1
Vraag
2
Reageer en help mee
DRichard_K

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Abonnement beeindigd Maar niet volgens Ziggo

2024-06-12 09_00_26-Beëindiging Ziggo abonnement - kropmans@gmail.com - Gmail – Mozilla Firefox.png

Deze opzegging lijkt me vrij duidelijk. Toch presteerd Ziggo het om er nog een maandje aan vast te plakken, en reageren ze heel raar als ik voor de 6 juni mijn apparatuur retour gezonden heb. Ik heb nou al 4 of 5 x contact gehad met de klantenservice en men blijft maar volhouden dat mijn abonnement to 11 juli 2024 loopt. Ik word daar zo moe van.

52 Reacties 52
Roos59

Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 154Likes

@puppie 

Het is wel jammer om steeds te lezen dat de achterliggende systemen tegenwerken.
Ik heb het al eens eerder gezegd wij kunnen mensen naar de maan sturen, foto's in de ruimte maken maar een fatsoenlijk werkend systeem voor inkomsten en uitgaven is niet mogelijk.

Het is treurig dat Ziggo zich keer op keer verschuilt achter falende systemen, zoals  bij het factureren, maar ook bij lokkertjes om klanten te winnen, zoals een jaar gratis HBO (in veel gevallen is het niet mogelijk het cadeau te activeren vanwege falende systemen of systeemfouten) en geen netwerkbeheerder die kan (of wil) ingrijpen.

Het lijkt erop dat de systemen de macht hebben overgenomen bij Ziggo, een beangstigend idee 😱

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1490Posts
  • 227Oplossingen
  • 623Likes

Hallo @DRichard_K , ik snap je verbazing hierin. Deze factuur was al enige tijd aangemaakt voordat we begonnen met de corrigerende werkzaamheden. Sorry als dit voor verwarring heeft gezorgd bij je. We zijn bezig met de achterliggende werkzaamheden. We houden je op de hoogte!

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Laat ik duidelijk zijn!.

Mocht het zo zijn dat er een verkeerd bedrag afgeschreven wordt. Storneer ik dit direct.

De berekening hieronder die ik in mijn mail kreeg klopt volgens mij ook niet goed. ik moet hooguit 6 dagen van Juni betalen. ik heb de factuur voor juni allang voldaan alleen heb ik daar ook 24 dagen teveel betaald. Dat krijg ik nog terug

Je factuur van juli staat klaar in Mijn Ziggo.

Het totaalbedrag van deze factuur is € 83,50. We verrekenen nog een tegoed van € 38,13. Het te betalen bedrag is daarom € 45,37.
DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Ik heb Ziggo inmiddels weer geblokkeerd bij de bank, ik zie al weer dat jullie fout op fout maken.

Graag eerst een credit factuur voor juni teveel betaalde bedrag vanaf 6 juni tot 30 juni. Dit bedrag wil ik morgen op mijn rekening hebben staan anders storneer ik juni ook nog.

Ik wil een factuur voor voor de daadwerkelijk gemaakte koste en dat is enkel 1 t/m 6 juni alle bedragen na deze datum betaal ik niet, aangezien abonnement van 6-6-2023 tot 6-6 2024 duurde en geen dag langer. Ik heb een 12 maanden abonnement afgesloten en geen 13 maanden ook al hebben jullie dit het ervan gemaakt. Ik heb in April al opgezegt dus ruim optijd.

dus ik wacht morgen af , staat het teveel betaalde bedrag van junivoor 18:00 niet op mijn rekening storneer in de maand juni ik ben er nu echt klaar mee. Ik heb ook geen behoefte aan allerlei verontschuldigingen. Gewoon terug betalen..

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1490Posts
  • 227Oplossingen
  • 623Likes

Je bent vrij om bedragen te storneren, @DRichard_K . Aangezien deze factuur al was aangemaakt toen de correctie werd verwerkt, zie je nog niets op deze factuur over de opzegging & de correctie. Hou er wel rekening mee dat de correctie een stornering niet meeneemt in het overzicht.

De facturatie van je abonnement blijft doorlopen tot de einddatum. Dit doen we bewust omdat de facturatie gekoppeld is aan de activatie van je diensten. Omdat er iets mis ging met de opzegging, loopt dit tijdelijk iets langer door. Daar wordt aan gewerkt. Alle eventueel teveel in rekening gebrachte abonnementskosten worden altijd verrekend op de eindnota. Daar mag je van op aan. 

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Aangezien jullie alles fout doen ga ik er zeker niet van uit dat het goed gaat. Ik wacht het af **bleep** morgen 18:00 als ik dan geen correcte factuur ontvangen heb storneren ik gewoon juni ook nog uiteindelijk hebben jullie maar recht op 6 dagen in juni

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Het is al weer 9:00 geweest,. ik neem aan dat jullie het eindelijk voorelkaar krijgen om vandaag mij een kloppende factuur van de maand juni te sturen en dat jullie het teveel betaalde bedrag van de maand juni vandaag terug storen. Het kan toch niet zo zijn dat dit proces dagen moet duren. @Meindert @Danitsja 

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Het is inmiddels 13:00 geweest en nog niks op mijn rekening bijgeschreven. Je kan mij toch niet vertellen dat jullie de hele dag bezig zijn met mijn factuur van juni te corrigeren?.

Dit gaat jullie aan tijd straks nog meer kosten dan ik heb betaald voor heel jaar abonnement 🤣.

Hou er rekening mee dat ik vanmiddag de maand juni storneer en dat jullie dan nog meer werk eraan krijgen. Weer een brief eruit weer van alles corrigeren, Maar misschien krijg ik dan wel een aangepaste factuur voor juni.

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Nou de Mei Factuur Nr 315319625247 juni heb ik zojuist gestorneerd. Stuur maar een factuur voor de 1e 6 dagen van juni.

Toedeloe

HBO Fan

Level 14
  • 878Posts
  • 11Oplossingen
  • 682Likes

Haha... nu zal het Ziggo systeem helemaal ontploffen, hier gaat het echt helemaal niet lekker mee om. En de kosten voor het herstellen lopen ook nu weer de pan uit. Schandalig eigenlijk als je alles zo terugleest. Je zult toch 10.000+ vertrekkende klanten hebben, dan wordt het een mooi administratief zooitje. 🤔

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

😂🤣Klopt, dat het een adminitratief zooitje wordt hoop ik ook. Als je 3 dagen of meer nodig hebt om een administratieve fout te herstellen, die al vanaf april bekend is. Wat voor bedrijf ben je dan?. Deze mensen werken allemaal langs elkaar heen, zal mij niks verbazen als meer dan de helft ZZper is en totaal geen binding met het bedrijf heeft. En of thuis werkt, en zijn collega helemaal niet meer live tegen komt. Het zal mij niks verbazen als de helft van de kantoor personeel geen ene reet uitvreet.

Ik wacht lekker de volgende volledig geautomatiseede brief af vol met administratieve fouten.

Ik ben Ziggo nu ongeveer €16,70 verschuldigd voor de 1e 6 dagen van juni. Ik weet zeker dat deze eind factuur nog een maand op zich laat wachten. Maar misschien stort ik dat wel om de administratie nog verder te verstoren 🤣.

HBO Fan

Level 14
  • 878Posts
  • 11Oplossingen
  • 682Likes

@DRichard_K 

Haha ik vind het meer dan vermakelijk. U heeft gelijk, het zou natuurlijk met 1 telefoontje hersteld moeten zijn, maar zelf na 10 belletje en 5 moderator ben je nog niet veel verder vrees ik.

Je kunt er bijna vanuit gaan dat de incasso module in de administratie al gestart is, iets wat wel prima werkt overigens. Dus voor de 6 dagen gaan ze dat echt wel starten wat de kosten voor Ziggo nog veel meer opjaagt. 

Houdt ons vooral op de hoogte, dit is namelijk prima informatie voor klanten en mogelijk potentiële nieuwe klanten. Want dit lees je niet op  ziggo.nl 🤣

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Ja hoor daar is de mail met de betaal achterstand en daarbij de factuur 315319625247

Dat is snel, waren jullie maar zo snel met het terug betalen van het teveel betaalde abonnements geld @Meindert @Danitsja 

Nou als het goed is heb ik geen betaal achterstand meer ik heb vanmorgen €16,70 overgemaakt met als kenmerk hetzelfde factuurnummer 315319625247 Succes met uitzoeken.

Nogmaals mijn 12 maanden abonnement loopt van 6-6-2023 t/m 6-6 2024. en niet tot 11 juli dat zijn nl 13 maanden. Kijk anders even naar factuur nr 315242078781 dat maakt misschien een hoop duidelijk

HBO Fan

Level 14
  • 878Posts
  • 11Oplossingen
  • 682Likes

@DRichard_K 

et voilà, zoals voorspelt, dat werkt feilloos. Het is maar waar de prioriteiten liggen, zo zie je maar. Nu kan ZIGGO de puinzooi in alle rust oplossen 🤣

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Ja nu zal het allemaal van een leien dakje gaan 😂🤣.

Nu alleen nog wachten op de brief via de post.

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 691Posts
  • 66Oplossingen
  • 291Likes

Dat is een automatisch proces, vandaar dat het bericht ook snel gedeeld is @DRichard_K 
Wat ik terug kan zien, is dat de vergoeding uitkomt op € 121,63. De facturen van mei € 82,00 en juni € 83,50 staan hier vermeld als een mislukte betaling. Samen is dat € 165,50.

De vergoeding van € 121,63 heeft de factuur van juni (83,50) gedekt, het verschil is verrekend met de factuur van juli. Samen met de € 16,70 die al ontvangen en verwerkt is, blijft er nog € 28,67 openstaan van de factuur van juli en € 82,00 voor de factuur van mei. Samen dus een openstaand saldo van € 110,67.

DRichard_K
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Sorry hoor maar ik hoef de factuur van juni 315327441114 helemaal niet te betalen Dat ligt buiten de 12 maanden contract wat ik heb afgesloten. Waarom moet ik bijna 14 maanden betalen? leg me dat nou eens uit?

Dan....waar is die € 28,67 die ik zou moeten betalen dan van, welke periode? @Ryan @Meindert

Ik zal het anders nog een keer opschrijven. Maar dit is wel de laatste keer.

Factuur 315327441114 €83.50 van juni,  is voor de periode 01-07-2024 t/m 31-07-2024 Dat is dus JULI

(toen had ik geen abonnement meer moeten hebben, dat kan je dan ook niet in rekening brengen).

Dat jullie mijn opzegging canselen daar kan ik niks aan doen. dat doen jullie zelf.

Mijn abonnement liep tot 06-06-2024. (12 maanden) Dat is een maand eerder JUNI geen JULI 

Deze heb ik dus niet betaald, jullie moesten daar helemaal geen factuur voor sturen. (Maar ik begrijp dat als je mijn opzegging canseld dat het dan door loopt)

Ik ga toch niet betalen voor een periode buiten mijn afgesproken abonnements periode?.

De factuur van mei 315319625247 € 82,00 was voor de periode  01-06-2024 t/m 30-06-2024. Deze had ik betaald en heb ik vanmorgen gestorneerd. Omdat daar ook teveel betaald is nl van 07-06-2024 t/m 30-06-2024toe mijn abonnement ook al beeindigd had moeten zijn.

Dit is nu precies waar ik al bang voor was met het bedrag dat jullie gingen verrekenen.

Als ik de maand juni €82 deel door 30dagen = 2.73 per dag. Dat keer 6 dagen nl 01-06 t/m 06-06 2024 = € 16,40. Meer dan dit was ik jullie niet verschuldigd. ik ben nl niet verplicht om maanden extra abonnements geld te betalen , neem ik aan?

