1
Vraag
2
Reacties
sigwarth

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Uitzetten SMS controle bij Mijn Ziggo

ik kan mij niet meer aanmelden bij MijnZiggo.  Er is een verificatie code via sms verzonden nodig.
Ziggo kan aan mijn opgegeven mobiele nummer géén sms sturen  (een heeeel oud Nokia gsm).
Van een ander telefoon (provider KPN) naar mijn Nokia  gsm (AH-KPN)   - ook  andere instanties ontvang
ik wel een sms.  De mobiele nummer in MijnZiggo is meervoudig gecontroleerd.
Kan het inloggen ook zonder sms-controle?   Er zijn toch ook klanten, die geen mobiele telefoon hebben.
Bij klantenservice begrijpt men mij niet.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @sigwarth , fijn dat je een topic hierover hebt aangemaakt wanneer je het antwoord op deze vraag niet kunt vinden. Fijn dat ik je hiermee mag helpen.
 

Op een oudere mobiele telefoon zou je nog prima sms-jes moeten kunnen ontvangen. Dus het verbaast mij wel dat deze niet aankomen bij je. Heb jij al in je eigen Mijn Ziggo account gecontroleerd of je nummer wel goed geregistreerd staat bij ons? Niet dat per ongeluk een foutief nummer bij je klantgegevens staat. Dan ontvang je de sms niet.


We kunnen in onze winkels of via deze weg de sms code uitzetten voor je. Hou er wel rekening mee dat zonder deze extra verificatie stap, je account wel minder goed beveiligd is.


Om dit te kunnen aanpassen op je account heb ik wel je gegevens nodig. Wil jij je postcode + huisnummer invullen in je Community profiel? Ter verificatie zie ik ook graag tussen haakjes je klantnummer achter je huisnummer.  Dan weet ik zeker dat ik deze aanpassing mag verwerken op je account. Deze gegevens zijn niet openbaar te zien voor onze leden. Alleen de moderatoren kunnen je gegevens inzien.

Alvast bedankt! 

Bekijk in context

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@sigwarth we lezen waar we kunnen maar een misverstand kan er altijd insluipen: zelfs wij zijn mensen.

De aanpassing is geregeld, de verificatie is uitgezet. Dit zal met 24 uur zichtbaar zijn voor je. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
sigwarth
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zou men ipv een mobiele nummer  ook een vaste nummer kunnen opgegeven voor de inlogcontrole?
Zet Ziggo  de sms tekst (code) om in spraak?  zo als DigiD  het doet?

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @sigwarth , fijn dat je een topic hierover hebt aangemaakt wanneer je het antwoord op deze vraag niet kunt vinden. Fijn dat ik je hiermee mag helpen.
 

Op een oudere mobiele telefoon zou je nog prima sms-jes moeten kunnen ontvangen. Dus het verbaast mij wel dat deze niet aankomen bij je. Heb jij al in je eigen Mijn Ziggo account gecontroleerd of je nummer wel goed geregistreerd staat bij ons? Niet dat per ongeluk een foutief nummer bij je klantgegevens staat. Dan ontvang je de sms niet.


We kunnen in onze winkels of via deze weg de sms code uitzetten voor je. Hou er wel rekening mee dat zonder deze extra verificatie stap, je account wel minder goed beveiligd is.


Om dit te kunnen aanpassen op je account heb ik wel je gegevens nodig. Wil jij je postcode + huisnummer invullen in je Community profiel? Ter verificatie zie ik ook graag tussen haakjes je klantnummer achter je huisnummer.  Dan weet ik zeker dat ik deze aanpassing mag verwerken op je account. Deze gegevens zijn niet openbaar te zien voor onze leden. Alleen de moderatoren kunnen je gegevens inzien.

Alvast bedankt! 

sigwarth
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor reactie.
1.  het oude  Nokia mobieltje  ontvangt sms'jes  van  andere alleen niet van Ziggo!!!!!
2. het mobiele nummer  is door Ziggo klantenservice erin gezet en is goed!
3. het betreft NIET  de 2-staps-verificatie!  Die is uitgeschakeld!
   Het betreft  het moeten verifieren bij het aanmelden  en
    om überhaupt een mobiele nummer moeten opgeven!!
  Er zijn toch ook Ziggo klanten die hebben  géén  mobile telefoon, die moeten
  toch ook bij Mijn Ziggo kunnen inloggen.

Men kan nu niet meer inloggen omdat weer naar een verificatie (code via sms)  gevraagd wordt.
Al uren met Ziggo- klantenservice gepraat - van alles geprobeerd . o.a. een andere  mobiele nummer van iemand anders opgegeven, dat werkt; maar is de oplossing niet!!!;
account verwijderd  en opnieuw  geregistreerd; ww tig keren gewijzigd- (lukt  niet).
Dus resultaat via klantenservice:   "0" . Bij ons is alles goed!  is letterlijk gezegd.
  "Zoek het maar zelf uit!" Dat zijn mijn woorden.
Ik hoop dat er toch nog een oplossing (administratief   of technisch) gevonden wordt.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Bedankt voor alle informatie, @sigwarth. Een erg vervelende situatie begrijp ik. Frustrerend dat er ondanks alle uren die je erin hebt gestoken, er nog geen oplossing is. Wil je je postcode, huisnummer en gebruikersnaam toevoegen aan je community profiel? Deze is alleen zichtbaar voor Ziggo moderators. Dan help ik je met alle liefde verder. 

sigwarth
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Krista  fijn dat je mij wilt helpen.
De zaak  is nog wat complexer. Als ik mijn gegevens opgeef  kun het probleem niet oplossen.  Ik heb ook een bericht/mail gestuurd aan Ziggo  met  het  zelfde onderwerp met alle gegevens. Ik  kan de gegevens verstrekken maar niet hier.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@sigwarth helder.

Dan is het zaak dat dus die e-mail wordt opgepakt en dat het vanuit daar verder wordt vervolgt. 

sigwarth
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hebben tot heden nog geen reactie van Ziggo ontvangen.
Wat ik uit de reacties begrijp:
 1)  de extra sms-controle (niet de 2-staps verificatie) kan door Ziggo uitgezet worden!
     Maar er moet   voor deze actie wel een sms-controle geburen! 
Dit is met de eigen mobiele nummer (oude gsm) niet te doen (ontvang geen  Ziggo sms).
Dus  het probleem blijft bestaan.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@sigwarth dat willen we wel voor je oppakken hoor.

Kan je bij je profiel je adres invullen? Dan zorg ik dat dit per ommegaande wordt geregeld! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@sigwarth Vrij vertaald: zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden en de extra sms-controle uitgezet worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

sigwarth
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik heb mijn gegevens ingevuld. wel tekst lezen de  extra tekstvelden!!!!
Is het mogelijk om een PN/PM  te sturen?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@sigwarth we lezen waar we kunnen maar een misverstand kan er altijd insluipen: zelfs wij zijn mensen.

De aanpassing is geregeld, de verificatie is uitgezet. Dit zal met 24 uur zichtbaar zijn voor je. 

sigwarth
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt.  
Via het  forum community  lijkt men toch iets  beter geregeld te kregen als via de klantenservice (hier  zijn experts te vinden!!👍
Er is een maar:   De hele zaak is veel ingewikkelder - zo als eerder al aangegeven. Er is geen PN/PM blijkbaar mogelijk. Dan had dit beter kunnen uitleggen.
Kon  de extra informatie in mijn profiel niet gelezen?
--------

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@sigwarth normaal geproken moet dit ook via elke vorm van onze klantenservice (chat, bellen) opgepakt kunnen worden. 

De extra informatie heb ik gezien, maar het is niet altijd duidelijk dat daar de gewenste informatie staat die de klant wil doorgeven. Voor mij was het nu gelukkig duidelijk. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic