donita123

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zwakke beveiliging wifi - iOS

waarom blijft er bij mijn wifi zwakke beveiliging staan ik heb mijn wachtwoord al gewijzigd 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Je gaf eerder aan dat de Deco's al wel van de laatste firmware zijn voorzien? Je kunt een firmware-upgrade ook via de Deco-app uitvoeren, een Windows PC is niet noodzakelijk. Zie ook deze pagina.

Bekijk in context

42 Reacties 42
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Heb je een iPhone die dit aangeeft? @donita123 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@donita123 

Als het om een iPhone icm een Ziggo connectbox gaat:

Login op je modem: http://192.168.178.1 

Klik op geavanceerde instellingen.

Klik op draadloos.

Klik op beveiliging.

Verander op het 2.4 en 5ghz netwerk wpa/wpa2 naar wpa2.

Doe de instellingen opslaan.

Haal je modem 1 minuut van stroom.

 

 De melding zou daarna verdwenen moeten zijn.

donita123
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

Heb je een iPhone die dit aangeeft? @donita123 

ja is op mn iphone

donita123
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tom. wrote:

@donita123

Als het om een iPhone icm een Ziggo connectbox gaat:

Login op je modem: http://192.168.178.1 

Klik op geavanceerde instellingen.

Klik op draadloos.

Klik op beveiliging.

Verander op het 2.4 en 5ghz netwerk wpa/wpa2 naar wpa2.

Doe de instellingen opslaan.

Haal je modem 1 minuut van stroom.

 

 De melding zou daarna verdwenen moeten zijn.

ik ga het proberen bedankt 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@donita123

Top!

Laat maar weten of het gelukt is.

donita123
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
donita123 wrote:
Tom. wrote:

@donita123

Als het om een iPhone icm een Ziggo connectbox gaat:

Login op je modem: http://192.168.178.1 

Klik op geavanceerde instellingen.

Klik op draadloos.

Klik op beveiliging.

Verander op het 2.4 en 5ghz netwerk wpa/wpa2 naar wpa2.

Doe de instellingen opslaan.

Haal je modem 1 minuut van stroom.

 

 De melding zou daarna verdwenen moeten zijn.

ik ga het proberen bedankt 

gedaan maar blijft zwakke beveiliging aangeven

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Probeer dan het vogende:

Haal je modem 1 minuut van stroom.

Binnen 10 minuten word het 5ghz netwerk zichtbaar.

Verbind alle 5ghz geschikte apparaten met het 5ghz netwerk.

 

Controleer hierna in het modem of de beveiliging 

bij het 2.4 en 5ghz netwerk de beveiliging op wpa 2 staat ipv wpa/wpa2.

Het moet namelijk bij beide op wpa 2 staan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@donita123 Heb je update 14.0.1 al geïnstalleerd, dan schijnt de melding weg te zijn.

Inmiddels is er ook een update 14.1

Ilse11

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas zit ik met precies hetzelfde probleem als @donita123. De update 14,1 inmiddels ook geïnstalleerd, maar het probleem is (nog) niet weg. Wat nu te doen? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Ilse11 en @donita123 
Een warm welkom hier!

Sinds iOS 14 geven Apple devices de melding dat WPA/WPA2 (TKIP) niet veilig genoeg meer is. Dit probleem is bij ons bekend. De melding kan voorkomen bij klanten die hun modem nog op WPA/WPA2 (TKIP) i.p.v. WPA2 (AES) ingesteld hebben staan. De melding kan ook voorkomen op de Smart wifiboosterset (TP Link Deco M4) die verkocht wordt via https://randapparatuur.ziggo.nl/tplink. Deze wifibooster staat standaard op WPA/WPA2 (TKIP), de WPA2 (AES) optie is nog niet geïmplementeerd.

Maak je alleen gebruik van het Ziggo modem? De kans is dan groot dat het modem nog ingesteld staat op WPA/WPA2 (TKIP). Het advies is dan om deze instelling te wijzigen naar WPA2 (AES). Hoe je dit kunt doen heeft @Tom. hierboven aangegeven. Wil je testen of het probleem hiermee bij jou is verholpen?

@donita123 Je gaf aan dit al geprobeerd te hebben, maar als ik je modem controleer dan staat deze nog ingesteld op WPA/WPA2. De wijziging lijkt dus niet op de juiste wijze te zijn gedaan. Wil je hier nog eens naar kijken?

Ilse11

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Ziggo, Helaas is het probleem door de wijzigingen van Tom nog niet verholpen. De instellingen staan volgens mij wel goed, de modem heb ik meer dan een minuut van de stroom gehad. Op mijn telefoon heb ik hem het wifi-netwerk laten vergeten. Weer opnieuw verbinding gemaakt, maar helaas geeft hij nog steeds aan dat het een zwakke beveiliging heeft. Het gekke is hierbij dat hij nog steeds aangeeft dat het om een WPA.WPA2 (TKP) gaat en dat ik de router moet instellen naar een WPA2. Terwijl ik dit in de router instellingen al heb aangepast???? Zal het in de loop van het weekend nog eens proberen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @Ilse11

Rot om te lezen dat de wijzigingen nog niet voor de oplossing hebben gezorgd. Is het nog gelukt het weekend? Zo niet, kun je een screenshot sturen van de beveiligingsopties die je hebt in jouw modem en waar deze nu op staat? Dan kijken we met je mee!

MikeClickr

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Mijn moeder heeft een Ubee 320 modem, daar kon ik bovenstaande niet instellen. Zij heeft ook. de melding zwak beveiligd.

Heeft iemand tips? 

De keuze WPA/WPA2 kan ik wel wijzigen in van TKIP+AES naar AES, maar dat zal het vast niet zijn.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

AES is de juiste instelling bij de Ubee ?

MikeClickr

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Tom. wrote:

AES is de juiste instelling bij de Ubee ?

Dank, zal proberen mijn moeder op afstand te begeleiden. Zijn er meer tips voor dit modem?

Ik zag bijvoorbeeld bij firewall ‘low’. Ik weet niet of ze problemen krijgt als dat ‘medium’ wordt?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ik zou het op low laten staan.

Het is wel een oud modem.

Jij of je moeder zou contact op kunnen nemen met Ziggo om een nieuw modem aan te vragen.

MikeClickr

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Tom. wrote:

Ik zou het op low laten staan.

Het is wel een oud modem.

Jij of je moeder zou contact op kunnen nemen met Ziggo om een nieuw modem aan te vragen.

Dank, dat zal ik doorgeven.

lijkt mij een prima idee!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Cecilia Ziggo wrote:

 ...Sinds iOS 14 geven Apple devices de melding dat WPA/WPA2 (TKIP) niet veilig genoeg meer is. Dit probleem is bij ons bekend. De melding kan voorkomen bij klanten die hun modem nog op WPA/WPA2 (TKIP) i.p.v. WPA2 (AES) ingesteld hebben staan. De melding kan ook voorkomen op de Smart wifiboosterset (TP Link Deco M4) die verkocht wordt via https://randapparatuur.ziggo.nl/tplink. Deze wifibooster staat standaard op WPA/WPA2 (TKIP), de WPA2 (AES) optie is nog niet geïmplementeerd.


Vanmorgen deze DECO update ( update 1.4.3. B20200918 rel 74289 ) geïnstalleerd. Als ik de Build datum mag geloven ( 2020-09-18 ) dan is de update dus 18 sept. uitgebracht. Echter, heb ik zo lang niet daarnaar gekeken ( ik kan het niet geloven ) ?
 



 

cba

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
MikeClickr wrote:

Mijn moeder heeft een Ubee 320 modem, daar kon ik bovenstaande niet instellen. Zij heeft ook. de melding zwak beveiligd.

Heeft iemand tips? 

De keuze WPA/WPA2 kan ik wel wijzigen in van TKIP+AES naar AES, maar dat zal het vast niet zijn.

Heb je al kunnen veranderen naar AES?  Is de Apple wifi melding nu weg?  
Wij hebben ook die modem maar ik kan niet vinden hoe ik moet naar AES veranderen en volgens Apple kan dat inderdaad problemen opleveren.  Vanaf de tijd day de melding begon op de iPad heb ik ook last van een wegvallend internet signaal, meestal wanneer ik probeer een video gesprek uit te voeren.  Volgens Apple probeert mijn iPad een beter beveiligd signaal te vinden en dan ben ik de oorspronkelijke signaal even kwijt maar het stort net genoeg dat de video gesprekken worden dan afgebroken.

Uitgelicht topic