Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
GERRIT JF
Level 1

Aansluiten steinel wifi lamp

Wie heeft ervaring met het installeren van een steinel wifi buitenlamp ( L620 cam ) op de connectbox

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
GERRIT JF
Level 1
Topicstarter

Ik heb hem aan de gang.

Het lag aan mijn “LEEFTIJD” ik had de lettergrootte van mijn J5 op “groot” staan waardoor het installatiescherm niet geheel op het scherm verscheen (ook niet dmv omhoog of omlaag schuiven. hierdoor was het oranje balkje met de tekst “next” niet zichtbaar en ik in de veronderstelling was dat de lamp automatisch verbinding zou maken.

Ik kwam hierachter nadat ik de J7 van mijn vrouw probeerde.

Toch allemaal heel hartelijk dank voor jullie Support.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Pasi
Level 19

Hallo,


Dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen.


Ik heb geen L620 cam lamp of ervaring daarmee.

Maar de lamp heeft alleen 2,4GHz wifi. Wat u zou kunnen proberen is de 5GHz wifi ( tijdelijk ) op uw Ziggo modem/router uit te zetten en dan proberen de lamp te verbinden. Lukt dat, dan daarna 5GHz weer inschakelen. Wordt de lamp-verbinding dan weer verbroken, dan de 2,4GHz en 5Ghz wifi allebei een eigen naam ( SSID ) geven en dan weer de lamp proberen te verbinden.

0 Kudos
Jan F.
Level 20

Ik heb geen ervaring met deze lamp en kan online ook geen installatiehandleiding vinden. Die zat toch wel in de verpakking? In het algemeen zal dit type apparaten werken in de 2.4 GHz frequentieband. Als u de 2,4 en 5 GHz netwerken dezelfde naam heeft gegeven of laten houden kan het apparaat misschien moeilijk een keuze maken en besluit dan maar niets te doen. Dus de eerste stap: geef het 2.4 GHz netwerk een eigen naam.

@Pasi  Je was me weer net eens voor!

GERRIT JF
Level 1
Topicstarter

Ik heb 5ghz uitgezet, Firewal uitgezet, modem gereset, handleiding netjes gevolgd, maar geen verbinding. De handleiding eindigt met “als installatie niet lukt probeer dan een andere router”.

lekker makkelijk dus. ik heb al contact gehad met ziggo en met steinel, beide zonder succes.

Nog suggesties.? Of moet ik echt een andere modem proberen. (Ziggo kan me hier niet mee helpen.|

 

0 Kudos
Pasi
Level 19

 

In de handleiding ( bladz. 27 ) staat “... Opmerking: de cameralamp heeft een stabiele WIFI-verbinding nodig. De smart-phone of tablet moeten toegang tot het internet hebben en bij de installatie met hetzelfde WIFI-netwerk verbonden zijn als de cameralamp.• Download de app. • Zodra de stroomtoevoer wordt ingeschakeld, is de cameralamp klaar voor de configuratie. Tijdens de configuratie is om de 4 seconden een signaal te horen. • Gedurende de verbinding van cameralamp en smartphone of tablet klinkt het signaal iedere seconde.• Voer nu de netwerknaam en het wachtwoord van de WIFI-router in uw app in…”

Zoals gewoonlijk verder niets m.b.t. als het niet werkt…..

Met de lamp maar op de bank/stoel, de lamp resetten ( 7 sec de reset knop induwen ) en opnieuw proberen…….

0 Kudos
GERRIT JF
Level 1
Topicstarter

Ik heb inmiddels ongeveer 10X gereset, met de lamp een meter van de connectbox.het enige wat er gebeurt is om de 4 seconden een ping en een app die geen signaal ontvangt. ben nu dus redelijk radeloos.

0 Kudos
RoWi.
Level 20
GERRIT JF wrote:

Ik heb inmiddels ongeveer 10X gereset, met de lamp een meter van de connectbox.het enige wat er gebeurt is om de 4 seconden een ping en een app die geen signaal ontvangt. ben nu dus redelijk radeloos.

Gedurende de verbinding van cameralamp en smartphone of tablet klinkt het signaal iedere seconde.• Voer nu de netwerknaam en het wachtwoord van de WIFI-router in uw app in…”

Mogelijk toch ergens een verkeerde handeling? Het lijkt vrij simpel. 

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
GERRIT JF wrote:

Ik heb inmiddels ongeveer 10X gereset, met de lamp een meter van de connectbox.het enige wat er gebeurt is om de 4 seconden een ping en een app die geen signaal ontvangt. ben nu dus redelijk radeloos.

 

Hoi,

Overbodig misschien maar je telefoon en of tablet waar je de app op hebt staan moet wel met hetzelfde wifi netwerk verbonden zijn ( SSID ) en alleen op de 2,4 ghz .

Kijk er gewoon nog een keer naar , misschien zie je wat over het hoofd.

ALs zelfs de goedkope action camera deurbellen verbinding met het modem kunnen maken dan moet deze het zeker ook kunnen.

Die werken denk ik een beetje op dezelfde manier.

 

0 Kudos
RoWi.
Level 20
Ronihd wrote:
GERRIT JF wrote:

 

 

Hoi,

Overbodig misschien maar je telefoon en of tablet waar je de app op hebt staan moet wel met hetzelfde wifi netwerk verbonden zijn ( SSID ) en alleen op de 2,4 ghz .

 

 

Beetje technisch.

Het ssid zegt nog niet veel je moet vaak met beide apparaten met hetzelfde fysieke wifipunt  zijn verbonden. Binnen het zelfde IP bereik.

0 Kudos
Pasi
Level 19
GERRIT JF wrote:

Ik heb inmiddels ongeveer 10X gereset, met de lamp een meter van de connectbox.het enige wat er gebeurt is om de 4 seconden een ping en een app die geen signaal ontvangt. ben nu dus redelijk radeloos.


Nu ik dit lees, bedenk ik me : als de lamp nieuw uit doos en niet gekoppeld is, dan is de verbinding lamp <> smartphone/app en heeft e.e.a. nog niets met een lokaal wifi netwerk te maken.

Het is dus waarschijnlijk een lamp/wifi of smartphone probleem !!


“... De smart-phone of tablet moeten toegang tot het internet hebben en bij de installatie met hetzelfde WIFI-netwerk verbonden zijn als de cameralamp….” >>>> Probeert u eens met een wifi analyzer ( b.v. deze ) of u wel een wifi signaal van de lamp kan vinden?

Zet u eens uw internet data ( G3/G4/G5 ) op uw smartphone uit, zodat de smartphone alleen maar ( = zeker weten ) via wifi verbinding maakt met het internet.

Zend de lamp wel wifi uit, probeert u eens een andere smartphone ?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Ik vind in die super uitgebreide handleiding niet terug dat je eerst op een ssid van de lamp moet aanmelden. Terwijl dat vaak wel zo is.

Vaak is de volgorde vanuit de bij een apparaat horende app eerst aanmelden op het apparaat die zend inderdaad een eigen ssid uit, daarna in dezelfde app de inlog van het huis wifi netwerk invullen.

0 Kudos
Pasi
Level 19
RoWi. wrote:

Ik vind in die super uitgebreide handleiding niet terug dat je eerst op een ssid van de lamp moet aanmelden. Terwijl dat vaak wel zo is.


Inderdaad of ( zoals bij een Deco ) eerst verbonden via Bluetooth.

Overigens ga ik er vanuit dat je dit bedoeld : "… super uitgebreide handleiding...”

Wat me overigens wel opvalt en tegenvalt ( voor die prijs ), is dat de lamp niet te vervangen is. Nu gaan led lampen tegenwoordig lang mee, maar dit is een hoog vermogen led lamp ….

0 Kudos
jarielcapitain
Level 13

@GERRIT JF 

Lees deze link even door, wat opvalt dat GPS op je smart phone ingeschakeld moet zijn

Pasi
Level 19
jarielcapitain wrote:

Lees deze link even door, wat opvalt dat GPS op je smart phone ingeschakeld moet zijn

 

Als dat de oplossing  is !!!!!!!

Vreemd dat dit niet genoemd wordt in de handleiding bij Steinel zelf !!

Pasi wrote:

In de handleiding ...

 

0 Kudos
jarielcapitain
Level 13

Sommige handleiding zijn

“Zoek het zelf maar uit,

Makkelijke installatie,

Nooit geen problemen.”

 

0 Kudos
GERRIT JF
Level 1
Topicstarter

Ik heb hem aan de gang.

Het lag aan mijn “LEEFTIJD” ik had de lettergrootte van mijn J5 op “groot” staan waardoor het installatiescherm niet geheel op het scherm verscheen (ook niet dmv omhoog of omlaag schuiven. hierdoor was het oranje balkje met de tekst “next” niet zichtbaar en ik in de veronderstelling was dat de lamp automatisch verbinding zou maken.

Ik kwam hierachter nadat ik de J7 van mijn vrouw probeerde.

Toch allemaal heel hartelijk dank voor jullie Support.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen @GERRIT JF en welkom op de Community,

Zo te lezen is het al gelukt om het probleem op te lossen. 😉 Fijn dat je er al uitgekomen bent.
Als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen weet je ons hier te vinden. 

Met vriendelijke groeten,

Paul

0 Kudos