Vraag
Reacties
Richard G.
Level 16

Abo na aanvraag niet gewijzigd!

Dochter heeft in januari een abo afgesloten.

XXL met extra Nextbox. Een abo van 2 jaar met 1 jaar 50% korting en 1 jaar lang gratis TV Plus pakket.

Een week later bleek dat de ontvangst flut was en had ze zich ook bedacht dat ze net zo goed met die korting 1 Gigabit (elite abo) kon nemen.

Dus bellen met Ziggo. Het werd geregeld dat we 2 wifipods gratis zouden krijgen voor het signaal van de extra Nextbox (betaald) goed te krijgen.

Wilden graag ook dus Elite i.p.v. XXL met behoud van de korting, want we konden toen net zo goed (i.v.m. bedenktijd) abo opzeggen en nieuw abo nemen met Elite.

Daarvoor werden we doorverbonden met de afdeling retentie. Wifipods waren toen wel al geregeld.
Deze zou regelen dat het omgezet zou worden na Elite met behoud van de korting en het TV plus pakket voor een jaar.

Uur later had dochter ook 1 Gigabit internet dus hoera, het had gewerkt.

Deze week leek haar snelheid traag dus ze ging eens kijken en bleek maar 500 Mbit te zijn.

Een telefoontje naar de klanteservice leerde dat het abo nog steeds op XXL stond.

Opnieuw gebeld, en nu komt het vreemde. We hebben met retentie gesproken en deze kon wel de wifi pods terug vinden maar geen gesprek met hun. Wel zei hij dat er in het systeem iets mis was gegaan maar ik weet niet wat.

Gevolg: Hij wilde graag helpen, maar kon niets voor ons doen want:

1.) Het elite abo wordt niet meer verkocht dus kan hij niet meer omzetten in het systeem

2.) Hij kon een aanvraag doen maar sales moest dat dan weer goedkeuren en dan zou vermoedelijk het abo omgezet worden naar het nieuwe huidige abonaam, maar de kans was dan zeer groot dat alle korting zou vervallen. Omdat het een abo wijziging zou zijn en we er laat mee waren.

Hij kon namelijk niet in het systeem terug vinden dat wij daar in januari ook met retentie over gesproken hebben

3.) Is eigenlijk bovenstaand, hij kon niet zien in het systeem dat we met retentie gebeld hebben en zag geen wijziging dus vond het ook vreemd dat m'n dochter wel (in elk geval kort) gigabit snelheid gehad heeft. Dat hebben wij toen echter wel gemeten, anders hadden we veel eerder gebeld.

Kortom, zijn handen zijn gebonden, iets doen was teveel risico op kwijtraken van de korting, maar wij zijn natuurlijk niet blij want in januari was ons verteld dat alles in orde zou komen en ook die snelheid hebben we in elk geval die dag gehad.

Mijn vraag is tweeledig. Is hier nog iets aan te doen zodat m'n dochter dat eerste jaar alsnog die gigabit internet kan krijgen, maar dus als afgesproken, dus MET behoud van de 50% korting het eerste jaar en MET het jaar gratis TV plus?
En het tweede deel is, gezien ik weet dat alles gelogd wordt, waarom is dit niet in het systeem te zien dat retentie dat zou wijzigen en hoe kan het dan dat we die dag wel gewoon 1 gbit internet hadden toen we dat getest hebben?

Postcode en huisnummer van dochter staat in mijn profiel bij de extra info.
Via pm kan ik nog andere gegevens aanleveren.
Zij werkt veel met wisseldiensten en telefonisch konden we niet geholpen worden dus vandaar op deze manier de vragen.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
2 Reacties 2
Richard G.
Level 16
Topicstarter

Aanvullend: Als dat inmiddels echt niet meer mogelijk is, oke dan zij het zo, maar dan blijft de gang van zaken toch apart en blijven wel de vragen hoe dat zo mis kon gaan en waarom daar niets van in het systeem terug te vinden is.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Richard G. fijn dat je het oppakt voor je dochter. In de basis heb ik geen andere mogelijkheden en is het altijd even zoeken naar wat de mogelijkheden zijn. Om meer informatie te verkrijgen heb ik je een privébericht gestuurd.