1
Vraag
2
Reageer en help mee
Henkiepenkie1

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Aanvraag en opzegging abonnement beide niet gelukt

Gdm,

 

Op 25-11 heeft mijn nichtje TV+internet aangevraagd met de wensdatum 03-01-2023. Ik zelf als bewoner van het huis waar mijn nichtje in is gaan wonen per 01-01-2023, heb mijn ziggo pakket opgezegd op 01-12-2022 (met dus als einddatum 01-01-2023).

 

Nu zijn blijkbaar zowel de opzegging als het nieuwe pakket beide niet gelukt (of niet doorgekomen). Ik heb vanmorgen gebeld waarom de opzegging niet gelukt is & ineens 2 uur later is mijn pakket "magisch" wel opgezegd geworden. Beetje raar, maar oké.

 

Nu wil mijn nichtje gewoon haar tv+internet pakket laten ingaan zo snel mogelijk onder de voorwaarden die zij heeft afgesloten op 25-11 (de beruchte blackfriday deal). Op de 1ste lijn kunnen (willen) ze geen 12 maanden korting meer geven.

 

Kan iemand mij vertellen wat ik/wij fout hebben gedaan waardoor zij geen abonnement met 12 maanden korting meer kan hebben? Ik heb de mails met opzegging + aanvraag nieuw pakket doorsturen, dat is geen probleem.

 

Mvg,

Henkie

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Zorg dat je postcode en huisnummer van de woning waar het om gaat in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Henkiepenkie1 welkom hier en sorry voor het gedoe. Ik snap dat het zo nogal verwarrend is. Dat is nooit leuk.

Waar het vooralsnog mis lijkt te zijn gegaan, is dat beide aanvragen rond dezelfde periode zijn ingeschoten. Dat blokkeert helaas, ons systeem is nooit zo happig op een opzegging én een nieuwe aanvraag op hetzelfde adres, rond dezelfde periode. Helaas willen de orders dan wel eens uitvallen.

Enfin, daar heeft je nichtje helaas niet veel aan. Nu heb ik gelezen dat die hele korting van 12 maanden inderdaad niet meer te koppelen is, zoals haar dus eerlijk is verteld. Ik zou haar alles gunnen, maar die kan ik dan ook niet toekennen. Neem me niet kwalijk!

Henkiepenkie1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dus in principe komt het er op neer dat wij niks fout gedaan hebben, oftewel jullie iets fout gedaan hebben.

En toch loopt zij nu de 12 maanden korting mis?

 

Dit ruikt mijn inziens een beetje naar het willen ontlopen van de blackfriday deal waar jullie zo enorm mee liepen te adverteren?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Henkiepenkie1 Ik zou, in dit geval, een klacht indienen, een systeemfout waar een klant de dupe van is geworden, moet toch rechtgezet kunnen worden: Klacht en klachtenprocedure | Klantenservice | Ziggo

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Heeft jouw nicht je een bewijs van die twaalf maanden korting per e-mail ontvangen? 

Henkiepenkie1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ziggo4.jpg

 

Jazeker,  zie bijlage.

 

Ik wacht nog even op een (tevredenstellend) antwoord van Ziggo zelf & anders gaan we inderdaad naar het klachten formulier en evt. geschillencommissie. 

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Heb je al gebeld naar (088) 121 28 08. ?

Dat is het nummer van Ziggo wat ik bel als ik er niet uitkom met de gewone klantendienst.

Henkiepenkie1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nee, dat nummer is mij onbekend, zal ik zo even bellen.

 

Frapante is ook, dat toen ik belde met de vraag waarom de opzegging niet gelukt was, ik ineens binnen 10 min mijn hele pakket kon opzeggen & dus ook gebeurd is. Dus dan hoeft er ineens geen 1 maand wachttijd of iets te zijn...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Henkiepenkie1  schreef:

ziggo4.jpg

 

Jazeker,  zie bijlage.

 

Ik wacht nog even op een (tevredenstellend) antwoord van Ziggo zelf & anders gaan we inderdaad naar het klachten formulier en evt. geschillencommissie. 


Dat is heel duidelijk een overeenkomst.

Je hebt nooit een opzegging of afmelding van die overeenkomst ontvangen van Ziggo?

Zo nee, dan geld deze overeenkomst nog steeds, alleen blijft Ziggo nu in gebreke, vanwege niet geleverde diensten en het niet nakomen van de overeenkomst en natuurlijk wil je ze de kans geven om ze aan deze overeenkomst te houden 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Henkiepenkie1  schreef:

Nee, dat nummer is mij onbekend, zal ik zo even bellen.

 

Frapante is ook, dat toen ik belde met de vraag waarom de opzegging niet gelukt was, ik ineens binnen 10 min mijn hele pakket kon opzeggen & dus ook gebeurd is. Dus dan hoeft er ineens geen 1 maand wachttijd of iets te zijn...


@Henkiepenkie1 Dat is het nummer van de afdeling Bedenktijd en annuleren | Klantenservice | Ziggo

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik heb altijd succes op dat nummer

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic