1
Vraag
2
Reacties
WJ4IoT

Level 5
  • 82Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

AVG - Rapport persoonlijke gegevens

Ik heb verzocht om het Rapport persoonlijke gegevens en keurig ontvangen.

Hierover heb ik een tweetal vragen.

 

  1. In het rapport staat onder contactgegevens het Identificatienummer, deze is met X-en geblurd ik vraag me af welk type nummer hier is opgeslagen?
  2. SMARTWIFI: Ik mis een hoofdstuk met de gegevens die door ZIGGO worden gelegd in het kader van SMARTWIFI. Ook is mij nog steeds onduidelijk wanneer deze dienst wordt geactiveerd; zodra Wifi op de Connectbox wordt aangezet? of pas wanneer er gebruik wordt gemaakt van de APP?

Onduidelijk in het gehele privacy statement is ook de term "(internet)sessie" door deze haakjes zou dit zowel een LAN als en WAN-sessie kunnen betreffen.

 

 

 

 

  • De gebruikte term

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Sorry dat je nog op op het antwoord van die aan het wachten was @WJ4IoT. Al gaat het hierbij niet om een opgeslagen nummer.

In sommige situaties vragen we bij een bestelling of wijziging om identificatienummers van bijvoorbeeld een paspoort of rijbewijs. Die gegevens slaan we dan op en vermelden we bij een verzoek in een GDPR rapport.

Van jou hebben we die gegevens niet. Vandaar het het met X-en is ''geblurd'' in het GDPR rapport. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
WJ4IoT
Topicstarter
Level 5
  • 82Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Ik vond reeds dat SMARTWIFI = Connectbox (witte modem) + wifi (zie bron) de rest is nog onbeantwoord.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

We hebben dit uitgezet en wachten op antwoord, sorry dat je al even op respons van onze kant wacht @WJ4IoT we komen er zo snel mogelijk bij je op terug 🙂 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @WJ4IoT, je hebt soortgelijke vraag ook per mail gesteld las ik. Terugkoppeling liet even op zich wachten maar dit zijn alle velden die in het kader van Smartwifi worden vastgelegd:

 

"Datum, tijdstip en duur van (internet)sessies, data-informatie (datasnelheden en datavolumes (download en upload/Mbs)), signaalinformatie (sterkte, kwaliteit en route), gebruikersnaam, wachtwoord, klantnummer, IP-adres, MACadres, aantal/type/model van jouw apparaten (waarmee je verbonden bent), (gebruiks)instellingen van jouw apparaten (waarmee je verbonden bent), overige noodzakelijke gegevens voor beheer Wifinetwerk.


Deze gegevens zijn echter allemaal reeds beschikbaar in de modemGUI en/of de app zelf. De informatie is als zodanig al beschikbaar voor de klant (al deze informatie is direct te vinden in de applicatie)."

 

Zijn hiermee al je vragen beantwoord of mis je nog iets?

WJ4IoT
Topicstarter
Level 5
  • 82Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

@WJ4IoT  schreef:

 

  1. In het rapport staat onder contactgegevens het Identificatienummer, deze is met X-en geblurd ik vraag me af welk type nummer hier is opgeslagen?

Waarom is op deze vraag nog geen antwoord gegeven?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Sorry dat je nog op op het antwoord van die aan het wachten was @WJ4IoT. Al gaat het hierbij niet om een opgeslagen nummer.

In sommige situaties vragen we bij een bestelling of wijziging om identificatienummers van bijvoorbeeld een paspoort of rijbewijs. Die gegevens slaan we dan op en vermelden we bij een verzoek in een GDPR rapport.

Van jou hebben we die gegevens niet. Vandaar het het met X-en is ''geblurd'' in het GDPR rapport. 

WJ4IoT
Topicstarter
Level 5
  • 82Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Zolang jullie maar niet het Burger Service Nummer in deze rubriek, eventueel door andere klanten aangeleverd, opslaan.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Dat lijkt me het documentnummer van ID of rijbewijs, en voornamelijk interessant voor de Vodafone-tak 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic