat ik ik de wijzigingen kan doorvoeren die MIJN ZIGGO mij biedt?

Als ik daar binnen blijf heb ik geen problemen verwacht ik.

Ik zit nog bij een andere provider en probeer kosten terug te brengen soms, bij hun en ook bij Ziggo. Vandaar het wijzigingsverzoek.

Terwijl ik daarnaast ook weer denk ik doe eigenlijk nog weinig met het internet deel van ziggo, maar betaal er wel voor, dus zal ik toch maar iets van tv er bij houden.

Zit nu eenmaal vast aan de contractdatum.

Hou Wifi Start zonder bellen met TV Start Next maar in stand voorlopig. Kortom geen wijziging doorvoeren.

trebor66
Level 12
Topicstarter

@Dennis ik zie wel opeens dat een order is aangemaakt gisteren, en die staat nog open. Wat is dit? Het betreft ordernummer: # 977412649A

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Deze order zie ik ook @trebor66 , deze is gedaan op 10-03-2025 voor Wifi Start. Hiervoor is ook een bevestiging per mail gestuurd zie ik. 

0 Kudos
trebor66
Level 12
Topicstarter

@Judith die WifiStart is ingegaan op 8-3-2025, toen heb ik ook de e-mail gehad, staan ook drie orders op 8-3-2025.

Maar dat kan met andere wijzigingen te maken hebben, volgens mij heeft een collega van je ook iets opgevoerd, maar dat kon niet vanwege openstaande order. Toen ontving ik een sms van jullie dat het op 8-3-2025 zou worden doorgevoerd, omdat het dus niet eerder kon.

Misschien heeft dat nog 3 orders opgeleverd, geen idee.

Op 10 maart heb ik in ieder geval geen wijziging doorgevoerd, dus weet niet wat die order heeft gegenereerd in het Ziggo systeem.

Qua zenders enzo is er niks veranderd nog, dus wat dat betreft zie ik wat ik wil zien.

0 Kudos
trebor66
Level 12
Topicstarter

Ik verwacht nog wel een reactie op die openstaande order, waarom die order is geopend op de 10e en belangrijker wanneer wordt deze gesloten zodat MIJn Ziggo voor mij ook weer vrij komt.

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Een reactie mag je ook verwachten @trebor66 , ik heb de order opnieuw bekeken en dit betreft de afronding van het pakket Wifi Start en TV Start Next. Aan deze kant is deze order nog niet afgerond. Ik bekijk deze order morgen nogmaals, dan zou deze afgerond moeten zijn. 

trebor66
Level 12
Topicstarter

Dank. Zie wel dat dat er een stap bij is gekomen , 2 van de 3 zijn nu verwerkt. 

0 Kudos
Shane
Community Moderator
Community Moderator

Dat is één stap te weinig, @trebor66!

Inmiddels zie ik dat de order nog steeds open staat. Ik heb een verzoek geplaatst zodat het verder onderzocht wordt. Hier komen we gauw nog op terug via dit kanaal. Sorry voor de vertraging!

trebor66
Level 12
Topicstarter

Dank je wel. Ik vermoed dat die order  van 10 maart is aangemaakt om de wijzigingen van 8 maart te vervangen. Die wijzigingen van 8 maart zijn in het systeem gekomen, vanwege de wijziging die een moderator heeft doorgevoerd, voor 7 maart, die wijzigingen zijn niet doorgevoerd, omdat er nog een order open stond. Kreeg daar ook een sms over van Ziggo, de wijzigingen zouden pas van 8 maar worden doorgevoerd. Dat is ook gebeurd dus. Alleen had ik op 7 maart ( nadat de order die een maand open stond, vanwege espn wijziging, was gesloten) weer een wijziging door gevoerd naar onder andere het wifi pakket.  Vervolgens kwamen daar de wijzigingen van 8 maart overheen. Misschien heeft dat de order van 10 maart gegenereerd om die wijzigingen weer te corrigeren(zelf heb ik geen wijzigingen doorgevoerd op 10 maart). 

Ik wacht het verder af. 

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

@trebor66 Ik heb nog eens gekeken, hier lijkt alles nu verwerkt te zijn! Hoe oogt het vanuit jou?
Wat zou je willen dat wij regelen? Zoals mijn collega @Dennis al aangaf, zal het duurder voor je zijn om tv op te zeggen, een afkoopsom te betalen en de korting mis te lopen. We horen graag nog van je! Ziggo Sport Totaal kan ik wel al omzetten voor je met de gratis extra's 🙂

trebor66
Level 12
Topicstarter

@Ryan dank, ja de bestelling is afgerond inderdaad.  Nee, de omzetting naar Internet only heb ik al van af gezien, na de opmerkingen van Dennis.

Zou inderdaad wel heel graag Ziggo Sport Totaal per direct als gratis pakket willen hebben ipv SkyShowTime.  Als dat geregeld kan worden zou worden zou mooi zijn. Anders heb ik drie weken geen Ziggo Sport Totaal.

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Helder @trebor66! Je gratis extra wordt z.s.m. omgezet naar Ziggo Sport 🙂
Bevestiging volgt nog. Wederom veelkijkplezier gewenst!

trebor66
Level 12
Topicstarter

Dank, zag de melding al in beeld komen:-) Heb weer Ziggo Sport Totaal.  Top!

trebor66
Level 12
Topicstarter

De bevestiging per e-mail zag ik later voorbij komen inderdaad. Vanmorgen zag ik dat ik ook weer de optie had om zelf het gratis pakket te kiezen. Op Ziggo Sport Totaal gezet(stond het al door jullie actie gisteren). Ook bevestiging van ontvangen per e-mail.

SkyShow Time heb ik overigens nog steeds actief staan, ook al langer dat ik het volgens het systeem niet meer zou moeten hebben.

Heb ik ook wel eerder aangeven in  andere berichten.

Dat geef ik nu nog een keer aan,  en wacht wel tot het een keer stopt  SkyShowTime. Ondertussen kijk ik gewoon nog een aantal series af.