juanj

Level 9
  • 457Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Aantal terugkijkdagen afwijkend? Ziggo app vs Next

Waarom kan ik met de Next Mini maar 2 dagen terugkijken? (Replay TV) en met de Ziggo Go app, 7 dagen terugkijken? (Replay TV)

 

Beide worden bekeken met hetzelfde abonnement, de Next Mini roept dat ik niet het juiste abonnement heb.

Ook de interface is nagenoeg hetzelfde, het is toch dezelfde software, die aangestuurd word door het abonement qua terugkijkrechten?

 

Kunnen jullie (Ziggo) dat niet gelijktrekken? (naar 7 dagen)

 

ik snap de reden niet eens waarom dit verschil er is

 

15 Reacties 15
Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

Met TV compleet of TV Max behoor je met de Next (mini) 7 dagen terug te kunnen kijken. Met TV start slechts 2 dagen. En dat is met de ZiggoGo idem dito. Was handig geweest als je vermeld had welk tV pakket je hebt.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

het is inderdaad ergens wel raar dat daar verschil in zit, maar aan de andere kant word je hierdoor gedeeltelijk verplicht je abo te upgraden (5 euro per maand). voor die 5 euro krijg je ook opnemen erbij

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Met tv start kan je op de mini 2 dagen terug kijken, via de ziggo go 7 dagen, waarom, geen idee. Wil je op de mini ook 7 dagen terug kunnen kijken dan heb je tv compleet minimaal nodig.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

Als je TV start hebt behoor je ook op de ZiggoGo app beperkt te zijn tot 2 dagen. Tenminste dat is mijn persoonlijke mening of gewoon TV compleet of Max nemen. 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Dat het je mening is waardeer ik natuurlijk, maar ik heb tv start en kan 7 dagen terugkijken via de Ziggo Go, net nog getest, op tv lukt het niet.

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 457Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Heb 

Internet Start XXL en TV Start Next Mini (zonder bellen)

 

Maar is toch raar.. het is toch eigenlijk dezelfde software?

Nu moet ik via mijn Apple TV naar de Ziggo go app, om iets van 2 dagen of langer geleden te kijken.

 

Nu komt het niet heel vaak voor, maar toch.

Vind het gewoon gewoon krom.. beperken op de Go app mogen ze doen, voor 5 EUR korting p/m ...

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@juanj  schreef: “Vind het gewoon gewoon krom.. beperken op de Go app mogen ze doen, voor 5 EUR korting p/m ...”


Droom lekker verder 😴

 

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 457Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Ik hoop dat iemand van Ziggo een reactie kan geven..

 

Snap wel dat Ziggo eerder de app naar 2 dagen zou zetten, dan de Next Mini naar 7 dagen zetten...

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Waarom zou je anders nog tv compleet nemen? Alleen voor het opnemen? Ik snap het marketing technisch heel goed. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Buurman  schreef:

Als je TV start hebt behoor je ook op de ZiggoGo app beperkt te zijn tot 2 dagen. Tenminste dat is mijn persoonlijke mening of gewoon TV compleet of Max nemen. 


Nee, de TV Start klanten moeten ook gewoon 7 dagen terug kunnen kijken via de Next of Next Mini. 

Het is echt onzin dat daar een duurder abonnement voor moet worden afgenomen, waar ook nog cloudopname bij zit, dan is 7 dagen terug kunnennkijken via de gids niet meer nodig.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Tjeerd85  schreef:

Waarom zou je anders nog tv compleet nemen? Alleen voor het opnemen? Ik snap het marketing technisch heel goed. 


Ziggo kan cloudopname beter als losse dienst aanbieden kortom ook beschikbaar maken voor TV Start  klanten, die geen behoefte hebben aan Movies&Series(Compleet)of Movies&Series XL en Ziggo Sport Totaal.(Max)

 

 

Ik heb in mijn Ziggo periode speciaal een  Firestick gekocht voor het terugkijken. Dat was via mijn Humax ook zeer beperkt.

 

Ik snap de opmerking van Jocola deels wel via de bestel site wordt maar twee dagen genoemd, dan zou je verwachten dat dit ook voor de app op gaat. Gelukkig niet zelf een kabeltv klant kan en mag 7 dagen terugkijken via de app en website.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@RoWi. Begrijp me niet verkeerd ik gun de TV start abonnee best wel de 7 dagen terugkijk mogelijkheid met de ZiggoGo app en eventueel via de mediabox, maar van de kant van Ziggo vind ik deze optie wat krom en staat dan niet in verhouding met de meerprijs  van TV compleet.  De nutteloze opmerking van @juanj om dan maar terug te draaien naar 2 dagen plus vermindering van € 5 op het TV start abonnement slaat nergens op en geef ik 0% kans. 

Ik ben benieuwd naar een Ziggo reactie.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De prijs van TV Start is al veel te hoog en niet in verhouding tot de mogelijkheden.

 

De meer prijs van TV Compleet betreft meer dan enkel het mogen terugkijken ook meer content wat betreft Movies en Series en dus cloudopname. 

 

Het niet via de mediabox 7 dagen mogen terugkijken is voor mij een reden om niet zo snel bij Ziggo terug te komen, dit is de enige grotere provider die terugkijken zo misbruikt.

 

Hier zal geen reactie van Ziggo op komen, aangezien er niks inhoudelijks genoemd kan worden het is wat het is.

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 457Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Dankje voor je lieve reactie..😳😳

 

Dacht dat je inmiddels wel doorhad dat het een grapje was..

 

Als we ooit deflatie krijgen, zal Ziggo echt de prijzen niet verlagen.. het gaat altijd maar 1 kant op met Ziggo, en dat is alleen hun kant.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@juanj  😘  graag gedaan.

Uitgelicht topic