1
Vraag
2
Reacties
Richard G.

Level 16
  • 1480Posts
  • 82Oplossingen
  • 762Likes

Abonnement downgraden en telefoon verhuizen, wijzigt dan contract?

De prijswijzigingen dwingen ons een bepaalde richting uit. Het kan zelfs zijn dat we niet bij Ziggo blijven maar dat moet nog nader bekeken worden.

In eerste instantie willen we 2 dingen.

1.) Van Internet Compleet terug naar Internet Start.

2.) Bellen willen we overzetten naar een andere voip provider, dus bij Ziggo opzeggen maar met nummerbehoud want dat verhuisd dus.

TV Compleet blijft TV compleet omdat we de mogelijkheid willen houden om te kunnen blijven opnemen.

De vragen zijn de volgende.
1.) Als we in het Alles in 1 pakket terug gaan van Internet Compleet naar Internet start, wordt dat gezien als een nieuw contract en hangen we er dan weer een jaar aan vast?

Idem voor het opzeggen/verhuizen van de telefonie naar een andere provider.

2.) Wat is de beste manier om ons telefoonnummer te verhuizen naar een andere voip provider zodat het bellen abo stopt bij Ziggo?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70440Posts
  • 4900Oplossingen
  • 19908Likes

1. Nee, je blijft een maand opzegtermijn houden, als je dat nu ook hebt.

Telefoon opzeggen veranderd niets aan je verdere abonnement.

2. De beste weg is overstappen naar een andere telefoon provider met hun overstap service, met behoud van telefoonnummer, zij zeggen dan Ziggo op.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70440Posts
  • 4900Oplossingen
  • 19908Likes

1. Nee, je blijft een maand opzegtermijn houden, als je dat nu ook hebt.

Telefoon opzeggen veranderd niets aan je verdere abonnement.

2. De beste weg is overstappen naar een andere telefoon provider met hun overstap service, met behoud van telefoonnummer, zij zeggen dan Ziggo op.

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1480Posts
  • 82Oplossingen
  • 762Likes

1.) Als dat 100% zeker is dan gaan we met zekerheid de snelheid verlagen. Zoveel download ik toch niet meer, wel jammer van het upstream verlies.

2.) Thanks, had al zo'n vermoeden maar wilde het even zeker weten. Hopelijk begrijpt Ziggo dat het dan alleen de telefonie is en wordt niet per ongeluk mijn heel Ziggo abo gecancelled.

Vandaag wordt hier glas gelegd, aangesloten in september/oktober en dan gaan we eens goed kijken en vergelijken. Vandaar dat ik niet opnieuw een jaar ergens aan vast wil hangen nu.

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1480Posts
  • 82Oplossingen
  • 762Likes

@BertToch nog even een paar vraagjes. Weet je dat v.w.b. punt 2 100% zeker?

Want ik heb nu een alles in 1 pakket en dat is inclusief telefonie. Niet dat als ik telefoon er uit ga kiepen dat men dan gaat zeggen dat ik nu een "zelf samenstellen" pakket krijg omdat er geen bellen meer in zit.

Dan schoot me nog iets anders te binnen. Bij alles in 1 start zit geen opnemen. Maar was het niet zo dat je tegen bijbetaling dan wel een Nextbox kon krijgen? Ik heb nu een Nextbox, maar is het dan mogelijk om tegen een bijbetaling van een bepaald bedrag per maand het start pakket te krijgen met opnemen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70440Posts
  • 4900Oplossingen
  • 19908Likes

@Richard G. Alles-in-1 is niet meer dan een naam van een pakket, waar je telefonie zo uit kunt laten vallen.

Dan heb je TV Start en Internet Start over.

Voor een Next en opnemen moet je naar TV Complete en kun je Internet Start behouden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic