1
Vraag
2
Reageer en help mee
DRichard_K

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Abonnement beeindigd Maar niet volgens Ziggo

2024-06-12 09_00_26-Beëindiging Ziggo abonnement - kropmans@gmail.com - Gmail – Mozilla Firefox.png

Deze opzegging lijkt me vrij duidelijk. Toch presteerd Ziggo het om er nog een maandje aan vast te plakken, en reageren ze heel raar als ik voor de 6 juni mijn apparatuur retour gezonden heb. Ik heb nou al 4 of 5 x contact gehad met de klantenservice en men blijft maar volhouden dat mijn abonnement to 11 juli 2024 loopt. Ik word daar zo moe van.

52 Reacties 52
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77265Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22916Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4590Posts
  • 379Oplossingen
  • 1875Likes

@DRichard_K je hebt helemaal gelijk: het is behoorlijk complex en verwarrend zo. Sorry voor dit gedoe, zo heeft het niet gemoeten.

Ik ben ook even wild voor je aan het sleutelen geslagen. We gaan nu zien wat het effect is. Maar bovenal: als je een eindfatuur krijgt, kijk even t/m welke datum je diensten in rekening krijgt. Bij deze mag je de kosten vanaf 6 juni terugvragen, die vergoeden we dan voor je. 

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Nou ik vind dat jullie het in één keer goed moeten regelen. En zelf alles retour storten vanaf 6-6-2024. Ik heb de bank machtiging inmiddels ingetrokken . dus incasseen is niet meer mogeijk. ik verwacht binnen  14 dagen een eind afrekening. en niet pas na 11-7-2024  in Juli Ik ben hier nu al zo lang mee bezig.

In mijn ogen fraudeert Ziggo gewoon door mijn abonnement stiekem een maand langer aantehouden.

Zal mij niks verbazen als ze dit bij iedereen doen.

Het is toch vreemd dat ik 6-6-2023 mijn abonnement laat ingaan dan verwacht ik ook dat hij per 6-6-2024 beeindigd word, als ik bij tijds mijn abonnement opzeg. Nou dat heb ik zeker gedaan. Ik heb geen boodschap aan, dat jullie het intern allemaal niet kunnen regelen. Daarvan mag de klant niet de duppe worden. Ik heb aan al mijn plichten voldaan, ik heb betaald tot en met 30-6-2024 dus dat is al teveel (faktuur 315319625247) ik heb alle apparatuur 6-6-2024 retour gestuurd. Dus mij valt niks te verwijten. faktuur 315327441114 moet sowieso uit het systeem. Deze valt ver buiten mijn abonnements periode.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1358Posts
  • 142Oplossingen
  • 671Likes

Hi @DRichard_K wat een gedoe allemaal wat betreft jouw opzegging. Gelukkig heeft Jacob ingegrepen en jouw abonnement beëindigd per 12-06-2024. We willen administratief graag alles in orde maken, en een eindfactuur sturen maar ik zie dat je je rekening geblokkeerd hebt. Dat kan ik natuurlijk wel begrijpen, gezien er het één en ander mis is gegaan en jij daar natuurlijk niet blij mee bent. Helaas lukt het ons nu niet om dit administratief af te ronden en zullen de betalingsherinneringen blijven komen. Uiteraard zullen wij, wanneer de laatste factuur voldaan is het teveel in rekening gebrachte bedrag terug storten. 

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Hoi Judith,

Ik heb de laatste  factuur al betaald (juni) en daar heb ik ook al te veel betaald. Per 12-6 zou mijn abonnement beëindigd moeten zijn. Ik heb betaald tot 30-6. Dat is dus al veel te veel.

Waarom zou ik nog een extra maand gaan betalen?.

Ik ga in geen geval nog een extra maand betalen. Zeker niet omdat dit gewoonweg buiten mijn abonnementsperiode valt. Ik moet dan daarna maar hopen dat het goed gaat met de eind afrekening. Dat vertrouwen heb ik dus niet aangezien dit al 3 x fout is gegaan

Ik zal mijn rekening weer open zetten zodat jullie het bedrag van 7-6 t/m 30-6 kunnen terug storen. Doe dat wel snel, anders storneer ik de eerder Juni betaling ook.

Dat jullie er een administratief rommeltje van gemaakt hebebn, daar heb ik geen schuld en boodschap aan. Jullie lossen dit intern maar fijn op.

Anders verwelkom ik met alle plezier een deurwaarde aan de deur. Die zal ook kunnen constateren dat jullie administratie niet klopt.

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Stort binnen 14 dagen het teveel betaalde bedrag terug, anders storneer ik de maand juni ook nog.

Buurman

Level 15
  • 1063Posts
  • 54Oplossingen
  • 980Likes

@DRichard_K  schreef:

Stort binnen 14 dagen het teveel betaalde bedrag terug, anders storneer ik de maand juni ook nog.

Bij mij precies hetzelfde…..ik ben dan 2 dagen later per 14 juni overgestapt, maar ook de maand juli is  bij mij ook door Ziggo geïncasseerd en nu heb ik daar niet zo’n probleem mee, maar hoop ook uiteraard dat ik in de loop van deze maand juli 1,5 maand abonnementsgeld teruggestort krijgt op mijn rekening. Helaas lopen facturering en creditering niet goed in de pas bij Ziggo en is wel een punt tot verbetering in de toekomst. Ik vertrouw in elk geval op een nette en spoedige afhandeling maar houdt wel een vinger aan de pols……..Succes @DRichard_K 

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Nou Bert, we zijn inmiddels 3 weken verder en ik heb mijn geld nog niet terug. Nee de oplossing is dat ik eerst meer moet bij betalen voor geen geleverde diensten buiten mijn abonnements periode. En dan krijg ik misschien mijn teveel betaalde bedrag terug.. 😂 😂 😂 Van de zotte. Wat een achterlijk bedrijf is dit toch.

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Nou dat sleutelen heeft niet gewerkt. Graag had ik jou 06 nummer zodat ik jou een tikkie kan sturen voor een abonnement welke je niet hebt. Eens kijken of je dat ook normaal vindt.

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Geen 12 juni maar 6 juni. Nu jatten jullie weer 6 dagen.

1000006126.jpg

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Ja dit flikken ze bij iedereen. Stelletje dieven zijn het. En dan moet je ook nog eens een maand extra betalen omdat ze dan je geld pas kunnen terug storten. 😂 😂 😂 Nou ze gaan maar naar de de betreffende afdeling en regelen het daar maar lekker. Ik ga helemaal niks meer betalen, eerder nog storneren. Ik hoop dat ze dan zo dom zijn dat ze een incassobureau gaan inschakelen 😂😂 Dat is nou het leuke van alles automatiseren, ze kunnen zelf helemaal niks meer terugdraaien. En ik ben hier al vanaf april mee bezig. Bij Ziggo zitten ze gewoon lekker langs elkaar heen te werken. De één weet niet wat de ander doet 😂😂.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1331Posts
  • 141Oplossingen
  • 789Likes

Hi @DRichard_K , er zijn momenteel enkele problemen die serieus moeten worden aangepakt. Het abonnement blijft om de een of andere reden actief. 

Ik heb vandaag opnieuw een opzegging ingediend en het te veel betaalde bedrag gecrediteerd vanaf 06-06-2024: Er wordt een credit van € 121,63 aangemaakt voor abonnementskosten. Dit bedrag zal worden verrekend met het openstaande saldo en het resterende bedrag wordt binnen vier weken aan jou overgemaakt.

Excuses voor de verwarring en het feit dat het systeem ons tegenwerkt. Ik verwacht dat de opzegging nu correct wordt verwerkt. 🧡

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Hoi Danitsja,

Welk openstaande saldo. Ik krijg juist geld. Jullie hebben al teveel geïncasseerd. Of begrijp ik het verkeerd. Ik zie graag vandaag een duidelijke eind factuur het is pas 11 uur dus tijd zat

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1331Posts
  • 141Oplossingen
  • 789Likes

De openstaande factuur van juli heb ik verrekend met een credit, zodat je hier geen herinnering meer over krijgt. We moeten nu eerst de opzegging afwachten. We zijn er in ieder geval mee bezig op de achtergrond, maar ervaren wat weerstand van de systemen. @DRichard_K  

puppie

Level 17
  • 2805Posts
  • 71Oplossingen
  • 1147Likes

Het is wel jammer om steeds te lezen dat de achterliggende systemen tegenwerken.
Ik heb het al eens eerder gezegd wij kunnen mensen naar de maan sturen, foto's in de ruimte maken maar een fatsoenlijk werkend systeem voor inkomsten en uitgaven is niet mogelijk.
Gelukkig heb ik er nog nooit mee te maken gehad maar bij mij zou de deurwaarder ook buiten aan de deur mogen komen.(niet binnen)
Vreemd.......

Pineapple

Level 16
  • 1917Posts
  • 186Oplossingen
  • 792Likes

😎

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Zover ik weet is de opzegging allang geregeld. Maar goed ik wacht vandaag nog even af. Anders storneer ik juni ook nog. Dus even vaart maken..

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Volgens mij gaat het nog niet goed.. Ik krijg eencredit  factuur met een € -121,63 daarnaast gaan jullie €83.50 euro incasseren van de maand juli waar jullie geen recht op hebben. Blijft er  €38,13 over wat ik dan terug zou krijgen. Echter heb ik in de maand Juni voor 24 dagen extra betaald. van 7-6 t/m 30-6 volgens mij kost een abonnement  +/- €2,78 per dag als ik dat maal 24 dagen teveel betaald doe zou ik nog €66,80 terug moeten krijgen. (€28,13 verschil) echter zie ik dit nergens terug. Graag een duidelijke factuur sturen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic