1
Vraag
2
Reacties
DavidK51

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement - Contract en factuur kloppen niet

Beste Ziggo,

 

Op 20 december 2021 heb ik een nieuw abonnement (Internet & TV Start XXL zonder telefoon) besteld bij Ziggo, naar aanleiding van diens aanbieding van 29,95 euro per maand voor de eerste 6 maanden (dus januari t/m juni 2022), daarna (vanaf juli 2022) 57,95 euro.
Bestelnummer is: WSL16136047.
Zonder eenmalige kosten van 19,95. Gratis installatiehulp (monteur).
Van deze bestelling heb ik een kopie van de bevestiging in mijn bezit.

Echter in de Ziggo factuur van januari 2022 klopte iets niet, onder andere de eenmalige kosten van 19,95 werd bij mij gedeclareerd en heb ik alles reeds betaald. Ik begreep de overige factuurgegevens achteraf ook niet.
In de recente factuur van februari 2022 werd een bedrag van 57,95 euro van mijn rekening afgeschreven door Ziggo. Dit was ook het geval in maart 2022.

 

Dit klopt al helemaal niet, het is niet volgens de afspraak casu quo contract. Immers het staat zwart op wit (kopie van mijn bestelling van het nieuwe abonnement XXL is in mijn bezit) zoals hierboven beschreven, de eerste 6 maanden 29,95 per maand en daarna pas het normaal tarief van 57,95 euro per maand.


Ik heb dit online aangekaart en werd geholpen door ene Mark die later mijn gegevens vroeg van mijn geboortedatum en de laatste drie cijfers van mijn banknummer, direct heb ik deze naar hem verstuurd. Helaas is het nu ruim een maand verder heb ik hier niets meer vernomen, noch van de persoon Mark.

 

Teneinde raad raadpleeg ik nu deze community met de hoop geholpen te kunnen worden.

Ik ben al heel wat jaren trouwe klant van Ziggo, nooit eerder heb ik een dergelijk ernstig geval ervaren. Dit is dus een zware teleurstelling, waardoor ik overweeg binnenkort naar een andere provider te gaan.

Maar graag eerst reactie van Ziggo hierop, waarvoor bij voorbaat mijn dank.

 

Met vriendelijke groet,

DavidK51

's-Hertogenbosch

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @DavidK51,

 

Tijd om de stilte te doorbreken! Ik kan de bestelling inderdaad terugzien. De reden dat je geen korting op je factuur ziet, is dat je gekozen hebt voor een korting die enkel beschikbaar is voor nieuwe klanten. Je bestelling is wel doorgelopen, maar je kunt geen gebruik maken van deze korting. Ik zie dat we je hier ook een e-mail over hebben gestuurd op 22 december jl. Ik snap dat dit een teleurstelling voor je is. 

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Het is niet echt handig om je persoonlijke gegevens op een openbaar forum te vermelden. Zoals je nu gedaan hebt. Het beste is om deze gegevens te verwijderen en alleen te vermelden in je profiel.  

 

Wat waren de actievoorwaarden om in aanmerking te kunnen komen voor deze actie/korting? Ook al heb je een bestelling geplaatst, deze kan achteraf te allen tijde door Ziggo worden afgewezen. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@DavidK51  als je je postcode en huisnummer vermeldt in je community-profiel , (alleen zichtbaar voor Ziggo-medewerkers) dan kan een moderator de juiste gegevens raadplegen en je zo mogelijk verder helpen.

Men komt op werkdagen (ma t/m vrij) langs de topics.

DavidK51
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik die alsnog verwijderen? Ik ben hier ook pas voor het eerst en heb er geen ervaring mee.

De actievoorwaarde was verandering van abonnement. Ik had eerst abonnement met telefoon, deze heb ik laten vervallen met het nieuwe abonnement. Online is de actie aangeboden en die heb ik besteld, bevestigd door Ziggo (zie bijlage).

 

** Aangepast door moderator **

Bijlage verwijderd. Wees voorzichtig met je privacy, zet geen persoonlijke gegevens in een openbaar bericht.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er staat alleen je gebruikersnaam. Voor de rest zie ik geen private zaken.

Alleen dus nog even je NAW gegevens via de link invullen.

De zojuist geplaatste bijlage, waarin wel PRIVÉ GEGEVENS verwijder je als volgt: rechtsboven in je reactie naar het pijltje > kies voor reactie bewerken > verwijder de bijlage.

 

Ik vermoed, dat je gebruik hebt gemaakt van een kortingsregeling, die alleen geldt voor nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen daarvan geen gebruik maken.

Maar een moderator kan je daar verdere informatie over geven.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Klopt, dit is een besteloverzicht. Meer niet. Een besteloverzicht kan worden afgewezen. Vanwege de actievoorwaarden waar je aan moet voldoen. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @DavidK51,

 

Tijd om de stilte te doorbreken! Ik kan de bestelling inderdaad terugzien. De reden dat je geen korting op je factuur ziet, is dat je gekozen hebt voor een korting die enkel beschikbaar is voor nieuwe klanten. Je bestelling is wel doorgelopen, maar je kunt geen gebruik maken van deze korting. Ik zie dat we je hier ook een e-mail over hebben gestuurd op 22 december jl. Ik snap dat dit een teleurstelling voor je is. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic