RoWi. wrote:
...de Connectboxen worden uiteraard niet door maar voor Ziggo gemaakt...
Nee, inderdaad niet. Laat ik het anders zeggen: Arris en Compal maken de ConnectBox naar de specificaties van Ziggo.
Algemeen: Of die specificatie zo exact zijn, dat ze de hardware bepalen, dat verwacht ik niet. Maar Ziggo zal wel bepalen, wat er van dat ding verwacht wordt én wat dat ding mag kosten. Het is aan Arris en Compal om die specificaties tot één werkend apparaat te smeden ( en ondertussen er ook nog wat aan te verdienen ). Daarna moet een bedrijf nog de bijbehorende software schrijven, die ook aan de Ziggo eisen moet voldoen. Ook dat bedrijf zal er natuurlijk ook iets aan willen verdienen. Zo ontstaan er genoeg onderdelen/raakvlakken, die bij een te kleine totaal prijs, waarschijnlijk ( ik weet het bijna zeker ) de basis vormen, van heel veel van de hier voorkomende/genoemde problemen.
Marco1861 wrote:
Modem-only! Ik ga bier, chips en popcorn halen om het te vieren!
Als tussenoplossing, een goed begin. Maar dan wel graag een 100% ‘dom’ modem. Gewoon 100% transparant: coax in, signalen omzetten en UTP uit en niet meer. En a.u.b. vooral niet een door de ‘Ziggo’ script-kiddies geknutseld ding !!!! ( de goede engineers natuurlijk daar gelaten ).
MaxH wrote:
Allemaal leuk en wel, maar waar moet de gemiddelde gebruiker zijn bij problemen? Bij Ziggo, modem leverancier, mediabox leverancier? Dat wordt een kastje muur verhaal.
De gemiddelde gebruiker ( = digibeet, sorry maar ik bedoel het goed ) kan gewoon bij Ziggo een standaard modem/router en mediabox huren. Dat zou ‘eigen’ ontwerp kunnen zijn of een ( door Ziggo bepaald ) instapmodel van een ander merk.
Er zijn nu vast en zeker ( toch ? ) wel klanten, die alleen een CB & mediabox hebben en daar blij mee zijn. Zolang je dicht bij de basis blijft ( die Ziggo voor je heeft bedacht ), dan zal de Ziggo apparatuur ook wel werken ( welk niveau dat ook is ).
Wil je meer en ga je voor eigen apparatuur, dan ben je natuurlijk ook daarvoor verantwoordelijk en moet je de problemen zelf ( en m.b.v. dit forum ) oplossen. Dat er dan ook problemen zijn, dat is niet voorkomen. Er is altijd wel een percentage, die ongeacht welke apparatuur, wat fout gaat ( o.a. de wet van Murphy ). Ik verwacht echter wel, dat een wereldmerk als AVM ( om maar 1 te noemen ) hun apparatuur beter ontwerpen en maken, zodat b.v. onderlingen communicatie tussen apparatuur/merken wel goed gaat. Hierdoor zouden de vele ‘vreemde’ storingen/problemen die nu vaak optreden, veel minder vaak voorkomen.