1
Vraag
2
Reacties
ChUcKiE

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Aanvraag voor kabelaansluiting nieuwbouw gaat erg moeizaam en duurt al maanden

Binnenkort krijgen wij de sleutel van onze nieuwbouwwoning. Dit is een vrijstaande woning die op een bouwkavel tussen andere woningen gebouwd is (geen projectwoning) en gewoon netjes binnen de bebouwde kom staat. In de herfst 2021 heeft de aannemer via mijnaansluiting.nl een aanvraag gedaan. Daar kwam een offerte uit voor ik meen iets van 1900 euro om de kabel in huis gelegd te krijgen. Dat vind ik wel erg veel geld, als ik ook nog de keuze heb om een glasvezel aansluiting aan te vragen. De offerte die toen dus opgesteld is zijn we niet mee akkoord gegaan.

Later kreeg ik de tip om via de klantenservice als particulier een zogenaamde More Then Cable Case aan te laten maken, dus de aanleg van de kabel + direct een abonnement. Dat zou ook de kosten ten goede komen werd er aangegeven. Daarnaast staat de aanvraag staat dan ook direct op mijn naam ipv op de naam van de aannemer.

Ik ben daar nu vanaf november mee bezig. Ik kreeg ook te horen dat Ziggo de aansluitkosten al grotendeels vergoed. Ik heb via de klantenservice diverse bedragen gehoord (1600? 1800? 1900?) die sowieso al vergoed zouden worden. 

Zo gezegd, in November de eerste MTC aangemaakt. Ik zou binnen 24 uur een bevestigingsmail krijgen en binnen twee weken een offerte voor het nieuwe abonnement (inclusief kabelaanleg/aansluiting). Niets gezien. Na 3 weken gebeld, mijn case was er niet (meer) . Daarna wederom zelfde verhaal, nieuwe case aangemaakt, gewenst abonnement en mijn rekeningnummer doorgegeven en zelfde reactie (binnen 24 uur een bevestigingsemail, binnen twee weken een offerte). Daarna was mijn aanvraag wederom verdwenen, dus de derde laten aanmaken, maar ook die was er na verloop van tijd niet meer.

Begin deze week heb ik mijn 4de aanvraag ingediend, maar helaas wederom geen bevestiging binnen 24 uur.

 

Hoe moeilijk moet het zijn om in ieder geval de klant netjes te informeren, mee te nemen in het proces en niet elke keer via de klantenservice opnieuw te laten beginnen. Hoe kan het dat aanvragen of niet goed in het systeem gezet worden, of er uit gekiept worden?

 

In het verleden ruim 20+ jaar tevreden klant geweest, even een jaartje ertussen uit toen er glasvezel in ons dorp uitgerold werd. Nu met de nieuwbouwwoning zou ik graag weer terug willen naar Ziggo, maar het wordt me zo wel erg moeilijk gemaakt. Ondertussen komt de opleverdatum steeds dichterbij en  vrees ik dat er niet op tijd een internet en TV verbinding ligt.

 

Hoe kan ik, of wie kan er voor zorgen dat de aanvraag nu eindelijk in behandeling genomen gaat worden, er een offerte komt (als dat nodig zou zijn) en de aansluiting gerealiseerd gaat worden? Ja ik kan bij deze 4de aanvraag ook weer netjes 2 weken wachten voordat ik terugbel, maar ik heb er eigenlijk niet meer zo veel vertrouwen in op deze manier.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ChUcKiE
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Voor de netheid zal ik hier nog maar even het verhaal rondom de aanvraag afronden.

26 januari kreeg ik in de online Ziggo kabelaansluiting portal de offerte binnen voor de aanleg van de nieuwe kabel naar ons nieuwbouw huis. Helaas was het bedrag nog steeds (te) hoog voor ons (1710 euro). 

Ondertussen is er glasvezel (e-fiber) kosteloos binnengebracht en ga ik daarmee de komende jaren verder. Wellicht dat ik het via Ziggo over een tijdje nog eens probeer, geen idee of de prijzen nog eens veranderen, al dan niet doordat er andere huizen bijkomen?

 

@Monica hartelijk dank voor jouw acties op de achtergrond, jammer dat het uiteindelijk tot niets geleid heeft. Maar dat is omdat ik het zelf te duur vind.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen voor je kijken hoe het ervoor staat en de nodige stappen zetten en/of de juiste mensen bereiken.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hoi @ChUcKiE! Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de aankomende nieuwe woning. Ik kan mij goed voorstellen dat je zeker wilt weten dat jouw aanvraag in behandeling is genomen. Je hebt deze nu inmiddels vier keer ingediend begrijp ik? Dat zou zeker niet zo moeilijk moeten verlopen. Wij gaan natuurlijk met je meedenken om dit alsnog zo snel mogelijk te realiseren. Wel ben ik benieuwd via welke weg je contact hebt gehad, was dit via ons reguliere klantenservicenummer (1200 of 0900-1884)? Of via het telefoonnummer van de afdeling zelf (088 716 59 00)? En in het geval van de afdeling zelf, wat zeggen zij hierover?  Heb je ook een account op https://www.ziggo.nl/mijn-nieuwe-aansluiting of dat (nog) niet? En indien ja, wat krijg je daar te zien? 

ChUcKiE
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Monica  bedankt voor je reactie. Ik heb het via 09000730 gedaan. Ik las of hoorde (weet dat niet meer precies waar) dat het via die weg middels een MTC case zou kunnen. Dus ook elke keer via dat nummer aangevraagd. Medewerkers die ik eraan kreeg wisten allemaal wat het betekende en konden me ook gewoon helpen. Via deze weg zou je ook vooraf een offerte krijgen om vervolgens te bepalen wat ik ermee ga doen. Juist omdat niet helder was of er nu wel of geen aansluitkosten bij zouden komen. Bij alle vier de keren dat ik het aanvroeg kwamen daar wisselende antwoorden op.

 

Ik heb verder geen account op die link met de nieuwe aansluiting.

 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Duidelijk verhaal @ChUcKiE, dank voor de informatie. Ik heb alles gebundeld en dit per mail doorgezet naar mijn collega's van de afdeling kabelaanleg. Ik heb hen gevraagd naar de status van deze cases en hoe wij ervoor kunnen zorgen dat die aanvraag (alsnog) zo snel mogelijk gaat lopen. Voor nu is het even wachten op reactie, hopelijk hebben we die snel binnen. Zodra wij meer weten, hoor jij het natuurlijk ook! 

ChUcKiE
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Monica hartelijk dank voor je acties! Hopelijk komt het nu in een stroomversnelling 👍

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@ChUcKiE
Even een kleine update. De afdeling kabelaanleg kan geen aanvraag vinden. Dat verklaart dan wel gelijk waarom je maar niets hoort. Waar jouw aanvraag gebleven, is de vraag. Hier wordt nu druk naar gezocht. Zodra ik een update heb, zal ik het hier plaatsen.

ChUcKiE
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Jiri Dankjewel. Als je meer informatie nodig hebt (NAW of iets dergelijks) hoor ik het graag.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@ChUcKiE De offerte is gevonden, maar ik vraag mij af of dit niet de offerte is die jij eerder afgekeurd hebt. Het bedrag komt overeen met wat jij eerder benoemd hebt. Het aanvraagnummer is 1001606566. Wil je dit aanvraagnummer eens controleren? 

Mijn collega's geven aan dat ze hierop nooit een reactie hebben ontvangen. Mocht je deze offerte nog hebben, wil ik je vragen om hierop te reageren.

ChUcKiE
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Jiri dat is denk ik de offerte van 1 oktober, die is opgeleverd nadat de aannemer het via mijnaansluitingen.nl had aangevraagd. Ik heb daar nooit toegang tot gehad, de aannemer heeft me toen alleen even een foto gestuurd van een schermafdruk. 

Volgens mij ging het om 1961 euro incl BTW of zo. 1) Dat vind ik teveel, zeker omdat ik ook glasvezel kan laten binnenleggen en 2) de aannemer zei toen dat ik het verder met jullie moest oppakken zodat het ook direct op mijn naam zou kunnen komen te staan en hij er tussenuit kon.

Ik weet niet of de aannemer er dan nog op gereageerd heeft maar nadat de datum verlopen was heb ik gedacht dat de offerte hiermee ook klaar was.

Later hoorde ik dus dat ik het beter als particulier zelf kon aanvragen via een MTC case. Toen werd mij ook verteld dat het waarschijnlijk goedkoper zou worden als ik er meteen een abonnement bij zou afsluiten en dat Ziggo  een fors bedrag zou vergoeden (zoals eerder aangegeven drie keer een ander bedrag gehoord overigens) . Middels de nieuwe aanvragen van een MTC case zou ik dan een nieuwe offerte krijgen, inclusief de bijdrage van Ziggo en het af te sluiten abonnement en daar zou ik dan ja op kunnen zeggen. Wat ik zo aan de telefoon hoorde van jullie Ziggo-collega's zou dat dan haast of helemaal een kosteloze aanleg worden.

Dat zag ik wel zitten.

 

Hoe nu verder? Ik kan niet bij die eerdere online aanvraag, dus kan daar ook niet reageren.

Graag verneem ik wat de kosten onder de streep worden voor de aanleg van de kabel als ik er direct een jaarabonnement bij neem. Kun jij hier iets in betekenen?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dankjewel voor de opheldering. Het is logisch dat je enthousiast wordt van goedkopere alternatieven wanneer deze je voorgehouden worden. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet weet of de prijs veranderd wanneer je een particuliere aansluiting aanvraagt. 

Ik ga navraag voor je doen hoe we dit nu het beste kunnen aanpakken en wat de beste optie is.
Zodra ik hierop reactie krijg, kom ik weer bij je terug. 

ChUcKiE
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Het verschil zat blijkbaar in, aangegeven door Ziggo medewerkers, dat 1) je niet alleen een kabel/aansluiting wilt maar er ook direct een jaarabonnement bij afneemt en 2) er ineens gesproken werd dat Ziggo het overgrote deel, zo niet alles, van de aansluitkosten voor haar rekening neemt. Beide kwamen niet in beeld in de offerte die de aannemer kreeg via een aanvraag op mijnaansluitingen.nl 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Goedemorgen @ChUcKiE! Zoals aangegeven zouden we navraag doen over hoe we het verdere verloop nu het beste kunnen aanpakken. De afdeling kabelaanleg geeft aan dat, wanneer we een nieuw MTC verzoek indienen, deze door hen in behandeling zal worden genomen. Je ontvangt vervolgens een mail met link naar de nieuwe offerte. Voor het juist indienen van dit verzoek hebben we nog wel wat gegevens van je nodig. Wil je mij in een privébericht de volgende informatie sturen? 

 

Telefoonnummer:

E-mailadres:
Betaalwijze:

Rekeningnummer IBAN:

Gewenst abonnement:

ChUcKiE
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Zojuist het bericht gestuurd, ik ben benieuwd. Bedankt!

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Het verzoek is doorgezet dus ik hoop dat we het snel kunnen regelen. We houden je op de hoogte @ChUcKiE

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @ChUcKiE. Even een update vanaf hier! Het nieuwe verzoek is inmiddels op de juiste manier ingediend, ik kan deze ook terugzien dus tot nu toe lijkt alles goed te gaan. Heb je de bevestigingsmail ook ontvangen? De offerte zou nu snel opgemaakt moeten worden, zodra deze klaar staat ontvang je van ons nog een mail met een link naar de online portal. Gemiddeld staat deze binnen 5 werkdagen klaar. Houd je ons op de hoogte? 

ChUcKiE
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dag @Monica dank je wel voor de update. Ik heb nog geen bevestigingsmail gezien (eerder ook niet overigens).

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hmm vreemd, mogelijk is er iets in dit proces aangepast en versturen ze nu enkel nog de mail met link naar de online portal. Dat ga ik toch nog eens uitzoeken. Voor nu lijkt het mij verstandig dat we de case welke gekoppeld staat aan dit verzoek laten staan. Deze case is zichtbaar en heeft een juiste status, ik heb er vertrouwen in dat het met deze gaat lukken. Vanaf hier houden we dat natuurlijk ook in de gaten @ChUcKiE

ChUcKiE
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Monica Goedemorgen, de bevestiging van de aanvraag is binnengekomen, nu verder even afwachten op het verloop. Deze bevestigingsmail heb ik bij eerdere aanvragen niet gehad, dus dat geeft hoop 🙂 

ChUcKiE
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Voor de netheid zal ik hier nog maar even het verhaal rondom de aanvraag afronden.

26 januari kreeg ik in de online Ziggo kabelaansluiting portal de offerte binnen voor de aanleg van de nieuwe kabel naar ons nieuwbouw huis. Helaas was het bedrag nog steeds (te) hoog voor ons (1710 euro). 

Ondertussen is er glasvezel (e-fiber) kosteloos binnengebracht en ga ik daarmee de komende jaren verder. Wellicht dat ik het via Ziggo over een tijdje nog eens probeer, geen idee of de prijzen nog eens veranderen, al dan niet doordat er andere huizen bijkomen?

 

@Monica hartelijk dank voor jouw acties op de achtergrond, jammer dat het uiteindelijk tot niets geleid heeft. Maar dat is omdat ik het zelf te duur vind.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic