Vraag
Reacties
Oplossing
tjerkkuipers
Level 2

Aantal zenders niet op tv + zwak internet

Ik heb sinds vanochtend de volgende foutmelding op een groot aantal kanalen - “Ontvangst van uitzending mislukt (E202)” op mijn Sharp tv. De foutcode is niet bekend bij Ziggo. Na wat googlen is het vermoeden dat dit de sterkte is van het signaal. NL 1,2,3 doet het niet, RTL 4,5 wel, SBS weer niet… Meeste kanalen zijn niet meer te ontvangen.

Het internet is vanochtend ook even weggeweest (20 minuten), daarna een paar uur ietwat langzaam (20 Mbps), maar inmiddels weer op normaal niveau. Ik heb de tv zojuist al eens rechtstreeks aan de coax aansluiting in de meterkast gehangen met een nieuwe (dure en korte) coax kabel, maar dit geeft hetzelfde resultaat. Enig idee wat het probleem kan zijn? 

Mijn lokatie: Den Bosch

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sparco1955
Level 16

@tjerkkuipers ,

Eventueel de zenders opnieuw ophalen in Mijn Ziggo zou kunnen helpen. Of de TV op kanaal 800 zetten en 1 minuut wachten.

Succes.

Bekijk in context

0 Kudos
8 Reacties 8
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

misschien een storing in de wijk?

0 Kudos
Sparco1955
Level 16

@tjerkkuipers ,

Betreft het een CI+ module dan kunt u die misschien eens opnieuw installeren. Wel in de juiste volgorde, eerst de TV digitaal installeren dan pas module plaatsen. Die E292 is een LG melding, meestal van te weinig signaal. Zorg dat uw gegevens zijn ingevuld in uw profiel zodat een moderator u sneller kan helpen.

Succes.

0 Kudos
tjerkkuipers
Level 2
Topicstarter

Nee geen CI module... 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
tjerkkuipers wrote:

Nee geen CI module... 

welke mediabox heb je?

0 Kudos
tjerkkuipers
Level 2
Topicstarter

Ook geen mediabox, de coax kabel loopt rechtstreeks mijn tv in. Zoals gezegd heb ik de tv ook even rechstreeks op het toegangspunt in de meterkast aangesloten, dit gaf geen verbetering. Gisteravond zat ik nog steeds zonder alle zenders (12 uur nadat het mij was opgevallen dat de meeste zenders waren weggevallen). Ik zal vanavond nog eens kijken of het inmiddels verholpen is…..

0 Kudos
Sparco1955
Level 16

@tjerkkuipers ,

Eventueel de zenders opnieuw ophalen in Mijn Ziggo zou kunnen helpen. Of de TV op kanaal 800 zetten en 1 minuut wachten.

Succes.

0 Kudos
tjerkkuipers
Level 2
Topicstarter

Eerst kanaal 800 geprobeerd, geen resultaat. Daarna de zenders opnieuw opgehaald. Helaas heb ik een oude tv (10 jaar) en duurt dit zeker een half uur, maar daarna waren alle zenders weer terug! 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

kun je een foto maken van het toegangspunt het aop (abonnee overname punt) in de meterkast

0 Kudos