1
Vraag
2
Reacties
Sander S

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

80+ zenders of 77+ zenders (36 HD)

Goedemiddag,

 

Misschien een erg simpele vraag, maar ik kan het zo niet vinden dus wie kan mij het verschil uitleggen tussen 80+ zenders versus 77+ zenders (36 HD)? Dit is naast het gebruik van een CI+ of een Next box het enige verschil tussen TV Start CI+ en TV Start Next en voor zowel de CI+ module als de Next box heb ik geen use case. 

 

Groet, Sander 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Sander S  schreef:

Ah, that makes sense...

Dan ben ik eigenlijk nog steeds alleen benieuwd naar de verschillen tussen de zenders, maar ik vermoed dat dit niet veel voorstelt eigenlijk.


Zoals je in het gelinkte topic mogelijk al hebt gelezen is daar niet echt een concreet antwoord op gekomen, kortom dit lijkt gewoon een weergave fout in het systeem.

Bekijk in context

11 Reacties 11
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hallo en welkom @Sander S,

 

Ik ben ook wel benieuwd wat precies die '80+' en '77+' inhoudt. Als ik naar Ziggo's zenderoverzicht kijk, kom ik zelf tot 75 standaardzenders (digitale tv met smartcard, ongeacht of het nu via CI+, Next of andere mediabox gaat):


AlexHelpt_1-1647960498363.png


Vink ik 'Ziggo HD' aan, dan kom ik tot 61. Veel gegoochel met cijfers, maar wat is nou het juiste aantal 🤔

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Of ik nu kijk bij TV Start met CI module

Of bij het samenstellen dus met een Mediabox(XL) 

Ik zie overal 80+ terugkomen.

 

@Sander S  TV Start Next bestaat nog niet, enkel als je al een Mediabox Next hebt zou je van TV Max of Compleet naar TV Start met behoud van de Next kunnen.

Sander S
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi AlexHelpt,


Bij het Max Next abonnement staat (54 HD) dus dan kunnen er nooit 61 HD kanalen standaard zijn lijkt mij. Het zenderoverzicht roept dus eigenlijk alleen maar meer verwarring op.

Verder komt wellicht het totaal aantal zenders boven de 75 door regionale zenders mee te tellen. Dit zal dan minimaal 5+ per regio zijn (totaal dus 80+), maar ook dit is niet duidelijk terug te herleiden.

Kortom, laten we hopen dat iemand hier gewoon een duidelijk antwoord op kan geven en dank voor de toevoeging 🙂

Sander S
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi RoWi,

 

Dit zal verklaren waarom ik de optie wel zie als ik een pakketwijziging wil doorvoeren, maar het verklaart niet de 77+ (36 HD). Ik heb nu de Next box bij het TV Complete Next abonnement. Ik heb eerder al eens contact opgenomen met Ziggo om te kijken of ik de Next juist retour kon sturen, ik gebruik hem namelijk niet. Wellicht kon ik zo een paar euro korting op mijn abonnement krijgen, je betaalt tenslotte ook bij voor een extra box (jaren gedaan). Dat is echter geen optie, vandaar dat ik even ben gaan kijken naar een aanpassing op mijn abonnement. 

Op zich merk ik het verschil in zenders (als dit er al is) waarschijnlijk niet eens, maar ik vind het gewoon niet duidelijk. In ieder geval dank voor de informatie over het TV Start Next deel. Ik zal waarschijnlijk voor deze optie kiezen bij een abonnementsaanpassing, maar het blijft zonde dat je de Next box niet kunt inruilen voor wat korting op je abonnement. Zeker aangezien die dingen niet aan te slepen waren en er nog steeds mensen een Horizon thuis hebben staan of toegestuurd krijgen.

Wat dat betreft is het ook vreemd dat het Next pakket optie net zo duur is als een CI+ pakket met OF zonder CI+ module. Maakt allemaal qua prijs geen verschil.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

@Sander S  schreef:

Hi AlexHelpt,


Bij het Max Next abonnement staat (54 HD) dus dan kunnen er nooit 61 HD kanalen standaard zijn lijkt mij. Het zenderoverzicht roept dus eigenlijk alleen maar meer verwarring op.🙂


Er zijn een maand geleden een zwik zenders in HD erbij gekomen, dus misschien vandaar de 61. Ik denk dan ook dat de genoemde 54 voor TV Max niet meer up-to-date is 🙂

 


@Sander S  schreef:

Hi AlexHelpt,


Verder komt wellicht het totaal aantal zenders boven de 75 door regionale zenders mee te tellen. Dit zal dan minimaal 5+ per regio zijn (totaal dus 80+), maar ook dit is niet duidelijk terug te herleiden.🙂


Was ook mijn voorzichtige aanname, al wordt het nergens genoemd inderdaad 🤔

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Sander S zie je die 77+ letterlijk ergens staan, zoals in je Mijn Ziggo omgeving?

 

Er schiet mij iets te binnen ik zag ruim een jaar terug ook van die rare cijfers. Zie dit topic 

Sander S
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @RoWi. ,

Klopt, dit staat in het overzicht wat ik krijg mij TV pakket aanpassingen:

77+.jpg

Ik vind de optie aan/uit bij de CI+ module ook verwarrend trouwens. Ze noemen het TV Start CI+, maar als je daadwerkelijk de CI+ module aan zet veranderd de naam van het pakket in TV Start. Die je dit niet dan betaal je hetzelfde als met de module, maar heb je dan alleen de mogelijkheid om TV te kijken via Ziggo Go?

Ik heb even de gedeelde link bekeken... je bent een soort van ervaringsdeskundige op het gebied van rare cijfers 😁

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als je dat aanzet, ruil je wezenlijk je Next om voor een CI module+ smartcard.

 

Ik snap de verwarring, zonder module is het wezenlijk geen TV Start maar KabelTV dan heb je 50+ TV kanalen. Met dat pakket, kan je van Ziggo Go gebruik maken en de ongecodeerde tv kanalen.

Sander S
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ah, that makes sense...

Dan ben ik eigenlijk nog steeds alleen benieuwd naar de verschillen tussen de zenders, maar ik vermoed dat dit niet veel voorstelt eigenlijk.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Sander S  schreef:

Ah, that makes sense...

Dan ben ik eigenlijk nog steeds alleen benieuwd naar de verschillen tussen de zenders, maar ik vermoed dat dit niet veel voorstelt eigenlijk.


Zoals je in het gelinkte topic mogelijk al hebt gelezen is daar niet echt een concreet antwoord op gekomen, kortom dit lijkt gewoon een weergave fout in het systeem.

Sander S
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Denk dat je daar gelijk in gaat krijgen, dus ik heb je reactie maar gemarkeerd als de oplossing 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic