Aarty103

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Abonnement annuleren lukt niet!

Zondag 18/9 via het contactformulier opgezegd. Dinsdag 20/9 om 8.00 telefonisch te annulering doorgegeven.  Toegezegde mail bevestiging woensdag 21/9 nog niet ontvangen. 

Woensdag 21/9 weer telefonisch de annulering doorgegeven op twee verschillende tijden aan twee verschillende medewerkers om er zeker van de zijn dat de boel GEANNULEERD is. Wederom nog geen bevestiging vd opzegging ontvangen, maar wel abonnementsbedrag van de rekening afschrijven. HALLO ZIGGO! Jullie hebben mij niets geleverd!!!!! Houd mij niet aan de 14 dagen! Jullie hebben nl. op de 25ste dag ZERO geleverd, m.u.v. jullie factuur!

27 Reacties 27
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor de duidelijkheid u heeft de opzegging geannuleerd? Want zo lees ik uw bericht.

 

Of heeft u een nieuw abonnement aangevraagd en dat weer opgezegd/ geannuleerd?

 

Als ik verder lees is er vanaf de opleverdatum geen signaal op uw verbinding, heeft u wel gebruik gemaakt van uw recht op een installatie monteur? 

 

 

 

Aarty103
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Doordat het pakket na 3 weken nog niet was geleverd, heb ik besloten alles te annuleren bij Ziggo. Ik heb het over annuleren, want tot op heden heb ik niets van Ziggo ontvangen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Heeft u een ontvangstbevestiging met een lever datum? En eventueel een track en trace code ? Het gaat als ik het goed begrijp om een pakket met een modem en of tv ontvanger? 

Aarty103
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Pakket is door Post.nl gedumpt naast de lift in mijn appartementencomplex op 21/9. Dit terwijl ik 14/9 de boel al telefonisch bij Ziggo had geannuleerd. Het zijn gewoon een stelletje prutsers die nog mij tot nijn woede zeggen dat ik in contract zit tot 30-08-2023!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dus u heeft wel het installatie pakket ontvangen en niet teruggestuurd? 

Dat de post bezorger het pakket niet heeft overhandigd daar kan Ziggo niks aan doen.

 

Een pakket niet accepteren of terugsturen staat gelijk aan annuleren.

Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@Aarty103  het is ook altijd verstandig om dergelijke pakketten zoals Ziggo apparatuur altijd bij een PostNL pakketleverpunt (o.a. Primera) te laten bezorgen. 

Aarty103
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het afleveradres was het huisadres van mijn ouders, die waren gewoon thuis en hadden het pakket kunnen wiegeren. Ik was niet eens in de gelegenheid om überhaupt iets bij post.nl of ziggo aan te kunnen geven.

Aarty103
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Terugsturen ziet Ziggo niet als annuleren. 

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Zoals @RoWi. aangeeft ziet Ziggo terugsturen (of aan de deur weigeren) wel degelijk als annuleren. Sterker nog, als ik mijn mediabox nu terugstuur naar Ziggo, wordt mijn complete tv abonnement opgezegd. 

 

Op welke datum heb je bestelt en op welke datum zou het abonnement in gaan? De ingangsdatum staat in de bevestigingsmail van de order.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

terugsturen van dingen kan het ziggo systeem als annulering

Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

Als een Ziggo pakket is aangemeld  bij PostNL kun je via T&T nummer wat je ontvangt via de email op website of app van PostNL het afleveradres wijzigen naar een afleverpunt. 

Verder zou ik gewoon even wachten tot een Ziggomoderator je probleem oppakt.  Het is weekend en kan dus wel wat langer duren tot een moderator reageert .

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Buurman dat kan helaas niet altijd het is al fout gedaan omdat de bezorger blijkbaar gewoonweg te lui was om het pakket aan de deur af te geven.  Dat is ons op een vorig adres ook regelmatig overkomen, of dat de bezorger zelf heeft getekend.

Het is inderdaad nu aan een Ziggo medewerker om dieper te kijken.

Het is hierbij wel van belang is het pakket wel of niet teruggestuurd. Als dit niet is teruggestuurd staat het gelijk aan de zaken accepteren. 

Aarty103
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Pakket is 24/9 teruggestuurd. 

Aarty103
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Probleem is dat ik dus niets meer kon aanpassen met T&T code op post.nl.  

Aarty103
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wacht weer af hoe verder als ze het pakket retour hebben ontvangen. 

Aarty103
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bestelling was 30/8. Pakket is pas 21/9 neergelegd bij de lift in het appartementencomplex waar ik woon. Zeggen dat de 14 dagen zijn verstreken dus hebben het over een afkoopsom. Want officieel loopt het contract tot 30/8/2023. 

Aarty103
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wacht nu al bijna 1 maand op Ziggo. Na het spreken van minstens 6 medewerkers, is het Ziggo nog niet gelukt alles gewoon te annuleren terwijl alle 6 dit wel tijdens de betreffende telefoongesprekken bevestigen. 

Aarty103
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wacht het af.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Aarty103  schreef:

Bestelling was 30/8. Pakket is pas 21/9 neergelegd bij de lift in het appartementencomplex waar ik woon. Zeggen dat de 14 dagen zijn verstreken dus hebben het over een afkoopsom. Want officieel loopt het contract tot 30/8/2023. 


Het bezorgen heeft dus blijkbaar al te lang geduurd u hoort via email een track en tracé code te hebben gekregen dus de bezorg datum zou bekend moeten zijn geweest.

 

U heeft dus via de Ziggo website per 18/9 opgezegd/geannuleerd nog voor u het pakket had ontvangen, dat is al net buiten de 14 dagen gerekend vanaf 30/8, aan de andere kant staat het punt dat u de afgenomen diensten niet heeft kunnen gebruiken.

Zover ik weet gaat een abonnement pas lopen als het apparatuur is aangesloten.

U hoort vanuit Ziggo naast de de track en tracé code ook een opleverdatum te hebben gekregen het is gebruikelijk dat de apparaten uiterlijk 3 dagen voor die datum aanwezig zijn.

Is het door u genoemde 30/8 de door Ziggo bevestigde opleverdatum, of is dat de dag dat u de order heeft geplaatst? 

Ik zie genoeg reden voor coulance in de vorm van kwijtschelding van de afkoopsom en restitutie van het afgeschreven abonnements geld.

 

Het is momenteel iets drukker ik zou dit laten afhandelen door 1 van de Ziggo moderatoren. Bellen is mogelijk sneller hoewel dat blijkbaar nog geen resultaat heeft gehad.

 

Het pakket is dus gisteren zaterdag 24/9 retour gestuurd dan is dit nog niet door Ziggo verwerkt. Het ziet er naar uit dat diverse zaken elkaar gekruist hebben waardoor de procedures in de war lopen.

 

Uitgelicht topic