Ga nou eerst eens goed kijken naar mijn abonnements periode, daar hebben Jullie al lopen kl..ten. Jullie hebben er gewoon een maand bijgesmokkeld. Dit hebben jullie in April al ontdekt toen heb ik ok al diverse keren chat contact gehad. Op 1 of andere manier hebben jullie er een maand extra bijverzonnen.  Maar zo werkt het natuurlijk niet.

Sun, 21 Apr, 11:33 heb ik de opzeg bevestiging van jullie binnen gekregen.

Ik had overigens al eerder mijn opzegging doorgegegevn Mon, 26 Feb, 13:51 en Sun, 11 Feb, 10:57 maar daar deden jullie niks mee. waarom is mij niet duidelijk.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1490Posts
  • 227Oplossingen
  • 623Likes

Hallo @DRichard_K  , zoals eerder toegezegd komen we vandaag terug op deze situatie. Het goede nieuws is dat je abonnement inmiddels administratief volledig is opgezegd & stopgezet. Dus er zullen geen facturen meer worden aangemaakt over nieuwe periodes.

Ik begrijp uit je bericht dat er wat verwarring is ontstaan omdat we vooruit facturen. Onze facturatie blijft doorlopen tot de opzegdatum. Hierdoor is het mogelijk dat je na de opzegdatum nog een factuur ontvangt. Deze wordt altijd gecorrigeerd op de eindnota.

Om enige onduidelijkheid bij je weg te nemen zet ik hier een klein overzicht neer:

-Je abonnement is administratief stopgezet per 11 juli 2024.

-De officiële facturatie is hierdoor doorgelopen tot 11 juli 2024. Omdat je abonnement opgezegd had moeten worden per 6 juni 2024, is de periode van 6 juni 2024 tot en met 11 juli 2024 handmatig voor je gecorrigeerd. Dat is de vergoeding die eerder al is besproken.

-Als het goed is, mis je dan nog een gedeelte in je berekening. Dat klopt. De al in rekening gebrachte periode vanaf 11 juli 2024 wordt automatisch gecorrigeerd op de eindnota. Hierover ontvang je later bericht. Zodra de eindnota is opgemaakt, zul je zien dat je geen dag meer hebt betaald tot 6 juni 2024.

We vragen je nu alleen even je geduld totdat de eindnota automatisch is aangemaakt.

Roos59

Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 154Likes

Toch blijft het vreemd dat als je tijdig opzegt, zoals in bovenstaande casus met een bevestiging van Ziggo, dat terwijl je (een maand) vooruit betaald je toch een rekening krijgt over een maand dat je eigenlijk geen klant meer bent.

Je zou toch denken dat de einddatum (door een daartoe geautoriseerd persoon) kan worden ingevoerd en dat de eindafrekening in de laatste maand voor het beëindigen van het abonnement wordt op gemaakt.

Tegelijkertijd kan de retourdoos naar de vertrekkende klant worden opgestuurd.

Het voelt tegenstrijdig dat Ziggo nog doorgaat met factureren zoals bij @DRichard_K maar ook vele anderen op dit forum.

Het antwoord bij Ziggo is dat het systeem zo geprogrammeerd is en dat het verzenden van facturen een geautomatiseerd proces is en het teveel gefactureerde nog wel een keer na enige tijd wordt verrekend.

Zeer frequent is op het forum te lezen dat ex-klanten (te) lang op de afrekening/terugbetaling moeten wachten.

Ziggo kan (als het dat wil) natuurlijk ook aanpassingen doen ‘in de systemen’, zodat dit probleem (van betalen terwijl je geen klant meer bent) niet (meer) herhaaldelijk optreedt.

Of hebben de systemen de macht bij Ziggo al daadwerkelijk overgenomen?

BackAgain22

Level 7
  • 189Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

@Roos59 Natuurlijk zou Ziggo administratieve aanpassingen kunnen doen, maar dat willen ze helemaal niet. Deze manier van factureren is voor Ziggo makkelijker, handiger enz. Overigens gebeurt het op dezelfde manier bij andere providers.

Toen Ziggo nog echt Ziggo was (en dus niet UPC) gebeurde het echt niet dat er nog 1-2 maanden door gefactureerd werd na beëindiging van het abonnement.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic