Ata7

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Aanpassing abonnement

Hallo,

Een tijdje geleden wilde ik van een actie ( via euroclix) gebruik maken voor 6 maanden goedkoper abonnement, het zou €39,95 per maan kosten. Heb via de app contact gehad hierover.

Ik heb nu internet start en tv start.  Ziggo medewerker gaf aan dat ik mijn abonnement kon omzetten naar internet basis en tv start met CI+ module ( heb nu mediabox xl). Dat zou dus betekenen dat ik mijn mediabox zou moeten inleveren en daarvoor in plaats de CI + module krijgen. Dat zou dus €46 per maand kosten ( betaal nu €53).

 

Ik vond dit maar vreemd want ik heb al de laagste internet ( dacht ik), maar de mdw legde uit dat ze de internet start niet actief aanbieden omdat dit alleen i.c.m CI module te bestellen is.

En nu komt het: een vriend van mij heef dit ook geprobeerd en het is hem wel gelukt. Sterker nog hij heeft zonder daar om te vragen de mediabox xl toegestuurd gekregen. 

Ik zou graag toch nog willen weten hoe dat kan en waarom kan ik geen lager internet krijgen zonder dat ik daarvoor mijn mediabox moet inleveren? Ik dacht dat tv los stond van het internetabonnement.

Graag wat suggesties, want ik overweeg nu echt wel over te stappen na zoveel jaar. Vind het echt wel veel te duur voor wat ik krijg!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @Ata7. Ik heb het voor je nagekeken en zie inderdaad dat het enige bestelbare pakket Internet Basic & TV Start met CI+ is. Binnen ons bestelsysteem is er geen mogelijkheid om een bestelling voor Internet Basic & TV Start met een Mediabox XL te plaatsen. Wat daar de reden van is, heb ik ook uitgezocht. Er zijn verschillende pakketvormen binnen Internet Basic en het abonnement dat je benoemd hebt is niet voor iedereen beschikbaar gesteld waardoor je helaas niet in aanmerking komt. Wij kunnen daar niet omheen en zien om die reden de optie niet terug in het bestelsysteem. 

 

Wat betreft de factuur van jouw vriend lijkt daar een fout in te zitten, de apparatuur van het abonnement zou hieronder vermeld moeten worden. De totaalprijs daarvan lijkt dus niet te kloppen maar omdat het om het abonnement van iemand anders gaat kan ik dat niet controleren. De totaalprijs zou in ieder geval gelijk moeten zijn aan Internet Basic & TV Start met CI+, zoals aangegeven kost dit abonnement € 43,50 per maand zonder bellen en € 46,- per maand met bellen. 

 

Bekijk in context

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan kijken wat er voor je mogelijk is.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Welkom hier op de Ziggo Community @Ata7! Ik begrijp dat er wat verwarring is ontstaan en hoop met mijn bericht wat duidelijkheid te kunnen scheppen 🙂

Momenteel neem je Internet Start en TV Start bij ons af zonder bellen voor € 53,- per maand. Mijn collega heeft met je gesproken over Internet Basic en TV Start met een CI+ module. Dit abonnement kost € 43,50 per maand zonder bellen en € 46,- per maand met bellen. Het verschil tussen Internet Start en Internet Basic is de internetsnelheid. Met Start heb je 75/10 Mbps tot je beschikking en met Basic 40/5 Mbps. Internet Basic leveren we inderdaad alleen met een CI+ module als digitale televisie product zoals is aangegeven door mijn collega. Ik betwijfel dan ook of je vriend daadwerkelijk Internet Basic heeft met Mediabox XL want ons bestelsysteem laat dat niet toe.

 

Mocht je toch over willen gaan op Internet Basic met module voor € 43,50 per maand, laat het dan gerust weten hier. Dan maak ik het zo snel als mogelijk voor je in orde! 

Ata7
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je bericht, 
Ik snap niet helemaal de connectie tussen lager internet en de mediabox, ik dacht dat tv apart was en niet zodanig afhankelijk was van de snelle interne.

Zie bijgevoegde foto van de gewijzigde abonnement van mijn vriend, ik dacht dat bij kabel tv geen mediabox geleverd werd en toch heeft hij deze ongevraagd gekregen. Zou je mij dat kunnen uitleggen? Misschien mis ik hier iets?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Geen dank @Ata7! Ik heb even met je meegekeken maar ik zie TV Start op de factuur staan. Dit betekent dat het niet alleen om een kabel TV abonnement gaat, vandaar dat jouw vriend een mediabox ontvangen heeft. We kunnen dit voor je wijzigen, mocht je dit willen! 

Ata7
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Maar ik begrijp dus nog steeds niet waar het prijsverschil in zit, mijn vriend gaat €37,90 betalen voor langzamer internet en heeft ook nog safe online xl én hij heeft volgens jou gewoon tv start mét mediabox xl. Hoe kan het zo zijn dat ik zoveel meer betaal? Daarnaast heeft jouw collega Eric geschreven dat het abonnement met lager internet alleen samenging met een tv abonnement met CI module. Ik snap er eerlijk gezegd niets meer van. Ik zou graag hier wat duidelijkheid over krijgen!

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@Ata7
Ik kan mij voorstellen dat je duidelijkheid wilt.

In het geval van jouw vriend lijkt het er op dat hij nog een heel oud abonnement bij ons afnam en deze is omgezet naar het nieuwe portfolio. Wat hierin precies de afspraken zijn is mij niet helemaal duidelijk zonder zijn gegevens te hebben. Wel lijkt het er op dat zijn pakket niet helemaal goed staat aangezien ik zijn digitale TV gedeelte niet terug kan vinden. Ik zie TV Start bovenin staan, maar zie geen TV standaard in het rijtje daaronder. Er lijkt dan ook geen TV actief te staan op dit moment.

Ata7
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zijn tv is gewoon actief hoor. Enige wat hij gedaan heeft is zijn internetabonnement verlaagd. Niet meer en niet minder. Heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag: wat heeft mediabox te maken met de verlaging van de internetabonnement. Dat is mij dus verteld, als ik eventueel mijn internet zou willen verlagen, ik dan geen recht meer heb op een mediabox. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de mediabox xl is onderdeel van een combinatie abonnement tv start + internet start, compleet, max, of giga

 

voor een mediabox xl is nou eenmaal minimaal internet start vereist

 

dat is het aanbod van ziggo verders is dat helaas niks aan te doen

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Ata7, je kunt je internet pakket verlagen zonder dat dit invloed heeft op je tv. Zo kun je bijvoorbeeld TV start met Internet Complete bij ons afnemen of met Internet start wanner je dit wilt. Op deze pagina kun je wat rondklikken om een vergelijking te maken. Zoals @anoniemforum al aangaf is het wel van belang dat je tenminste tv start afneemt. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Lotte  

minimaal tv start is waarschijnlijk een foutje ik bedoelde minimaal internet start

 

voor de mediabox xl is tv start vereist

voor de next tv compleet of max

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Ata7 heb je al even de website bekeken? Daar wordt alles keurig op een rij gezet. 

Mocht je nog vragen hebben: wees altijd welkom!

Ata7
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo,

ik zou het op prijs stellen al jullie mij het verschil in de prijzen op mijn factuur en de factuur van mijn vriend kunnen uitleggen. Enig verschil zit hem in de internet basis, voor de rest heeft hij ook de mediabox xl gekregen( staat niet op de factuur én hij heeft er niet om gevraagd) en het feit dat hij ook nog safe online xl krijgt. Het verschil is groot €53-37,90. Zie eerder geplaatste factuur en vergelijk die met de mijne. Zoek de verschillen zou ik zeggen en leg het me uit aub.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Zonder de gegevens van je vriend, kan ik niets nuttigs/met zekerheid over zijn abonnement zeggen, ben ik bang. En zelfs met gegevens wordt dat lastig, omdat het natuurlijk over zijn abonnement gaat en ik dit niet zomaar met anderen kan doornemen. 

Ata7
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nou zet ik het duidelijk op een rijtje want zo kom ik niet verder merk ik.

Dus: ik wil weten wat het mee gaat kosten als ik overstap naar internet basis inclusief tv start mét mediabox xl. Ik kan namelijk dit zelf niet nakijken aangezien internet basis niet actief door jullie wordt aangeboden. De site met de samenstelling van pakketten ken ik inmiddels bijna van buiten dus daar hoeven jullie mij niet naar verwijzen. Ik hoor het graag. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ata7
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nee,  ik bedoel internet BASIS. Die wordt op de site niet aangeboden. Anders kon ik het zelf aanpassen en bekijken.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ah je bedoelt deze

https://www.ziggo.nl/internet/basic

 

 

 

Ata7
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Lees aub mijn eerdere reactie. Internet basis met tv start en mediabox. Dat wil ik. Niet alleen internet of alleen tv.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat kan dus niet, althans dat is geen standaard beschikbare combinatie.

 

Dat kan je enkel via een moderator hier bestellen of de klantenservice, wat dit inhoudt is genoemd. 

Waarom dit bij een ander wel is gelukt weet ik niet. Dat zal niet via een reguliere methode zijn gegaan.

 

Uitgelicht topic