1
Vraag
2
Reacties
Bob S

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aansluiting zonder coax kabel

Hallo,

 

Ik zou graag klant willen worden bij Ziggo (televisie, internet en bellen) maar dit is eerder een keer misgegaan omdat de coax kabel onvindbaar was.

 

Inmiddels weet ik dat de vorige bewoner de coax kabel heeft doorgeknipt op de erfgrens in mijn voortuin, omdat hij er geen gebruik van maakte.

 

ik heb inmiddels wel een glasvezel aansluiting en telefonie aansluiting. Is het mogelijk om aangesloten te worden zonder de coax aansluiting?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @Bob S

Wat naar dat de vorige bewoner de kabel zomaar heeft weggehaald 😞 

Je mag inderdaad een verzoek doen bij Mijn aansluiting via; Mijnaansluiting.nl - Nuts aansluitingen aanvragen

 

Als dit gereed is komen wij natuurlijk graag de aansluiting binnen in orde maken! Stuur je dan nog even een reminder? 😄 

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ziggo levert diensten vrijwel uitsluitend over coax, alleen in zeer uitzonderlijke gevallen wordt gebruikgemaakt van glasvezel tot de meterkast/woonkamer.

 

In jouw geval moet de kabel, afhankelijk van de staat, verlengd of in het geheel vervangen worden, opnieuw de woning in gebracht worden en afgemonteerd worden op een (nieuw) AOP (abonnee overname punt). Voor zover ik weet, moet er i.i.g. eerst een monteur komen om de situatie te beoordelen, dan wordt een KBS-ticket (kabelschade) aangemaakt, dat in behandeling wordt genomen door een aannemer.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

@tobiastheebe , hier is geen ziggo monteur nodig, op Hoofdaansluiting.nl (site van ziggo om je AOP te verplaatsen staat het volgende: 

Verplaats jouw Ziggo Hoofdaansluiting

Via deze website kan je een aanvraag indienen om jouw Ziggo hoofdaansluiting (ook wel Abonnee Overname Punt) in de woning te laten verplaatsen. De verplaatsing wordt uitgevoerd door onze installatiepartner Guidion.

Voor het plaatsen van een nieuwe aansluiting, het verwijderen van een aansluiting, of voor een aansluiting van andere internet providers verwijzen we je graag door naar mijnaansluiting.nl

Dus je moet via mijnaansluiting.nl een aanvraag indienen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik denk niet dat dit hier van toepassing is. TS geeft aan dat de kabel buitenshuis/ondergronds is afgeknipt, er is dus geen (werkend) AOP aanwezig. Van een AOP verplaatsen is geen sprake.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Voor het plaatsen van een nieuwe aansluiting, het verwijderen van een aansluiting, of voor een aansluiting van andere internet providers verwijzen we je graag door naar mijnaansluiting.nl 

indien de kabel aan het begin van het parceel is afgeknipt, is de kans denk ik vrij groot dat er een compleet nieuwe kabel getrokken moet worden.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Technisch gezien is het geen nieuwe aansluiting, omdat de kabel wel aanwezig is, maar niet bruikbaar is.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Ik ben benieuwd, maar of een KBS ticket of een nieuwe aansluiting, een van de 2 gaat het worden. Ik weet alleen niet of Ziggo een KBS ticket zomaar aanmaakt, aangezien de vorige eigenaar deze kabel nooit zelf had mogen wegknippen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het was inderdaad geen verstandige actie en getuigt niet van nadenken. De kosten worden mogelijk doorberekend. Het lijkt mij in ieder geval verstandig om de situatie eerst door een moderator te laten onderzoeken, als TS het proces in gang wenst te zetten.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @Bob S

Wat naar dat de vorige bewoner de kabel zomaar heeft weggehaald 😞 

Je mag inderdaad een verzoek doen bij Mijn aansluiting via; Mijnaansluiting.nl - Nuts aansluitingen aanvragen

 

Als dit gereed is komen wij natuurlijk graag de aansluiting binnen in orde maken! Stuur je dan nog even een reminder? 😄 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik was in de veronderstelling dat Mijnaansluiting.nl alleen voor oplevering van nieuwe aansluitingen bedoeld is, lees: nooit eerder een werkende aansluiting geweest op adres.

franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Als het een koophuis betreft kijk of er op de lijst van zaken een coax ziggo aansluiting op de lijst staat, zo ja dan de boel op kosten van de vorige eigenaar de boel laten repareren. Is het een huurwoning kijk in de pa[pieren van uw woning op er een coax ziggo aansluiting aanwezig moet zijn. in dat geval moet uw verhuurder de boel laten repareren, eventueel op kosten van de vorige bewoner. U hoeft niet de dupe te worden van moedwillige vernielingen van de vorige bewoner.

 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

@tobiastheebe ik twijfelde ook bij deze moet ik bekennen 😉 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic