Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Abonnement aanpassen

Ik heb de vraag die ik in het verleden al eens gesteld heb maar ik kan het antwoord niet meer terug vinden.

Ik heb een oud account / abonnement er staat me bij als ik daar iets in wil veranderen moet ik een nieuw abonnement of account krijgen. Ik ben vergeten door welk addertje ik er destijds niet voor gekozen heb.

 

Wat ik wil:

- Bellen eraf.

- Internet naar de goedkoopste optie.

- Ik wil mijn 2 smartcards behouden.

- Ik wil maandelijks opzegbaar behouden.

 

Misschien weet jij @Richard G. nog wat het antwoord was want jij hebt toen ook nog gereageerd.

 

38 Reacties 38
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Ik heb geen gigabit Internet nodig.

 

En ik kan prima een dikke internet verbinding betalen.

Mij gaat het om het principe dat ik de prijs niet in verhouding tot wat je krijgt vind staan.

Ik heb nu ook nog 2 mobiele telefoon abonnementen lopen zodra die contracten zijn afgelopen zal ik mijn mobiele telefoon contract ook stoppen omdat ik dat nauwelijks gebruik. Als ik ooit eens moet bellen pak ik de mobiel van mijn vrouw wel.

 

Ik heb ondertussen in mijn.ziggo.nl de zelf samenstellen wizard doorlopen en kom op onderstaande nieuwe abonnement uit, wat 13,50 per maand, oftewel 162,- per jaar, goedkoper is. Daarmee verlies ik de vaste lijn die ik toch al nooit gebruikte en mijn internet snelheid gaat omlaag van 350/35 naar 100/20 mbps. Ook dat is voor ons tweetjes prima te doen.

 

Enige wat mij tegenhoud om op de afronden knop te klikken is dat Ziggo nogal fragiel op mij overkomt. Ik ben bang als ik iets verander dat dan dingen wat ik wel perse wil behouden zoals mijn 2 smartcards en mijn huidige Ubee modem iets mee gebeurd of mijn internet ligt eruit of ik kan dagen lang geen tv kijken of weet ik wat voor een narigheid wat je hier op het forum allemaal leest daar heb ik geen zin in.

 

Die sport zenders in het tv pakket zouden voor mij ook mogen vervallen voor een lagere prijs maar daar kan je niet voor kiezen helaas.

 

En ik zou willen weten of de extra's die je krijgt als je ook Vodafone klant bent komen te vervallen zoals de extra TV kanalen?

 

Guido64_0-1679144520081.png

 

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Random 

Zowel de smartcards als het Ubee modem kun je blijven gebruiken bij deze wijziging. Ziggo Sport en ESPN zitten in de TV pakketten, dat kun je niet wijzigen. Bij dit abonnement blijf je ook gewoon de gratis extra's behouden omdat je Ziggo en Vodafone combineert. Je mag de wijziging zelf doorvoeren maar wij kunnen dat natuurlijk ook voor je doen, laat maar weten wat je voorkeur heeft. 

 

@Richard G. Ook jij kunt je abonnement aanpassen hoor, er is geen lopend jaarcontract meer. Je mag dat via Mijn Ziggo doen maar wij kunnen het ook voor je in orde maken. 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Dank je @Rikst ik weet dat geen jaarcontract meer heb. Gaat mij er om dat als ik telefonie er uit gooi (naar voip provider) en het internet pakket verlaag, dat hierdoor geen nieuw of ander jaarcontract ontstaat.

TV hou ik voorlopig zoals het is.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Klopt @Richard G., hiervoor hoef je niet bang te zijn. Wil je het per onmiddelijke ingang wijzigen? Houd er dan rekening mee dat je telefoonnummer slechts tijdelijk in ons bezit blijft. Je telefoonnummer kan tot 2 maanden na afsluiting worden overgenomen door een andere provider. Naar welk internet pakket wil je precies downgraden? 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

@VincentHet hoeft nog niet per onmiddellijk. Telefonie wil ik per 1 mei verhuisd hebben, daar gaat de voip provider als het goed is een aanvraag voor doen, dus momenteel nog niets opzeggen.

V.w.b. internet zou ik wel willen weten welke keuzes dat ik heb v.w.b. lager internet, zonder dat ik weer aan een nieuw jaarcontract vast zit, zoals gezegd wil ik mijn huidige TV pakket behouden.
Want ik dacht dat er maar 1 keuze was v.w.b. internet.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Akkoord, dan blijf ik van telefonie af. Voor wat betreft internet: je hebt de optie Internet Basic (50/20) á € 61,00 of Internet Start (100/20) á € 64,00 per maand in combinatie met TV Complete Next. Dit bedrag is inclusief vast bellen. Mocht je vaste telefonie schrappen, dan ben je € 2,50 per maand goedkoper uit. Dit is zonder een nieuwjaarcontract.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

En ook van TV af blijven. 🙂

Basic is me te langzaam dan gaat het start worden en telefonie wordt dan verhuisd, dan weten jullie dat alvast.

 

Als het goed is kan ik dat zelf omzetten die internet snelheid tegen de tijd dat ik dat zou willen doen in Mijn Ziggo, correct?

Of moet ik nog iets extra's doen als ik telefonie per 1 mei wil verhuizen, ergens aangeven bij jullie?

Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Dit bedoel ik dus 😐

Er gaat gewoon altijd iets mis.

Wat een gepruts en dat voor een Internet bedrijf.

Ik heb dus geen zin om te bellen.

 

Guido64_0-1679413994871.png

 

 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Telefonie is bij mij al gelukt, door Ziggo vrijgegeven en zal door de voip provider op de gewenste datum overgezet worden.

 

Ik denk dat @Vincent of een collega jou het beste even met de gewenste omzetting kan helpen @Random dan weet je ook zeker dat het goed gaat.

Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Inderdaad graag even een Ziggo medewerker die mijn abonnement wil veranderen naar onderstaande.

Ik heb het een keer of 4 zelf proberen te doen via "mijn ziggo" maar telkens een foutmelding.

 

Het is belangrijk dat onze 2 smartcards blijven werken als dat niet kan met dit nieuwe abonnement dán veranderen we niets. Maar ik had begrepen dat de smartcards gewoon blijven werken.

 

Guido64_0-1679429416507.png

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Richard G., dat klopt, die wijziging kun je zelf doorvoeren. 

@Random ik wil je voor jou graag de wijziging doorvoeren, kun je aangeven wat exact het pakket is wat je wilt? Ik zie in het eerste screenshot TV en Internet Start maar in deze laatste juist Complete?

Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Hoi @Rikst 

Oh ja dat is verwarrend inderdaad.

 

Na overleg met mijn vrouw hebben we voor het laatste screenshot gekozen, die zal ik hieronder nog eens erin plakken. Dat is de keuze die we gemaakt hebben.

 

Maar ik wil nog eens benadrukken dat de smartcards moeten blijven werken en we geen nieuw jaarcontract krijgen.

 

Guido64_0-1679486603468.png

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Helemaal duidelijk @Random! Je krijgt geen nieuwe jaarcontract. De smartcards die je nu hebt kun je blijven gebruiken bij dit nieuwe abonnement. Het kan enkel gebeuren dat deze tijdelijk verwijderd worden door de bestelling, ik kan deze dan weer voor je toevoegen. Zal ik het in orde maken?

Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

@Rikst 

Ja graag!

Helemaal goed 👍

 

Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Kan ik eens met die Next Mini spelen daar ben ik wel benieuwd naar.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Leuk @Random! Ik heb het in orde gemaakt. Je wordt per e-mail op de hoogte gehouden. Alvast veel plezier met de mini!

Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Bedankt voor de hulp 👍

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

die next mini gaat je zeker bevallen

Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Ik was al van plan om zelf een media player te kopen een Google Chromecast maar daar schijnt een nieuwe voor in aantocht te zijn dus daarom heb ik die nog niet gekocht of een Nvidia Shield Pro bevalt me ook wel maar nu kan ik met die Next Mini eens spelen ermee zonder een aankoopt te hoeven doen dus dat is wel handig.

 

Ik heb gisteren paar video's op youtube gekeken erover dat zag er wel leuk uit.

 

Ik had al wel eens in het verleden met een raspberryPI als mediaspeler gespeeld maar die RPI kwam nogal wat kracht en snelheid te kort dus was daardoor niet zo'n goede ervaring.

 

Uitgelicht topic